• sockersmulan

    Brudar i Skåne!

    Såg att vår tråd blivit avstängd, så jag startar en ny! Hoppas nya som gamla hittar hit!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-17 15:58
    Här kommer den utlovade listan på när vi som hänger i den här tråden gifter oss!

    oktober
    10/10-09 toastmastermarie - ystad

    november

    december

    2010

    januari

    februari

    mars

    april
    Nicossambo 17/4 Helsingborg

    maj

    juni

    juli
    Kullaberg 10/7 - Brunnby / Mölle
    Tokisen 10/7 Tomelilla
    sockersmulan 17/7
    Fansanb 17/7
    Juli100724 24/7 Ängelholm

    augusti
    Sundance 14/8
    Linaz 14/8 Malmö
    jelicka 14/8 Helsingborg
    PlusBrud 21/8 Ystad
    Miss Giggle: 28/8- Glostorp

    september

    oktober

    november

    december
    Uttan 4/12 Karlsborg

  • Svar på tråden Brudar i Skåne!
  • Innie

    Här är en Skånebrud till, som blev riktigt glad över att ha funnit den här tråden!

    Vi bokade kyrka så sent som i går och gifter oss i Lunds Domkyrka den 14 augusti 2010! Såg i listan här ovan att det var fler som valt det datumet - härligt!

    Vi har inte kommit så långt i den praktiska planeringen med bokningar men har ändå en ganska bra bild av hur vi vill ha bröllopet (och festen). Vi kommer att ha en bröllopsgudstjänst med mässa, en vän till oss ska viga oss och sedan blir festen i det intilliggande församlingshemmet. Eller, det hoppas vi iaf, ska titta på lokalen i morgon

  • MammaMiaa

    Jag råkade gå in på Palm designs hemsida. De har rea på brudklänningar. Jag har för mig att det va 30-50% rea. Dock på utvalda klänningar

  • ToastmasterMarie

    oooo måste bara berätta

    I dag kom det 12 stora röda rosor till jobbet till lilla mig från min käreste men hälsningen

    sista arbetsdagen som Palm
    snart är det dax
    Älskar dig

    Fick mig att känna mig speciell och börja bli riktigt förväntasfull inför lördagen, ska bli så roligt. Hoppas vädret blir hyfsat bra.

  • EmMagnus

    Nu har jag läst igenom hela denna tråden, tog ett tag kan jag säga
    Det var ganska många av er i början som frågade efter make-up och frisör, jag vill rekommendera min blivande svägerska och hennes kompis (de ska göra mig vackrare). De ger en gratis provsminkning och gratis uppsättning, vet dock inte priser ännu eftersom dom precis är i uppstartsfasen. Men jag kan verkligen rekommendera dem, jättegoa och trevliga tjejer.
    Det bästa som jag tycker är att de kommer hem till er och fixar allt hemma.
    Inboxa mig så får ni veta mer!

    I lördags var jag och min tärna och handlade papper och lullull till inbjudningskort, vigselprogram och festprogram så nu är det pysselstuga här hemma. Räknade ut att vi ska stansa unger 300 hjärtan och embossa 150 stämplar. Lite överväldigande, men det blir så superfint.

    En annan fråga, vad har ni för budget? Betalar ni allt själva? Betalar föräldrarna delar eller hela bröllopet?

  • EmMagnus
    ToastmasterMarie skrev 2009-10-07 20:31:58 följande:
    oooo måste bara berättaI dag kom det 12 stora röda rosor till jobbet till lilla mig från min käreste men hälsningensista arbetsdagen som Palmsnart är det daxÄlskar digFick mig att känna mig speciell och börja bli riktigt förväntasfull inför lördagen, ska bli så roligt. Hoppas vädret blir hyfsat bra.
    Gud så fint!
    Min m2b hade inte ens kommit på tanken, inte alls den romantiska typen.
  • Sundance

    Min m2b överraskar mig med rosor någon gång ibland som han skickar men jag tror ändå inte att han hade kommit på just en sådan idé. Jättefint ju! Ska nog själv göra så när vi ska gifta oss.

  • Tessandy

    Hej! Jag ska gifta mig den 4 september i Maglehems kyrka och festen kommer att hållas på maglehemsbygdegård.

    Jag skulle gärna vilja få hjälp med lite tips om var man kan hitta billiga men snygga tärnklänningar?

  • Katarina Michael
    Tessandy skrev 2009-10-08 22:50:26 följande:
    Hej! Jag ska gifta mig den 4 september i Maglehems kyrka och festen kommer att hållas på maglehemsbygdegård.Jag skulle gärna vilja få hjälp med lite tips om var man kan hitta billiga men snygga tärnklänningar?
    Vila har många snygga klänningar i fina tyger(balkläningstyg) för runt 500kr...ibland kan man hitta billigare typ 350kr, men de flesta är iof tubkläningar.
  • ToastmasterMarie

    wwwhiii, i morgon e det dag, då ringer klockerna för oss. Sitter här hemma och checkar allt en sista gång. Varit i festloklen i stort sett hela dagen idag.

    Undrar när man ska börja bli nervös.

Svar på tråden Brudar i Skåne!