• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

Jag vill minnas att det var billgt där, men det är ju som sagt tre år sedan jag var där. Men trevligt var det!

• lanovia 08

Det verkade billigt när vi tittade runt på nätet. Jaja vi får se.

Igår var jag jätteduktigt, bakade bröd, var ute i trädgården och klippte gräs, körde trimmer, drog ogräs och klippte sniglar. Mådde med andra ord rätt ok hela kvällen. Men idag får jag sota Ont i magen och allmänt illamående. Skulle helst gå hem o lägga mig, men det står inte riktigt med på repetoaren för idag.

• Hvidbrud

Godmorgon! Eller god förmiddag, kanske...

Andbeoynd: Åh, jag missade klänningen... Men jag kan vänta till bröllopsbilderna kommer, om du lägger ut dem... Det är ju inte så lång tid tills de är klara. Wiiii!!!

Nuvalucol blev det. Fick inte jätte mycket halsbränna, men när jag märkte att det var påväg tuggade jag i mig en pilla och sov som en ängen. En STOOR valliknande ängel som väkte sin stackars man tusen gånger när den skulle ta sats och vända sig om i sängen och landa med en duns på hans arm, eller knä eller annan kroppsdel som förvirrat sig in på min halva... Stackare...
    Han fick en god nyhet från sitt arbete igår. han får 2 extra veckor pappa ledigt ut över de två obligatoriska (danska regler). Så nu ska vi vara hemma en månad och gå och pussla om vår lilla bebis tillsammans. Myyyysigt!

Blommis: En Havsörn! Oj oj oj oj! Det har jag aldrig sett! De måste vara enormt pampiga! Tur att katter har så bra instinkter att de sprang och gömde sig fort som (k)attan!

Vilemoa: Välkommen till bebistråden!
    Ni får inte sluta med tanttråden, för den är så rolig att titta in i ibland (jag tjuvläser och känner er ju liiite redan på så sätt... )

Polen har jag inte varit sedan jag låg i mammas mage. Hon trode att det var maten det var nått fel på när de var där, sen visade det sig att det var jag som spökade bland hennes hormoner. Hi hi... Men komagesoppa var kanske inte det godaste att äta gravid eller ogravid.

Ninnis: Hoppas att ni hade det mysigt i Malmö igår!

Ingis: Åh, det låter som om ni har det jättemysigt där uppe! Härligt med kompisar! De skämmer väl bort dig ordentligt nu, va´?
    20 dagar kvar... Iiiihh!

Igår var där tre små killar som sprang runt och lekte på gården. De var kanske 3½-4år. De spottade mig när jag kom vaggandes och stirrade med stOOra ögon. Den ena killen vågade sig fram och sa: Har du en bebis i magen? Ja, sa jag. Så började han klappa min mage med lin lilla hand full av ömhet... Det var lite konstigt men också lite mysigt.
    Snart ska alla ner och kika i vagnen och prata bebis språk med min bebis... Shiit, jag är rädd för att jag kommer bli lite väl överbeskyddande när det blir dags.

Oj, nu får jag sluta innan jag fyller en hel sida själv...

• Hvidbrud

Lanovia: tack för sconsen! Det smakar ju bara så gott!!!! Mmmm...

Själv bakade jag äpplekaka med vaniljsås... Perfekt efter pankakorna med glass Men jag åt lax och nypotatis också, så det var inte bara onyttigt.
    Bjuder på kall äppelkaka idag! Varsågoda!

• andbeyond

*äter scones* Mums!
    *äter äppelkaka till efterrätt* namnamnam!

*mätt*

Tack för alla fina kommentarer!

Daa: Kul med vänner på besök! Engelskan blir nog inga probs, min syster använde "thingy" och pekade med hela handen på sådant hon inte visste namnet på första tiden hon bodde i england och det gick alldeles utmärkt

Ingis: Verkar som att PCO-S inte påverkar min äggossning (har haft koll senaste månaderna) så jag hoppas jag blir den andra att bli gravid trots dumma syndrom här i tråden. Så snart vi har jobb that is

Hvidis: Kom på att jag ju tänkt fel, är i Malmö när lillmuffins fyller en månad Lite dumt att ha "Trash the dress" INNAN bröllopet... Lovar att lägga ut bilder efter

• andbeyond
    passionsblomman skrev 2009-07-29 16:31:39 följande:
    OOOIIIIIIIII vad fin du blir i den gumman! Jätte jättefin! *lila orkidéer lila orkidéer lila...*
    Haha, jag är så himla nyfiken!
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2009-07-30 10:00:43 följande:
    En STOOR valliknande ängel som väkte sin stackars man tusen gånger när den skulle ta sats och vända sig om i sängen och landa med en duns på hans arm, eller knä eller annan kroppsdel som förvirrat sig in på min halva...
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan