• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Daa

    *ser din ivrige svärfar framför mig*
    Synd på det du ville ha kvar.


    passionsblomman skrev 2009-08-13 21:28:46 följande:
    OMG! Det är helt livsfarligt när karalr får fritt fram med en maskin!Min svärfar skulle hjälpa oss att ta ner ett par björkar hos grannen (vi hjälpte dem mot att vi fick veden) och när jag gick ut hade han sågat ner både det ena och andra på vår egen tomt också, helt på eget bevåg. Bla en lönna som jag var så glad för och ville ha kvar.man får vara STENHÅRD med vart skåpet ska stå. De små fina vinkarna funkar inte där.
    Lanovia: kram på dig. Hoppas det blir bättre när du får vila.
  • passionsblomman


    Ja, gud vilken snubbe "Jamen här är ju så mycket"

    Det säger jag bara, att mina hundraåriga fruktträd, de är de bäst han låter bli framöver! Tänk att det är flera träd som är så gamla på vårt nya ställe!

    Jag mår illa som en jag vet inte vad rätt vad det är ikväll. Jag har nog ätit för dåligt och druckit väldigt mycket för mycket kaffe...
    Daa skrev 2009-08-13 21:39:47 följande:
    *ser din ivrige svärfar framför mig* Synd på det du ville ha kvar.
    Lanovia: kram på dig. Hoppas det blir bättre när du får vila.
  • Ninnnis

    Eller så.... *sticker blixtsnabbt ner i sanden igen*


    passionsblomman skrev 2009-08-13 21:43:45 följande:
    Jag mår illa som en jag vet inte vad rätt vad det är ikväll. Jag har nog ätit för dåligt och druckit väldigt mycket för mycket kaffe...
  • Ninnnis

    Andbeyond, jag minns precis hur stressad och nojig jag var precis innan bröllopet. Precis som de andra är jag dock övertygad om att du kommer att vara vacker som en dag och stråla som en sol på er bröllopsdag! *kram till tjejem som snart är fru*

    Lanovia, hur är det? *kramar försiktigt och stryker över håret*

    Daa, vad skönt att vara hemma hos din (ganska skojiga) make igen!

    Jag har köpt en hjälm idag! Näst minsta storleken, jag har tydigen väldigt litet huvud... Jag köpte även ett par snygga brunrutiga ridbyxor, ridstövlar, ridvantar och ett spö *katisch*

    Så nu är jag redo för morgondagens provridning! Och för sängen... God natt sötnosar!

  • passionsblomman

    Ha huvet där du! känner som att indianerna skulle kunna anfalla precis när som helst. Men du vet ju hur detär. Detta förskräckliga "bådeochande" hela tiden!


    Ninnnis skrev 2009-08-13 21:49:57 följande:
    Eller så.... *sticker blixtsnabbt ner i sanden igen*
  • Villemoa

    *skickar en kram till lanovia*

    Blommis; hoppas på att det INTE är indianer på g!!!!

    Jag är jättetrött och mår illa mest hela tiden (fast jag kräks inte som tur är) och har halsbränna redan men fortsätter det vara på den här nivån så är det hanterligt. Har ju lillfis att ta hand om om dagarna.

  • lanovia 08

    Gör Ninnis sällskap


    Ninnnis skrev 2009-08-13 21:49:57 följande:
    Eller så.... *sticker blixtsnabbt ner i sanden igen*
  • lanovia 08

    Andbeyond hur känns det idag?

    *kramar tillbaka*
    Usch vilken kväll jag hade. Var och träffade den lilla 1 månaderstjejen igår och fick jättegod mat av hennes föräldrar. Hur hon såg ut kommer jag knappt ihåg, var så trött att jag knappt kände mig kommunicerbar.
    Väl hemma igen var det toan som gällde, diarée och göra sig av med den goda middagen fel väg. Sedan sov jag och sov och sov. Maken gick ut med hunden och jag sa något om att jag skulle fixa mat till oss undertiden för båda var hungriga igen. Nästa gång jag vaknade hade han kommit hem och börjat fixa med maten. Så när jag skrev här igår var den korta stund jag var uppe för att äta. Nu är det bättre och jag är på jobbet. Svintrött men på bena.

    Ninnis hoppas du får kul på ridningen idag. Är det ikväll eller? Antar att du skall jobba först...

    Nähäpp jag skriver här senare, nu måste jag komma igång och jobba. Pga av tröttheten kom jag senare till jobbet än planerat.

  • Leksi

    Ja usch Lanovia! Stackars dig! Att du ändå åkte till jobbet idag... Man brukar ju vara rätt matt i kroppen efter en sån där pärs! *kramar om och hoppas du mår bättre nu*

    Daa, måste säga att jag tycker du har en väldigt rolig man! Det lät precis som det var det du behövde. Få komma hem, bli omkramad och få skratta lite.

    Andbeyond - till nästa helg kommer säkert allt kännas mycket bättre! Veckan innan är det som är värst. Så klart du kommer bli världens vackraste brud! *kram*

    Kram till Villemoa som mår illa. Var det likadant när du var gravid första gången? När gick det över då eller höll det i sig hela tiden?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan