• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Vännerfan

    Ha ha, Skön kommentar av Iris! Gillar hon inte själv att bada då eller?

  • kängu

    Hej på er! Massa kramar till er alla, ni är så himla gulliga!!

    Idag och igår har amningen fungerat mycket bättre. Inte behövt komplettera med ersättning än idag... håller tummarna för att det fortsätter så här.

    Mugglan, det är så otroligt skönt att höra om hur du hade det och att du förstår hur jag känner Jag ger amningen "en chans till"- och funkar det inte så skiter jag i det. Jag försöker släppa all "prestige" kring det, även om det är svårt. Idag känns det dock betydligt bättre än det gjorde när jag skrev inlägget. Det går upp o ner liksom... ja du vet ju hur det är. Ja, klart vi ska luncha! Veckan som kommer nu är makens sista semestervecka, men efter det är jag tillgänglig (och Ru förstår )!!!

    Piggis, jag lovar att inte kämpa för länge! Tack för de fina orden . Desigual finns (fanns iaf) på Milk and Honey på Vallgatan!! Visst har de fina kläder!!

    Tinga- tycker det är ett bra beslut att testa sond till Piff. Ni måste må bra allihopa, och jag kan inte ens föreställa mig hur otroligt jobbigt det måste vara detta för dig och maken. Sonden kan kanske ge Piff den "skjutsen" han behöver!!! Massa kramar till er, jag tänker massor på er.

    EA- Bajs och skit med BOM *kramar*

    Sweet, tack så mkt för dina råd! Och de fina orden! Jag blir alldeles rörd... Funkar det inte med amningen nu så lägger jag ner, men jag vill fortfarande försöka lite till. Det har gått bättre idag, så kanske är det på väg åt rätt håll... TACK igen för att du berättar om dina erfarenheter, är så skönt att höra att andra haft det struligt.

    MrsB- skönt att det funkade bättre med Malte, att du visste mer hur du ville ha det.

    Vänner, tack för peppningen!!

    MASSA KRAMAR till er alla, ni är BÄST!

    Och Grattis i efterskott tråden!!!

  • snaily

    Hurra Kängu för att amningen går bättre, hoppas det fortsätter så! - och om det inte gör det så går det ju precis lika bra med selleri... ERSÄTTNING menar jag

    Och hurra Vänner för att du mår bättre av Lergiganet!

    Chips och alkofri öl, mums!

  • Lapinette

    Snaily - kommer hem på söndag (imorgon) och börjar jobba på måndag. Det här är den längsta sammanhängande semestern vi har haft sen vi träffades! Jag har tagit 3 veckor och maken 2 veckor + 2 dagar. Det blir så då vi alltid far iväg till alperna och någon annanstans under våren. Denna vår var vi ju nere i Champagne. Nå väl, vi mjukstartar med att jobba i 4 dagar sen blir det en minisemester i Göteborg .

    Kängu - vad skönt att amningen går bättre. Min kollega berättade att hon inte hade någon mjölk och var jättefrustrerad över att försöka och försöka. Hon tycker rent generellt att det där med amningen var lite väl mycket hysteri över.

    Gällande lån så betalar vi av ganska mycket (i svenska mått) per månad. I Frankrike betalar man av sitt hus på 20 år så maken förstod/förstår inte alls den svenska mentaliteten med amorteringsfritt.

    Kram på er! Maken har packat det sista medan jag har läst här och om någon timma ska vi bege oss till flygplatsen i SF.

  • passionsblomman

    Ojsan, jag somnade visst och sov bort halva dagen efter dagens inseminarium...

    Tack för alla grattis till huset och besiktningen, den som ni gärna får hålla tummarna för är den 10/8 så det är ganska snart vi ska åka ner, fast det känns läääänge för innan den är klar så är det inte i hamn.

    Idag firar vi ett plus i den andra bebistråden
    och själv har jag beställt ett till om sisådär två veckor från idag...

  • BrudSommar2006

    Passionsblomman, oj, är det så långt kvar till besiktningen, vilken tid allt tar! Sedan får vi hoppas att det där plusset behagar dyka upp också.

  • passionsblomman

    Åh jag veeeeet! Här är man ju van vid Stockholmstempo och fullt ös, men det var säljarna själva som satte "tidigast 10/8" som datum, för att de har folk som bor i huset nu.
    Annars brukar det ju vara i säljarnas intresse att det blir klart väldigt snabbt allting.

    Nu hade de visst sagt "jamen oj, vad händer om vi inte hinner städa och flytta ut allting till den 3/9 då?"

    Tja, det är ju 23 dagar mellan den 10/8 och 3/9, så det får de väl lov att hinna. Och det är de själva som satt både det ana datumet och det andra, så det är väl bara att leva upp till det, tycker ju jag då.


    BrudSommar2006 skrev 2009-08-01 20:27:34 följande:
    Passionsblomman, oj, är det så långt kvar till besiktningen, vilken tid allt tar! Sedan får vi hoppas att det där plusset behagar dyka upp också.
  • _koko_

    Tack för alla kramar igår, det var verkligen värdelöst att må så illa... Har gjort det några dagar nu, fast idag är det bättre. Kanske beror det på att det blivit så jobbigt att sitta framför datorn, magen är i vägen...? Skönt att det bara är 3 dagar till, och de dagarna har jag dessutom en massa annat inbokat också (bm, frisör, vul och ansiktsbehandling), så då blir det ju inga heldagar.

    lappis - Vågar vi verkligen bjuda er på middag? Måste erkänna att jag får lite prestationsångest...
    Hoppas hemresan flyter på utan förseningar eller annat jobbigt!

    muggles - Ja, det är ju precis det som är problemet, att de blåser upp det så in i h**e, svårt att veta vad som är sanning och vad som är spekulation... Hur som helst tror jag vi kör på med inskolningen och ser hur det utvecklar sig. Har köpt en ny alcogel idag (pumpflaska), så vi har hemma. Känns som att det är typiskt sånt som kan ta slut (enligt apoteket är det en storsäljare nu...).
    Jag skulle också skita i tanten med handväskan nu.

    Tinga - Förstår verkligen att ni inte orkar mer just nu!!! Kram!

    snaily - Jag slutade nog faktiskt till och med med progget ett par dagar innan plusset (tog en om dagen i 14 dagar från äl, testade 16 dagar efter äl)! Min teori är ju att min kropp är lite trögstartad och inte fattar att den är gravid från början, och att det därför räcker med 2 veckor. Dessutom var jag snål och ville att det skulle räcka till fler försök, jag trodde ju aldrig att det skulle bita första gången!!!

    BS - Iris har så sköna kommentarer!!!

    Vänner - Imponerande! Säger som BS, huslånet är för evigt. ´

    piggis - Jisses, du ser verkligen dåligt på riktigt!! Grattis till nya glasögon, förstår att det inte blir så ofta med den kostnaden...

    PB - Håller tummarna för besiktningen! Bra att ni ska vara med på den, man får ju veta så mycket mer än det som skrivs i protokollet då.

    Idag har verkligen varit en heldag, är helt slut! I förmiddags tog jag och conny bussen till ett av våra lokala centrum för att fördriva lite tid medan sambon förberedde för tvättstugemålning. Hittade några bodys till lillebror och en tröja till conny. Sen handlade vi lite mat också innan sambon plockade upp oss. Hem och pannkakor till lunch, mums! Sen sov jag och conny medan sambon började måla och sen tog sambon ut conny på en ny promenad medan jag målade vidare. Hemmagjorda köttbullar till middag och sen lite bus. Nu sover conny, sambon tittar på tv och jag sitter här. I morgon blir det nog samma schema, förutom att jag inte har tänkt shoppa nånting.
    Ska bli så sjukt skönt att få en "ny" tvättstuga!!

    Kramar till alla, vet att det var mer jag hade tänkt kommentera/svara på...

  • passionsblomman

    Tinga: Jag måste bara säga att jag är djupt imponerad av ert trägna och tappra kämpande med all den här matningen!

    Det måste vara helt fruktansvärt jobbigt och jag hoppas VERKLIGEN att det kommer att visa sig vad allt beror på så det kan bli ordning och normalitet så småningom vad gäller mat och dina fina barn.

    Jag har gått och tänkt på er här under den senaste tiden och överhuvudtaget så känner jag bara mer och mer hur oerhört tacksam man har anledning att vara för varje sak som fungerar/är som de ska i barnsammanhang.
    Jag är glad att jag aningslös inte hade så stor koll på allt som kan hända både under och efter graviditet, första barnet jag bar. Nu lär man ju -om det blir ngt plus- vara desto mer nojjig.

  • BrudSommar2006

    Koko, ja det måste ju vara för att magen trycker på som du mår så illa, själv måste jag sitta framåtlutad hela tiden för lutar jag mig bakåt så mår jag illa direkt.

    Ikväll skulle vi äta middag tillsammans med makens bror och sambo här hemma hos makens föräldrar men de ringde och sade att de skulle bli en kvart sena och makens mamma hade sagt att då börjar vi men ni kommer när ni kommer. Sedan när de kom så stack deras hund och de fick ringa polisen men till sist kom han tillbaka igen så makens pappa fångade in honom och satte honom i långlina och gav honom vatten medan maken ringde till dem och berättade att de kunde sluta leta efter honom och komma tillbaka. När de väl kom drog de med sig hunden till bilen igen och sade att här tänkte de inte äta eftersom vi redan börjat utan dem. De kunde inte tänka sig att vi kunde vara så otrevliga och de hade ju bara varit fem minuter sena och Iris kunde knappast dö av att behöva vänta fem minuter. Fast med allt hundletande hade vi ju i och för sig fått vänta en halvtimme på att börja men själva visste vi ju inte om något annat än att vi skulle börja utan dem... Så jäkla knäppt!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor