• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Villemoa

    Absolut inte knäppt! Förstår det för man ställer ju in sig på att föda vaginalt. Vet folk vars förlossningar gått så snabbt att de inte hann blinka och de kände sig snuvade på att de inte fick uppleva att det tog längre tid.


    Hvidbrud skrev 2009-07-30 13:19:05 följande:
    Nä det är ju det de säger.. känner mig lite snyltad på förlossningssmärtan, men, men... det kanske är lite knäpt?
  • Hvidbrud

    Nej nej, det lät inte hårt, tyckte jag. tror inte att min man skulle åka utan oss heller
    Skönt att det käns skönt efter att ni snackat. *kram*

  • Ankan80

    Det är nog både för och nackdelar med snitt Hvidis. Men man vill ju åtminstone få prova en gång iaf

  • Ninnnis

    Lanovia, det är nog bara du (och din man) som kan avgöra om det känns bra att resa eller inte. Vissa reser ju relativt obehindrat nästan direkt, medan andra tycker det är jättebesvärligt att ta sig iväg. Spontant känner jag själv (och maken) att föräldraledigheten är ett ypperligt tillfälle att resa när den ena ändå är "ledig", men det beror ju helt på hur saker och ting funkar i praktiken. Det är nog lätt att säga innan man faktiskt har en bäbis... Dessutom ska det ju prioriteras rent ekonomiskt.

    Framför allt tycker jag inte att ni ska behöva bestämma er förrän Spillevinken är här och ni vet hur det känns! Vad finns det för avbokningsmöjligheter?

  • Ninnnis

    Just nu kan jag tänka mig att föda hur som helst, bara jag blir gravid...

    Nu ska jag in till stan och fika/äta med en väninna som jag inte sett på ett tag. Lite dumt att boka in sociala aktiviteter varje dag första veckan efter semestern när jag egentligen bara behöver sova, men det är ju faktiskt kul!

  • Fjällbruttan

    Hej på er
    Nu har jag varit duktig och klippt gräs, lagat myggtält och varit hos svärmor med mjukgärande kräm och dessutom hunnit att fika där

    Ianovia, jag är en sån där mamma som rest med mina barn, äldsta var bara 6 mån då vi var iväg första gången.. MEN den resan bokade EFTER hon var född och jag och hon funkade tillsammans.
    Dessutom så var min ex-man på rehab på kanarieöarna så vi visste hur hotellet var och vad vi skulle göra på dagarna, lugnt och planerat alltså.
    Du ska inte göra nåt du inte känner för, tycker att du gör helt rätt som avvaktar med att boka
    Om ni skulle resa sen så delar jag gärna med mig av tips...
    vi har luffat i Thailand med barn (2ggr) varit på Bali och Cypern och sen var ag i afrika då jag väntade äldsta...

    Hvidis.. tänk vilken tur att det finns snitt, för 100 år sen hade du och pyret kanske inte klarat er
    Alltså är det ju perfekt att du kan föda så

  • Ankan80
    Ninnnis skrev 2009-07-30 14:54:52 följande:
    Just nu kan jag tänka mig att föda hur som helst, bara jag blir gravid...
    Instämmer!
  • Hvidbrud

    Jag vill också att ni ska bli gravida! NU!
    Jo, jag är jätte glad för att det finns snitt, det blir säkert jätte bra!

    Vill också gärna resa med barnen, maken är lite mer hemvan än jag, så vi får se... har en plan om att ta till min syster i schweiz i februari, men vi vill kanske nån stans där det är lite varmare. Får se... En sak i taget.

  • lanovia 08

    Undrar hur det går för Blommis idag?

    JAA jag vill också att ni blir gravida. Men snart så det är jag säker på.

    Vi vill absolut resa med barnen. Vi har redan pratat på det många gånger att vi skall ta med dem runt i världen och inte bara sitta hemma och tycka att barnen är till besvär.
    Men jag orkar verkligen inte tänka så långt nu. Som jag känner det nu vill jag
    1. Göra något mysigt med mannen när vi har bröllopsdag (behöver en resa/upplevelse med bara honom nu och inte 11 pers på en segelbåt)

    2. Vara gravid och njuta av det. Bara ta vara på den här tiden som jag och älsklingen har framför oss.

    3. Föda barnet (fast det vill jag iof inte men det måste jag väl för att få det)

    4. Komma hem i lugn och ro, börja amma. Lära känna barnet. Komma in i de nya rutinerna.

    5. Nu är jag säkert rastlös nog till att börja planera resor åt alla håll och kanter så långt pengarna räcker.

  • lanovia 08

    Bruttan jag tar gärna emot restips senare.

    Ninnis, så långt som att kolla avbokningsmöjligheter har jag inte tatt mig eftersom jag vägrar ta planerna så långt.

    Tror jag blivit lite skadad. Mina föräldrar förlorade sin första son när han var 1år och har en kompis som födde ett barn med syrebrist. Det barnet verkar må bra nu men det har ju inte varit komplikationsfri start. Därför vågar jag inte planera för långt innan jag ser att barnet har 10 fingrar, 10 tår, ett hjärta som slår och kan andas.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan