• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ankan80

    Tjingeling!

    And beyond:
    Jättesuperduperfin klännlig. Du kommer stråla på er dag!

    Vinkar till er andra!

    Inga indianer än. Bryr mig inte...eller ja kanske lite grann. Väntar bara på dem o inget annat...BIM+2 idag.

    var på Ikea o köpte en massa ramar som bla skall vara till bröllopsbilder...snacka om att ta tid på sig

    När jag kom ut regnade det som om himmelen vore öppen så jag fick köra hem omedelebums för att byta kläder. Så det blev ingen mer shopping för mig.

    Nu skall jag fortsätta min sortera-och-slänga runda....känns väldigt bra o bli av med gammalt dljknfgkjdn

  • Hvidbrud

    Hon kommer att vara 13 dagar för tidig. Allt för att inte riskera att förlossningen går igång av sig själv.
    Moderkakan ligger i nedre bakvägg och är väldigt tjock sa läkaren, kanske är det därför jag ser ut som om jag skulle ha fött tvillingar för 10 dagar sen Har gått upp 18-20kg... Men jag känner mig bara stor och gravid och lite svullen inte så tjock, så det räknar jag med att de kommer att försvinna fort. (hoppas ).
    Läkaren beräknade hennes vikt enligt måtten från UL, så 2500 nu borde stämma bra.
    Ja, de växer ju till sig de små liven. 9,3är ju fint, lagom tungt att släpa runt på . Min väninna födde i nyår och han vägde 11kg i maj... Det var en stooor bebis!

  • Villemoa

    13 dagar för tidigt är ju normalt för då är hon ju fullgången.
    Kände mig också stor och otymplig mot slutet även om jag var "liten", så känner nog de flesta. Det går över tack och lov! Hade grym foglossning de sista fyra månaderna så jag var tacksam över att inte vara så "stor"!

    Ja 9,3kg är alldeles lagom att bära runt på Jisses 11kg vid 5 månader!!! Det är en riktig bjässe det Har en kompis vars dotter vägde 11kg vid 10 månader och det är ganska stort det också

  • Hvidbrud

    Hej Ankan! He he, fick du dig en extra dush? Kul att få upp bliderna, bättre sent än aldrig.
    Åh, det är så sköönt at rensa ut allt det där djiksjdkdjw, så blir där plats till nytt kdjkdj! HI hi!

  • Hvidbrud

    Ja, 11kg är mycket! Måste komma ihåg att sträcka ut och träna lite extra för att inte slita ut kroppen.
    Vad jopbbigt med foglossning. Bara lite öm i symfysen när jag ska sätta igång maskineriet, men det är ju inget att klaga över... tänk vad fantastiskt det är att kroppen klarar att skapa ett helt nytt liv! Om det inte skulle göra ont så skulle det vara konstigt tyckr jag.

    Ankan: *stårfortfarandeochvisslarisanden*

  • Villemoa

    Mm, foglossning är inget kul. Vad skönt att du inte har så ont! Smärtan glömmer man snabbt bort, annars skulle man inte vilja ha fler barn

  • Hvidbrud

    Nä det är ju det de säger.. känner mig lite snyltad på förlossningssmärtan, men, men... det kanske är lite knäpt?

  • lanovia 08

    Ankan skönt att höra att det är fler som är sega, vi har inte ens framkallat våra bröllopsbilder än. Eller jo 20 st som vi framkallar på prov innan vi skall ta resten. Men än har vi tid på oss innan det gått ett år.

    Jobbigt med himlar som skall öppna sig vid fel tillfälle.

    Hvidis, tack för din förståelse. Jo visst flyger barn gratis, men jag skrev med det ändå för de kostar ju någon minimal slant på hotellet.
    Är väl kanske grav hormoner som spökar, eller så är det bara rent förnuft. Dels vill jag inte planera in en för stor resa innan jag vet vad det innebär att ha barn och vet vad just detta barn går för. Nej jag tänker inte bli en nojjig mamma som bara sitter hemma och gör barn till ett stort problem. Men ibland behöver man ta en sak i taget.
    Sedan är det ju pengar som oroar, jag tror absolut vi klarar vår vardag även om vi får tänka oss för när vi har föräldrarpenning. Men en vecka till solen??
    Visst skulle jag kunna stanna hemma och det gör jag kanske. Men det blir isåfall genemsamt beslut som innebär att maken också stannar hemma
    Pratade precis med honom i telefon så nu känns det lite bättre. Han var jätteförvånad över hur mkt pengar vi kommer förlora i månaden. Även om jag sagt detta till honom förut (ca 20 ggr) så verkar det ha gått in först idag.
    Så nu har vi enats om att vill de andra boka och planera redan nu får de göra det. Vill de ha med oss får de hitta på något billigare alternativ eller vänta tills barnet är här och vi har bättre kolla på vårat liv och ekonomi.

  • lanovia 08

    Oj såg just hur hårt det lät när jag skrev att stannar jag hemma så gör maken också det. Lät som att jag minsann kommer tvinga honom att vara hemma om jag skall vara det.
    Men jag känner honom tillräckligt väl för att veta att han aldrig skulle åka utan mig och spillevinken. Jag skulle nog knappt kunna övertala honom till det.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan