• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Heloise

    Nu ska jag bara skrika av mig; FAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!

    Seriöst jag har arslet fullt i dag och det bara kommer folk för att dumsurra, lämna mig ifred och låt mig laga maten.

    Kul med folk men inte just nu.

    pusspuss

  • Cantaton

    Kan inte alls komma på vad som avses, tyvärr


    Aleta skrev 2009-07-23 14:20:00 följande:
    Cantaton och ni andra:Min man säger att det finns en låt som Monica Zetterlund sjunger, möjligtvis från Svea Hund. Den ska tydligen handla om tåg och melodin är Tender Trap. Är det någon som har hört den?Vi har googlat och letat på iTunes, Spotify, i böcker osv. han minns inte var eller när han hörde den tyvärr.
  • Cantaton

    När jag sökte på "Monica Zetterlund tåg" fick jag fram denna från Svea Hund:

    Var blev ni av, ljuva drömmar




    Tender Trap känner jag inte till, så jag vet inte om det är rätt, men det var det närmaste jag kom...

  • passionsblomman
    Fjällbruttan skrev 2009-07-23 12:47:07 följande:
    Ipren förekommer inte i det här huset... mitt kusinbarn dog efter att ha fått Ipren på sjukhuset.. en Ipren förstörde hans lever, det är nämligen samma substanser i Ipren som i Magnecyl och det kan ge något som heter Reyes Syndrom, levern förstörs totalt. Detta gäller för barn under 16 år och kan drabba vem som helst.. Vi begravde Lukas på hans två-årsdag och trots att det är tre år sen så gör det så oerhört ont fortfarande, det fattas alltid ett barn hos oss när familjen samlas.Men ormsalva ska jag se om jag hittar!


    Vad fruktansvärt, kort uttryckt!

  • passionsblomman

    NU har vi skrivit under alla papper i köpehandlingarna och postat dem till säljaren. Har vi nu tur så får de dem imorgon och gör de som vi vill då, så skriver de också under och sänder det i sin tur till mäklaren. TÄNK vad gött det hade varit nu innan helgen!

    Sedan blir det överlåtelsebesiktning och energibesiktning den 10/8 och DÅ vet vi sedan om allt verkligen är i det skick vi just nu väntar oss. Är det inte det utan det finns stora saker att anmärka på så har vi rätt att frånträda köpet alternativt omförhandla priset.

    När detta är klart och vi vet att det är ok, DÅ blir det champange.

  • Daa

    passionsblomman skrev 2009-07-23 18:17:25 följande:


    NU har vi skrivit under alla papper i köpehandlingarna och postat dem till säljaren. Har vi nu tur så får de dem imorgon och gör de som vi vill då, så skriver de också under och sänder det i sin tur till mäklaren. TÄNK vad gött det hade varit nu innan helgen!Sedan blir det överlåtelsebesiktning och energibesiktning den 10/8 och DÅ vet vi sedan om allt verkligen är i det skick vi just nu väntar oss. Är det inte det utan det finns stora saker att anmärka på så har vi rätt att frånträda köpet alternativt omförhandla priset.När detta är klart och vi vet att det är ok, DÅ blir det champange.
    *väntar med spänning*

    Hej å kram på er, förresten.

    Extra kramar till de bröllopsstressade.
  • didis

    Skitkul!!

    I morgon börjar makens semester och traditionsenligt inleds den med skumpa. Då skall jag skåla för dig!

    Man KAN inte skåla i skumpa för många gånger!!


    passionsblomman skrev 2009-07-23 18:17:25 följande:
    NU har vi skrivit under alla papper i köpehandlingarna och postat dem till säljaren. Har vi nu tur så får de dem imorgon och gör de som vi vill då, så skriver de också under och sänder det i sin tur till mäklaren. TÄNK vad gött det hade varit nu innan helgen!Sedan blir det överlåtelsebesiktning och energibesiktning den 10/8 och DÅ vet vi sedan om allt verkligen är i det skick vi just nu väntar oss. Är det inte det utan det finns stora saker att anmärka på så har vi rätt att frånträda köpet alternativt omförhandla priset.När detta är klart och vi vet att det är ok, DÅ blir det champange.
  • passionsblomman

    Såklart man inte kan!

    Fast sist vi köpte hus körde vi skumpa när vi skrivit kontraktet. Då gick det åt pipsvängen.

    Den här gången tror jag det blir skumpa efter besiktningen.OIch när vi får sålt vårt. Och när vi får nycklarna till det nya.
    Och varje gång folk hälsar på för första gången....


    didis skrev 2009-07-23 19:46:21 följande:
    Skitkul!!I morgon börjar makens semester och traditionsenligt inleds den med skumpa. Då skall jag skåla för dig!Man KAN inte skåla i skumpa för många gånger!!
  • Fjällbruttan

    Hmmm.... låter som Blomman nåste köpa många lådor skumpa när det trillar in tanter lite då och nu

    Jepp, det är skitjobbigt med Lukas, och så jävla onödigt! Fallet är Lex ..blablanånting anmält men det mal ju sakta.
    Det värsta just nu är det bemötande jag upplever att man får när man träffar läkare (typ i Vilhelmina där ärkepuckon får jobb) som tycker att barnet (både Saga och Moa)ska ha Ipren mot feber... jag nekar förstås och dumjäveln (ursäkta uttrycket!) kommenterar med att det är lika stor risk att ni kör på en älg och dör på väg till Barn i Umeå som det är att ge barnet Ipren... Båda gångerna vi varit till Umeå och lagts in så har INGEN barnläkare ifrågasatt mina beslut.
    Dessutom kan man för att få ner en hög feber ge dubbel dos avledon vid ett tillfälle, det är mindre skadligt för levern i alla fall än Ipren, vare sig du får Reyes syndrom eller inte...

    Usch.. nu mässar jag igen, men jag HATAR Ipren, verkligen!
    Kan bara känna att det var tur att det var en sköterska som gav Lukas eländet och inte föräldrarna själva...

    Heloise, bra att du skriker av dig här
    Förstår vad du menar, kan de inte komma och städa åt er istället om 3 veckor eller så

  • Cantaton

    Haha.


    passionsblomman skrev 2009-07-23 19:53:13 följande:
    Såklart man inte kan!Fast sist vi köpte hus körde vi skumpa när vi skrivit kontraktet. Då gick det åt pipsvängen.Den här gången tror jag det blir skumpa efter besiktningen.OIch när vi får sålt vårt. Och när vi får nycklarna till det nya.Och varje gång folk hälsar på för första gången....
Svar på tråden Tantvarning 5