• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

    Ingis ok, då hänger jag med bättre. För jag hade nämligen för mig att du någon gång skrivit att ni fått veta att det skulle bli en tjej. Då var jag inte helt ute och cyklade, bara lite...

    *kramar Blommis* det kommer gå så bra för din son. Som Ingis säger, 3 röda så har han nya kompisar + sina gamla.

    Ojojoj här blev det nästan spännande, vilket barn kommer komma först???

    *Daa får en extra kram* Kan inte föreställa mig hur det känns, bara ana hur jobbigt det är. Men snart får du ialla fall krypa in i makens famn.

    Ninnis, vi vill ha en rapport när hjälmen är köpt så vi säkert vet att den blir köpt.

    Nej nu måste jag jobba en timme innan jag skall iväg på massage. Skall sluta tidigare idag. SEdan skall vi hem till en jobbarkompis och titta på hennes 1 månads gamla tjej.

  • ingenjörsbruden
    Lanovia....det är nog så att det låter fullkomligt naturligt om jag skulle höra dig säga det....men när jag läser det så poppar det upp med en utländsk brytning som inte riktigt låter som du.

    Börjar redan fundera på va jag ska skylla på efter förlossningen...amningshjärna....finns det?!
  • ingenjörsbruden

    Hahhhaaa Hvidis lillmuffin får med glädje ta förstaplatsen!
    Vi vill ju gärna ha 090909...hahhahaha blir säkert 090924 eller nåt.....

    *Skickar osså en stooooor kram till Daa* Borta bra men hemma i makens famn är det bäst!

  • ingenjörsbruden

    Jag har bjudit in mig o maken till en tjejkompis i helgen....hahaha......... har ju fått härdsmälta på hårddisken....o sist när jag träffade hennes sambo så sa han att han kunde hjälpa oss...han har osså en likanande hårddisk....o så är han en baddare på datorer....
    Så jag bjöd hem oss till dem...jag är lusfräck *virrar på huvudet*....men som kompensation så tänkte jag bjuda dem på mat o alkoholhaltiga drycker....jag har liiiiiite samvete!

    I morgon är det besök hos BM på morgonen....vanligt rutin besök.
    Men ska nog skälla lite på diabetesläkaren om möjlighet ges....denna veckan har han inte heller ringt....jag ger upp liksom.....har bara något värde som ligger aningen för högt...men va fan....om man svirrar till på lördagkvällen med glass så får det faktiskt bli lite högre värde....

  • Ninnnis

    Litar ni inte på mig...?

    lanovia 08 skrev 2009-08-13 13:17:05 följande:


    Ninnis, vi vill ha en rapport när hjälmen är köpt så vi säkert vet att den blir köpt.
  • Ninnnis

    Åh, vad skönt med massage, Lanovia! Njuuuut! Vår jobbmassagetjej kommer inte tillbaks förrän i oktober, vi funderar på att köpa en spikmatta till jobbet så länge

    De är säkert bara glada över att få er på besök, Ingis!

  • Villemoa

    OM det finns amningshjärna!!!

    Kramar till Daa!!

    Blomman; din lilla grabb kommer få nya kompisar i ett huj!


    ingenjörsbruden skrev 2009-08-13 13:18:37 följande:
    Lanovia....det är nog så att det låter fullkomligt naturligt om jag skulle höra dig säga det....men när jag läser det så poppar det upp med en utländsk brytning som inte riktigt låter som du. Börjar redan fundera på va jag ska skylla på efter förlossningen...amningshjärna....finns det?!
  • passionsblomman

    Det finns flytthjärnor också!

    Jag har h´just vinkat adjö till Heloise och Panzerfaust och hans syster. Det var bara huuur roligt som helst att ses och dessutom tog systern TVÅ kissongar, så nu är de bara de ittebittesmåiga kvar härhemma! alla de andra har flyttat till Gävle!

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-13 14:53:15 följande:
    Det finns flytthjärnor också! Jag har h´just vinkat adjö till Heloise och Panzerfaust och hans syster. Det var bara huuur roligt som helst att ses och dessutom tog systern TVÅ kissongar, så nu är de bara de ittebittesmåiga kvar härhemma! alla de andra har flyttat till Gävle!
    Fasen vad du rensar, Blommis....inte ens tisseongarna klarar sig fr sortering o utkastning!
    Roligt att träffas irl! Man känner ju varandra rätt bra efter alla timmar på BT!

    Villemoa..misstänker att amningshjärna är ett vanligt fenomen...rent logiskt....man blir ju verkligen dränerad....hahahahaha

    Nä nu får jag gå hem...sicken humor!

    Är förresten rätt glad....har träffat två jobbekanta....en dam som sköter om våra växter o hälsar på oss 1 gång i månaden o en fd kollega....o båda noterade ju så klart magen....men de trodde INTE att BF låg i början på september!! *STOLT*
    *gnuggar på magen o är glad o nöjd för att den är så lagom*

    Blommis/Ankis: Jag har ev möjligheten att få 1 st 15 årig elefantfot när vi flyttar.....ska jag nappa eller? Den är 3 grenad o supertät o fin.....men stooooor.
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan