• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Soldemor
    Aleta skrev 2009-09-07 21:54:02 följande:
    Problem:Hur får man en par vägglampor till Småland från Karlshamn när säljaren tycker att det är för jobbigt att skicka dem?Åka nästan 15 mil känns lite överdrivet om det inte finns någon annan anledning att åka dit. Något jättekul att göra med barnen kanske?Är det någon som känner till något om Karlshamn?Passionsblomman - bra skrivet förresten!
    På sommaren finns där Karlshamns glassbåt och så är där utvandrarstatyn i hamnen...kanske en dag lite allmänt i Blekinge? Eller kanske en sväng neråt Skåne? Just nu har ni en fantastisk chans att se varg untaför Kristianstad, vild genuin varg, alltså!
  • Cantaton

    Fjosok. Framförallt så fanns det ingen choklad, och diet = nja. Jag kommer att börja med en diet den 23 september (Ska ingå i Xtravaganzas testgrupp och äta soppor och shaker i tre veckor samt träna), så jag vänjer kroppen redan nu. Tränar bra, äter mindre onyttigt, drar ner på snabba kolhydrater och så. Känns som det blir lättare att ändra livsstilen lite successivt, än över en natt bara för att det råkar bli den 23:e december

    Men jo, om man vill och kan gå ner drygt 30kg tycker jag nog att man har lite viktproblem

  • Fjosok

    På tal om det, behöver stöd, började med hebreiskan idag.

    Mööööh! säger jag bara ...

    Cantaton: känner igen mig i det, har ju gått ner 18 kilo men har 12-13 kvar :-/

  • Cantaton

    Jag gick ner 20 och upp 30... De 30 ska jag ner igen - och tre kilo till. Men jag gick ner 1,5kg förra veckan, så det var ju en början.


    Fjosok skrev 2009-09-07 22:08:44 följande:
    På tal om det, behöver stöd, började med hebreiskan idag.Mööööh! säger jag bara ...Cantaton: känner igen mig i det, har ju gått ner 18 kilo men har 12-13 kvar :-/
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2009-09-07 22:08:44 följande:
    På tal om det, behöver stöd, började med hebreiskan idag.Mööööh! säger jag bara ...Cantaton: känner igen mig i det, har ju gått ner 18 kilo men har 12-13 kvar :-/
    Varför välja något så enkelt som hebreiska, när man kan plåga sig med grekiska i typ 19 veckor? Det är dubbelmööööh!!
  • Fjosok

    Cantaton: :-P

    Soldemor: I know, men i Luleåp stift är det inte många som läser hebreiska alls, 9 av 10 grekiska då det är obligatoriskt på Johannelund där dom allra flesta går. Är som vanligt lite udda :-/

  • Soldemor

    Nu skall prästtanten ha en date med sängen. I morgon har jag en lång och spännande dag framför mig: Första konfirmandträffen och efter det skall jag träffa internationella gruppen i min församling. De vill träffa mig och diskutera vad vi kan göra ihop, kan bli mycket givande!

    God na...*snarkar*

  • Cantaton

    Åh, kul! Lycka till!


    Soldemor skrev 2009-09-07 22:22:35 följande:
    Nu skall prästtanten ha en date med sängen. I morgon har jag en lång och spännande dag framför mig: Första konfirmandträffen och efter det skall jag träffa internationella gruppen i min församling. De vill träffa mig och diskutera vad vi kan göra ihop, kan bli mycket givande!God na...*snarkar*
Svar på tråden Tantvarning 5