• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

    HEEEEEJ mitt Troll!

    Jotack, idag har mäklaren ringt och sagt att säljarna ockås skriver på nu. Det betyder att bara besiktningsresultaten blir som vi vill så är det här snart i hamn.

    I hamn är det däremot inte härhemma. Snarare i totalkaos.

    Jag har iallafall röjt av i köket och badrummet-alltså vanligt normalstädning.
    Nu har jag putsat upp en liten stackars kristallkrona som jag hängt upp i dnen nymålade hallen, istället för det trasiga genomhemska plafonden som hängde där förut.

    Röjer jag nu ur alla papper ur garderoben som ska flyttas ut i hallen så kanske man snart ser lite skillnad någonstans.

    *pust*

    Hur är det med dig själv och hur lever livet?

  • Villemoa

    Ja, det är en av de största anledningarna men också att undervisa dem, utveckla dem och dela glädjen med dem när de själva inser att "poletten trillat ner" och att de faktiskt kan! Så är det för mig iaf, jag gläds med dem och jag är orolig när de inte mår bra. Har med mig jobbet i tankarna dygnet runt typ (när jag jobbar), både på gott och ont. Alla ungar kan, de tar bara olika vägar och olika lång tid på sig för att nå dit.

    Men fyy vad hemskt att läsa om din man! Skickar en kram till er båda och hoppas så att han snart blir bra igen!

    Im yours skrev 2009-07-27 13:50:21 följande:


    Trots detta välkomnar jag alla som frivilligt spatserar rakt in, och önskar förbättra skoltiden för ungarna. För det är väl den största anledningen till lärarutbildningen?Så ett stort lycka till!!! Alla blivande lärare
  • Villemoa


    Det var tamejtusan det bästa jag hört på länge vad gäller bra saker att säga till jobbiga försäljare! Nog för att de bara gör sitt jobb men de är icke desto mindre jobbiga! Det ska jag komma ihåg att säga nästa gång de ringer (även om vi är NIX:ade!!)
    Frulle skrev 2009-07-27 12:23:31 följande:
    haha vet ni vad micke gjorde i fredags!! Han är knäpp.Det ringde en telefonförsäljare till oss vid 18-tiden.. Micke svarade: HEj!! Du, jag sitter lite upptagen nu! kan jag få ditt hemnummer och ringa dig ikväll??Ehh nej det går ju inte sa försäljaren!!Micke: nehee så du skulle inte gilla att jag ringde hem till dig en kväll?! Sen la han på!!
  • Troll1

    Passionsblomman: Nämen jisses... Grattis så jätteroligt! Blir du smålänning nu då, eller var ligger huset? Närmare Gbg väl? Jag kommer!

  • passionsblomman

    Ja du skulle bara våga annat! Vi ska ha tantfest där också!

    Det är Småland ja, en mil från havet.


    Troll1 skrev 2009-07-27 20:11:55 följande:
    Passionsblomman: Nämen jisses... Grattis så jätteroligt! Blir du smålänning nu då, eller var ligger huset? Närmare Gbg väl? Jag kommer!
  • Heloise

    jag har precis blivit tillfrågad att vara toastmadame på min kompis bröllop, ett bamse bröllop med runt 200 utländska gäster.

    Klart jag tackade ja, nu är jag nervös, tur att det är ett helt år kvar. Jag som inte är nå bra på publika saker och nu ska jag ansvara för upplägget av en 200p fest. Dags att börja plugga på haha, dessutom är jag ansvarig för direkt översättning av svenska tal till engelska. Men jag är väldigt hedrad och det ska bli otroligt kul.

  • passionsblomman

    Det fixar du galant!


    Heloise skrev 2009-07-28 00:09:01 följande:
    jag har precis blivit tillfrågad att vara toastmadame på min kompis bröllop, ett bamse bröllop med runt 200 utländska gäster.Klart jag tackade ja, nu är jag nervös, tur att det är ett helt år kvar. Jag som inte är nå bra på publika saker och nu ska jag ansvara för upplägget av en 200p fest. Dags att börja plugga på haha, dessutom är jag ansvarig för direkt översättning av svenska tal till engelska. Men jag är väldigt hedrad och det ska bli otroligt kul.
Svar på tråden Tantvarning 5