• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    *Vinkar allt jag kan tebax.*

    Välkommen!
    haha! Snart är alla tanterna här tror jag..

    Då kanske jag kan sluta skriva samma inlägg i båda trådarna som jag nuera måste ibland...


    Villemoa skrev 2009-07-29 16:37:09 följande:
    Får man hänga på här?Vi har satt igång bebisverkstaden igen, första försöket till syskon och jag har ÄL idag Ska bli spännande att se om det blir nåt även om jag räknar med att vi får försöka lite *vinkar till Blomman*
  • Villemoa

    Ja vi tanter dras till varandra som bin till honing

    Nu har jag inte såå stor koll på alla här inne men vad jag förstått så vankas det bebis snart för Hvidbrud? Så roligt!!


    passionsblomman skrev 2009-07-29 16:38:57 följande:
    *Vinkar allt jag kan tebax.*Välkommen!haha! Snart är alla tanterna här tror jag.. Då kanske jag kan sluta skriva samma inlägg i båda trådarna som jag nuera måste ibland...
  • Daa

    *vinkevink*

    Hej, Villemoa!

    Du är jättefin i din klänning, Andbeyond. Jättefin

    lanovia, skönt att det gick bra. Så härligt att få se lilla pyret.

    Hvidis: 22 dagar? Ojojojoj...

    Blomman: grattis till kontraktpåskrivandet

    Ninnnis & Ankan: tänker på er. Kramar i mängder.

    Oj, nu måste jag dra. Snart. Ska hämta en gammal vän på flygplatsen. Har inte sett honom på fem år och nu ska han hälsa på mig och maken några dagar. Eh... time to practise my English now? Or is it too late, perhaps?

  • Daa

    Jo, just det. Vet inte om jag har tid att kika in här på ett tag så bara utifall att:

    Massa kramar till er alla. Ha det fint.

  • lanovia 08

    Har bakat scones idag, bjuder runt till alla som vill ha.
    Om ni inte är mätta efter kakan vill säga. *slickar bort chokladen munnen*

    Blommis vad kul för sonen med märket. guldpingvin? Den måste vara ny, eller fanns ialla fall inte på min tid... fast det är iof rätt många år sedan. *räknar förfärat tillbaka och slutar snabbt innan jag når 20 år*

    Ninnis surt att de hade stängt nu, dessa semestertider. Men vi får la hoppas att du snabbt kan få en tid.

    Villemoa välkommen.

    Har någon här varit i Polen någon gång? Allra helst Gdansk. Hur är det där? Hur är priserna jämfört med Sverige?

    Nähäpp nu har inte jag tid att sitta här längre. Jag skall baka klart mitt bröd och förhoppningsvis hinna klippa gräset innan illamåendet kommer och tvingar mig isäng.

  • Fjällbruttan

    Hallå!
    Andbeyond, de är strålande vacker i klänningen

    Blomman, underbart med huset, jag kan väl få dricka martini bianco om jag tar med mig?? Ni andra får gärna hjälpa till
    Fast borde vi inte dricka alkofritt nu när alla ska plussa??

    Mot halsbränna ska man inte äta Rennie när man är gravid, de finns socker i som läcker till urinen.. inte kul at tglukosbelasta i onödan... vet för jag har prövat:-/
    Novalucol funkar bra Har du mycket så pröva Omeprazohl, finns receptfritt, funkar jättebra vid graviditet.

  • ingenjörsbruden

    Helo girls!

    Snabbis från Linköping...........
    Allt väl här! Mkt god mat, segelbåtstur o massor av grillat o gottgott!
    Har bara snabbskummat de femtielva sidorna som ni plitat ihop sen i söndags så jag har säkert missat massor så ta inte illa upp.

    Andbeyond: Hoppas att er bröllopsdag blir/var precis som ni önskade o att inga magsår uppstod.

    Fjällbruttano Villemoa: Välkomna hit!

    Blommis: WIIIIIIIEIEEEE va kul med huset! Coooolt med havsörn!

    Ninnis: Trist med rosa.....o vi som dubbelgnuggade utav tusan....*snyft*

    Ankis: Tråkigt med neg...men hoppas på att äl var sen o det vart för tidigt att testa redan nu.

    Hvidis: FÖRSTA BEBISEN i tråden!!!! Wiiiiiieeee! Skönt att allt såg bra ut men synd på moderkakeplaceringen. Men ja....skönt med ett datum iallafall!
    Förstår din känsla med boandet....det är så gött när det börjar bli klart! Hoppas ni får tag i madrass på IKEA.....annars så kostar madrass på babyland/proffsen ca 400 om ni ger upp IKEA.
    Jäkla konstiga kufar som springer runt....blir ju rädd för att åka in till köpenhamn eller malmö.....brrrrrr

    Lanovia: Åhhhhhh va härligt! Grät så många tårar när jag läste att ni såg spelevinken vinka till er! *RÖRD*

    Åker hem på fredag lunch.....men kommer nog inte ha tillgång till dator förrän på måndagen.....så ja....e det något som jag MÅSTE ha reda på så kan väl någon vänlig själ smsa mig?!

    MASSOR av :ar till er alla!

  • Ninnnis

    God morgon!

    Ingis, klart jag messar om det händer nåt! Ha det så trevligt i Linköping!

    Hej Villemoa! *vinkar*

    Daa, vad roligt att träffa en gammal vän! Engelskan klarar du galant, det är jag övertygad om Tack för kram, förresten!

    Blommis, bokhandel eller välsorterad leksaksaffär, kanske? Vad bra tt det ordnade sig med sonen. *heja follikeln*

    Ankan, inga indianer än?

    Lanovia, jag var i Gdansk och Sopot för typ tre år sedan. Det var jättetrevligt och billigt dessutom. Sopot är en badort som ligger bredvid Gdansk, väldigt fint faktiskt. Gdansk är en fin stad med många vackra byggnader och trevliga caféer och restauranger. När ska du/ni dit?

  • lanovia 08

    *vinkar till Ingis* Händer det något så skickar NInnis eller jag eller båda ett sms.

    Andbeyond, vad fin du var i klänningen!

    Hvidis kom på att jag glömde kommentera de konstiga människorna du träffat på. Usch!! Fattar inte hur folk kan tro att någons mage bli allmänhetens bara för att det ligger ett barn där i.
    Har glömt hur man gör en sådan där röd supersur gubbe.

    Ninnis, vi kom på Gdansk igår som ett alternativ till bröllopsdagen. Jag föreslog Koster men precis som Väderöarna faller det inte riktigt i smak hos maken, han gillar liksom idén men helst vill ha åka iväg någonstans lite mer på bortaplan än vad västkusten är. Och det är ju relativt billigt att resa dit, boendet var inte dyrt. Problemet är ju att billigt eller inte så går det ju några tusenlappar och vi skall ju renovera vårat badrum i höst (måste göras innan bebis). Svår ekvation.
    Men en fördel är ju om det är billigt i landet också för då går det ju inte så himlans mkt pengar på mat.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan