• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Frulle

Hörrni tanter!!

VAD är skillnaden på svenska kantareller och icke svenska egentligen??

På ica kostar dom MULTUM att köpa (svenska) men går man på hötorget kostar det ca 5:-/hg,,

Så wazzup with that??

• Villemoa

Så roligt att du skulle nämna kantareller när jag precis smällt i mig lite smörstekta

Och för att svara på din fråga; har ingen aning!! Men jag undrar detsamma.

Frulle skrev 2009-07-28 21:21:43 följande:
    Hörrni tanter!!VAD är skillnaden på svenska kantareller och icke svenska egentligen??På ica kostar dom MULTUM att köpa (svenska) men går man på hötorget kostar det ca 5:-/hg,,Så wazzup with that??
  • Fjällbruttan

Fattar du väl:-d För att affärerna ska kunna ta mer för dom!
    Äh... skämt å sido, hötorget kanske inte har så många mellanhänder.. och hur kollar du att de är svenska där?
    Jag skulle glatt ha köpt på hötorget, men klämt på dem först så att de inte är för vattninga, eller torra, samma sak om jag nu skulle köpt på Ica.. som är skyldiga att kunna redovisa med papper vartifrån svampen kommer...

Jag villha en kantarellmacka NU!!!
    Bäst jag går och lägger mig...

Hörrni tanter!!VAD är skillnaden på svenska kantareller och icke svenska egentligen??På ica kostar dom MULTUM att köpa (svenska) men går man på hötorget kostar det ca 5:-/hg,,Så wazzup with that??
  • Frulle

Ja jag åt också det igår innan jag skrev här! Då hade micke köpt hem från vår ica. FFast den ica som ligger hos oss ska tydligen vara en av de dyraste i mellansverige!!

Villemoa skrev 2009-07-28 22:58:26 följande:
    Så roligt att du skulle nämna kantareller när jag precis smällt i mig lite smörstekta Och för att svara på din fråga; har ingen aning!! Men jag undrar detsamma.
    [/citat]

Jaaa jag tänkte bara att om man köper på hötorget att man inte blir sjuk av dom. Att dom är fulla med bly eller nåt!!
    Fjällbruttan skrev 2009-07-29 00:18:41 följande:
    [citat]
    Fattar du väl:-d För att affärerna ska kunna ta mer för dom!Äh... skämt å sido, hötorget kanske inte har så många mellanhänder.. och hur kollar du att de är svenska där?Jag skulle glatt ha köpt på hötorget, men klämt på dem först så att de inte är för vattninga, eller torra, samma sak om jag nu skulle köpt på Ica.. som är skyldiga att kunna redovisa med papper vartifrån svampen kommer...Jag villha en kantarellmacka NU!!!Bäst jag går och lägger mig...
  • passionsblomman

Godmorgon mina damer.

Lika omöjligt att sova idag som så många andra dagar, så istället har jag suttit och tittat på den stilla vackra morgonen.
    Idag ser ut att bli en vacker dag.

• Soldemor
    Heloise skrev 2009-07-28 00:09:01 följande:
    jag har precis blivit tillfrågad att vara toastmadame på min kompis bröllop, ett bamse bröllop med runt 200 utländska gäster.Klart jag tackade ja, nu är jag nervös, tur att det är ett helt år kvar. Jag som inte är nå bra på publika saker och nu ska jag ansvara för upplägget av en 200p fest. Dags att börja plugga på haha, dessutom är jag ansvarig för direkt översättning av svenska tal till engelska. Men jag är väldigt hedrad och det ska bli otroligt kul.
    Lite nyfiken: Var och när skall det bröllopet vara? Skall nämligen ha en stor tvåspråklig vigsel i augusti nästa år...preliminär. Brudgummen är nämligen katolik och så även hans föräldrar. Och de brukar väl inte vara jätteentusiastiska över prästvigda kvinnor, så vi får väl se!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-07-28 11:10:06 följande:
    Jag har gått igenom en mängd papper nu igen. (hur mycket papper kan man egentligen HA i två skåp???)

jag ska tejpa igen den som fasen och ställa den på ett ställe där dess onda energier inte kan göra så mycket skada...
    Man kan ha precis hur mycket som helst, märker jag nu när jag skall försöka tömma mitt kontor, både i verkliga papper och i word-dokument.

Klokt tänkt, göm undan den där Pandoras box ordentligt!
  • Soldemor
    Ja, det hela beror på om du skall tala med dem innan du äter upp dem!
  • Cantaton

Jag nästan önskar att jag kände så. Själv kommer jag inte upp ur sängen... Och det är ju lite jobbigt när jag faktiskt ska jobba.

passionsblomman skrev 2009-07-29 07:34:42 följande:
    Godmorgon mina damer.Lika omöjligt att sova idag som så många andra dagar, så istället har jag suttit och tittat på den stilla vackra morgonen.Idag ser ut att bli en vacker dag.
  • passionsblomman

Hahahaaaaa! Jag fick just ett mail att mäklarfirman fått in det av säljarna nu påskrivna kontraktet!

Det betyder att bara nu besiktningen går bra, så har vi köpt ett HUUUUUUS!!!!

Svar på tråden Tantvarning 5