• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Tinga

    Piggelin - får vi se en glasögonbild i galleriet? Vore kul att se de nya "glojärnen"!

  • Piggelin1

    Hmm, det är ganska lugnt, knappt andra glaset. Mannen & jag öppnade en flaska igår & tog varsitt glas & nu ikväll drack vi upp resten, så det är inga mängder precis. Men gott
    Hade Miss X (Muggles & min väninna) här på middag & hon hade med sig två flaskor vin - som vi lyckades klämma i oss på tre personer - oooops! Förr var detta inget ovanligt, men nu kände jag av det lite smått igår morse...
    Språkpolis - jajamen, kan skriva under på det Ofta brukar jag kika igenom inläggen innan jag postar dem & rätta till skrivfel (språkpolis var det ju!), men nu skippade jag det, vilket syns direkt. Kanske ska skylla lite på mitt nya & LILLA tangentbord på min minidator?!

  • Piggelin1

    Hmmm, ska se om mannen kan ta ngn bild endera dagen, i så fall ska jag lägga skicka den till Telis. När man har så himla dålig syn som jag, så blir ju utbudet av bågar lite begränsat - alla de med stora glas som är poppis nu, de faller bort. Fast det gör mig inget - already been there, done that, fast då var ju året 1980-85 typ...! Har redan haft min beskärda del av 80-talsmodet ifråga om glasögonbågar

    Tinga - har inte läst den boken. Känner igen titeln, men kan inte riktigt placera den. Själv läser jag just nu "Hon älskade" som handlar om Signe Thiel. Bra bok!
    Minns inte om det var jag själv som hittade eller ngn här som tipsade om www.pocketblogg.se/ Men den är bra. Totalt opretantiös, högt & lågt i bokväg! Gillar den!
    Själv funderar jag på att beställa denna från AdLibris:
    www.adlibris.com/se/product.aspx
    Om du minns artikeln om Berlin som jag scannade in & mailade till dig för länge sen, boken är skriven av samma kille som skrev den artikeln & jag gillar hans sätt att skriva.

  • Piggelin1

    Ngn som lyssnar på årets sommarpratare förresten? Eftersom Amanda ofta tar sin tupplur runt 13-tiden, så har jag lyssnat på flera i år plus att vi laddade ner några till ipoden när vi skulle bila till Sala & Sthlm. En som verkligen var bra var Morgan Alling & även Petra Mede var intressant.
    Kocken Mattias Dahlgren hörde jag inte hela, men verkade bra, så jag får nog ladda ner den.

  • Tinga

    Piggelin - japp, den artikeln kommer jag ihåg. Intressant med en hel bok med reseskildringar. Pocketblogg lade jag genast in bland favoriterna; jättebra att kunna läsa en recension gjord av "vanligt folk".

    Sommarpratare blir det inte mycket här. Brukar bara lyssna på radio i bilen, av någon anledning

  • Tinga

    Är det "Mullvadarnas kväll" ikväll? Jag ser nämligen också uruselt. Maken och jag har alltid problem när vi ligger och småpratar i sängen, för om jag är så nära hans ansikte att jag ser det ordentligt ser han inte mig, för att det blir för nära och är det lagom avstånd för honom ser inte jag för att det är för långt ifrån.

  • Piggelin1

    På tal om klädmärken så upptäckte jag ganska nyligen Desigual
    www.desigual.com/
    Nu kan man inte längre se deras sommarkollektion på nätet tror jag, men man blir så GLAD av deras grejor, men jag har haft skitsvårt at hitta en affär i Gbg som har deras grejor. Idag, i slutet av min shoppingrunda (läs hade famnen full med kassar från bla lite klädshopping, saluhallen, systemet & en STOR bukett gladiolus = totalt osmidig), så hittade jag änltigen en affär (STUK) som hade mkt av deras grejor, måste nog dit en sväng snart igen, det blev för bökigt att prova idag med alla grejorna...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor