• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

    Hvidis förstår att det är surt att inte få föda vanligt när det är det du ställt in dig på. Men som Bruttan sa, vi får vara glada för att kejsarsnitt finns. Nästa gång får du förhoppningsvis prova på det.

  • passionsblomman

    Hejom fejom!

    En låååång dag börjar dra ihop sig mot avslut.

    Lämna sonen hos kompis, ställa ena bilen på infartsparkering och så iväg till kliniken.
    VUL: det var had den där osmidig igen...suck..och dessutom hade de fått en ny apparat som DÅNADE så jag inte hörde vad han sa utan hojtade VA!?! där jag åg hela tiden. Nåväl.

    Blodprov: för första ggn klarade de inte att sticka mig på första försöket. jga är annars jupt impad av dem där på provtagningen, för jag är jättesvår då jag har så tunna kärl.
    När hon grävt ett tag undrade hon om jag ville börja om. Tack sa jag. Sagt och gjort.

    (under tiden kom en sköterska fram till min ambo som satt i väntrummet: Ska du ta prover? frågade hon.
    "SVAR-NEJ!" nästan röt han med sin värsta soldatsvararröst!
    Min sköterska började skratta högt och jag sa"det märks att jag har en gammal FN-soldat därute va?")

    Upp till kliniken och hon tänkte skicka hem oss och ta inseminrium imorgon. Men se, då protesterade jag, för jag känner jättetydligt att det är på g nu idag OCH jag var så himla VAAAARm så jag sa att jag ville köra idag också för säkerhets skull. Det tyckte hon var toppen.

    Fast det blev en utdragen procedur att få det där provet av sambon...

    ..det stod nämligen folk och drog i toadörren medan han var därinne och drog i...

    Stackars!

    men, slutligen så.

    Frukost på favvocafét hade vi sedan tänkt.
    -Sommarstängt!
    Fick gå så jättelångt till nästa att vi knappt han frukosta i lugn och ro.
    Tillbaka på inseminarium. Idag gjorde det rätt ont faktiskt.

    Berättade om flytt och pratade om Myom och olika hormoner. Hon sa att tar det sig inte den här gången så ska vi spola äggledarna. (undrar lite varför de inte gjorde det redan i april? )

    Sedan apoteket för att hämta ut sprutan. Väntade en halvtimme.
    När det blir min tur får jag veta att hela datasystemet ligger nere så det inte går att få ut recept...MEN FEL ATT SÄTTA UPP EN LAPP DÅ SÅ MAN INTE VÄNTAR I ONÖDAN!!!!

    Iväg hemåt, men missar precis en buss utåt öarna. Sommartid. Gles bussturlista...

    Väntar läge och väl. Åker till vårt centrum och går på apoteket där. Gick bra. Kollar turlistan för bussen så jag ska komma till min bil. En halvtimma att vänta.

    Jag har idag tillbringat flera timmar bara med att vänta på att få ut den förbaskade sprutan och så ta mig till min bil!

    Fick be familjen som hade min son så mycket om ursäkt då jag kom till dem typ tre timmar senare än jag hade räknat med.
    Nu vet de också att vi ska flytta förresten.

    Hem och skynda lite, för nu har kontraktet kommit tillbaka til oss så jag har ringt banken så de har fört över vår handpenning och det betyder att vi faktiskt alldeles snart har köpt ett hus! Eller vi HAR köpt det, bara det att vi ska besiktiga det också.

    Grannen kom förbi och ville ha kattvakt, så det gick lite snacktid där. Lite uppvärmd pasta har jag fått i mig också, mnen NU sak jag måla lite innan jag ger mig för den här dagen.

    imorgon ska vi in och köra nästa inseminarium. Hej och hå, det går åt mycket tiiiid och jag har tusen saker att packa och städa här...

  • andbeyond

    Oj, jag bara försvann tidigare idag. Kom en kompis på besök lite huxflux men det är ju kul

    Lanovia: Håller med tidigare talare, om jag var du skulle jag också velat vänta tills spillevinken kommit innan man bokar grejer. Så inte få ont i magen! Gör det du känner är bäst för dig!

    Villemoa: Vi gifter oss den 22/8 stämmer bra det. Men blir nog inga trummor och kannibaltjut eller så.. vad jag vet..

    Blommis: Vilken dag du haft! Jag håller tummarna för att det fungerar denna gången!

    Ankan: *stämmer in i visslingen i ett hörn*

    Förresten - söderflickor/tanter/kvinnor/coola brudar, lördagen den 19 sept kanske ni alla vill ut och lufta er? Vore kul att få vara med på en fika när jag är där nere i okänt land. Mitt tåg hem till sthlm går först 17 på eftermiddagen.

    Godkväller

  • Fjällbruttan

    Åhh Blomman!
    Vilken dag! Men om du kör dubbelt så blir det ju tvillingar
    Vilken tur att du lagt in beställning till rätt instans denna gång, så att det verkligen blir nåt
    Håller tummarna stenhårt...

    En liten fråga,...kan inte han fylla ett rör hemma och ta det med sig? har ju set ti amerikanska filmer hur de gör det hemma och bär röret i armhålan så simmarna ska överleva... kanske lättare än på en allmän toa...

    Åhh, önskar jag var i el stockholmo den 19 sept...
    Får trösta mig med fika imorgon hos min kompis som också försöker få till ett + och en tjejmiddag på lördag.. jag och bästa väninnan ska ut och äta SJÄLVA!!
    Äntligen! Hennes man jobbar borta 2 veckor och hemma 1, vi har båda barn och jobb och att då få till en lördag utan barn och män är nästan ett under känns det som

  • passionsblomman
    Fjällbruttan skrev 2009-07-30 21:21:03 följande:
    En liten fråga,...kan inte han fylla ett rör hemma och ta det med sig? har ju set ti amerikanska filmer hur de gör det hemma och bär röret i armhålan så simmarna ska överleva... kanske lättare än på en allmän toa...
    Jodå föralldel, bara man hinner lämna det på kliniken inom en och en halv timma.Nu när det är semestertider och inga köer så funkar det nästan även för oss som har en bra bit att åka, men INTE när det är vanlig vardag och KÖ. Då är det enda säkra att vara på plats.
    -Tänk dig in i scenariot att vi sitter fast i en bilkö och jag ser minutrarna ticka iväg så provet blir för gammalt!

    "UR VÄGEN; DET DÖR SPERMIER HÄR!!!!"

    Och nu var det ju dessutom så att vi inte visste när vi åkte om det skulle börjas idag eller imorgon, så då spar man hellre på simarna, så det finns till att köra på i tre eller fyra dagar i rad. Det går ju tyvärr inte att spara dem till nästa dag om de väl simmat iväg så att säga...

    Förresten så har det inte varit några som helst problem förrän idag, så det är ingen fara.

    Nu har jag tagit sprutan i magen också.
  • Fjällbruttan

    Ok... tänkte inte på avstånden!

    Men trafikanterna skulle säkert vräka sig åt sidan om du vrålade så.. om inte annat för att komma ifrån en galning
    Gör ni alltså besök på klininken flera dagar i rad?
    Hade fått för mig att ni bara var där en dag åt gången..
    förutom VUL och annat elände...

  • passionsblomman

    Lanovia: NATURLIGTVIS ska du inte behöva ägna någon tid och energi åt att planera in resor och annat NU!!!

    Det är ju HELT beroende på hur du och bebis mår, hur allt flyter på och hur du känner dig DÅ inför tanken på långresa.

    Jag vet flera som rest som tusan med sina bebbar och är jätteglada åt det. För mig hade det varit otänkbart. Dels pga hur jag mådde då, men jag tror jag är rätt hemkär sådär överlag och för mig och liten bebis räcker de små äventyren väldigt långt. Man funkar så himla olika och man ska handla utifrån SIN situation, sin längtan och sina behov. Inte passa in sig i vad andra tycker om ditten och datten.

  • Hvidbrud

    Oj, vilken dag blommis. Nu när vi redan står här och visslar så stannar jag lite till!
    Vad häftigt att handpenningen är klar också! Shiiit! Tänk att du ska flytta in i det underbara sagohuset som man nästan inte ens vågar drömma om! Wow! Så mycket plats du kommer få omkring dig! KAn tänka mig att en super tant som dig kommer att blomstra som bara den!

    Andbeyond: Jag är här nere den 19/9, vill gärna ta en fika, men det beror ju helt på hur situationen ser ut då.

    Vaknade av att jag slog min stackars man i huvudet i natt... stackals karl! Drömde att jag var på museum och kolade in några möbler i så trängde sig en fransk kille sig framför mig så att jag inte kunde se, tog tilbaks min plats med en sur min, då la han armen om mig och drog mig till/mot sig och höll fast och sa, "i want to touch you so much" Jag började slå lös på honom så att han skulle släppa- tyvärr rörde sig vist mina armar med i drömmen så min stackars man låg på fel ställe och blev bankad i huvudet... Usch! Det är ganska skrämande vad man kan göra när man sover. Tror att drömmen var en efterdyning av den äckliga mannen i köpenhamn som ville lyssna på magen? Blä! Tur att det var en dröm ialla fall!

    Bruttan: Vad härligt det låter med ensamkväll med bästisen! Det är det b¨sta!

  • passionsblomman

    Ja, upp till tre fyra dagar i rad insiminerar man. Det är ett jädrans åkande. Nu åker vi strax igen.


    Fjällbruttan skrev 2009-07-30 21:35:32 följande:
    Ok... tänkte inte på avstånden!Men trafikanterna skulle säkert vräka sig åt sidan om du vrålade så.. om inte annat för att komma ifrån en galning Gör ni alltså besök på klininken flera dagar i rad?Hade fått för mig att ni bara var där en dag åt gången.. förutom VUL och annat elände...
  • lanovia 08

    Blommis, du tror inte det går att få poliseskort annars, så att spermierna kommer snabbt fram?
    Ja man kan ju undra varför de inte har spolat äggledarna tidigare. Känns som man borde börja med att ta bort hinder på vägen och sedan behandla.

    Andbeyond, skruttan att det var så tidigt du skulle till Malmö. Jag skall dit 2-4 okt. Skulle gärna träffa träffa "alla" och se nyfödda då. Men vet inte rikigt hur jag har det med tiden.... vi får la se när de närmar sig.

    Hvidis, stackars maken. Lite komiskt hade det varit om han kom med blåmärke till jobbet idag.
    Appropå det vaknade här om natten av maken slet i mina trosor. När jag frågade vad han gjorde sa han bara "ja men stolpen är ledig nu" också fortsatte han sova. ????? Öhhhh????

    Bruttan mysigt med en tjejkväll bara du och bästisen.

    Appropå mina resebekymmer. Känns skönt att höra att det inte bara är jag som är konstig. Det löser sig ju förmodligen, viktigaste är ju att mannen är med på mina tankar och också känner att det kan vara bra o vänta. Sedan att han ändå inte alls tänker som jag. För honom finns inte det där att se så allt är bra med barnet, för så kan man enligt honom inte tänka.
    Men känner mig bara så egoistisk, resten av hans familj är ju på och fastern med man skall med. De vill ju planera och boka, de vill ju göra en dyrare resa ner till solen.
    Men jag vill inte lägga alla pengar på en vecka i stranden. Jag vill ha pengar kvar så vi kan åka till fjällen när barnet är ett år. Tycker det är tråkigt att inte komma iväg dit nu. Men antar att fjällen som höggravid inte ger så mkt. Och inte heller någon bra idé med en 1-2 mån gammal bebis.
    Men hur mkt har jag rätt att styra och ställa?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan