• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Leksi: Jag skulle öppna fönstret och sätta in myggfönstret...

    Och nej, vi har aldrig varit i det samhället förut och inte i tätorterna omkring heller.
    Ett tag sökte vi hus en bit ovanför, så trakterna är inte helt obekanta på så vis, men det finns ju INGEN koll på det som skulle bli vardagslivet.
    Visningen är inte förrän lördag, så vi kommer kunna åka runt och reka en del på fredagen ioch så.
    Vet iaf att: det finns bageri, ica,bank, gästgiveri och idrottsplats, skola upp till åk 6, fritidsgård ch elljusspår samt anlagd badplats och en hel del föreningar som kanot, sportfiske golf osv i själva samhället.

    Skulle sambon få jobbet han fiskar efter så ligger det 1,8 mil ifrån ca och i lilla orten intill finns TRE blomsteraffärer och en handelsträdgård. Det är 1,2 mil dit. och det är i,2 mil till havet också. Och en massa båtklubbar...
    Det är mindre än 2 mil till en stad och ca 4 tll en annan så det blir egentligen mer centralt på ett sätt än nu, då vi har en mil till skola, affär och idrottsplats osv och sambon har 5 mil till jobbet och ute på våra öar finns bara 2 blomställen varav inget är intressant ur jobbsynpunkt.
    I nuläget måste vi skjutsa vår son till ALLT ääven alla kompisar, så jag kan säga att han själv är JÄTTEPOSITIV till att bo där han skulle kunna få cykla omkring fritt i byn.

    Fast vi bor nära sthlm så är vi verkligen mitt ute i skogen här.

  • Ankan80

    Oj, det är ju inga avstånd alls...
    förra jobbet låg 1,8 ,mil bort...detta är 6-7 mil bort

  • passionsblomman

    Nä eller hur? Vem vet, jag kanske köper en liten affär när jag är 45 som ja alltid sagt och då kan jag ju isåfall baske mig CYKLA till jobbet om jag vill!


    Ankan80 skrev 2009-07-08 12:35:19 följande:
    Oj, det är ju inga avstånd alls...förra jobbet låg 1,8 ,mil bort...detta är 6-7 mil bort
  • andbeyond

    framtida makens familj har sommarstuga utanför Oskarshamn som jag såg inte var så långt därifrån ändå. Är SÅ fint verkligen! Och skärgården där utanför är alldeles underbar. Det är fantastiskt roligt att bada i utloppet från kärnkraftverket - varmt och vågigt vatten med massa fisk som man kan kika på!

  • passionsblomman

    Var var var???


    andbeyond skrev 2009-07-08 12:44:15 följande:
    framtida makens familj har sommarstuga utanför Oskarshamn som jag såg inte var så långt därifrån ändå. Är SÅ fint verkligen! Och skärgården där utanför är alldeles underbar. Det är fantastiskt roligt att bada i utloppet från kärnkraftverket - varmt och vågigt vatten med massa fisk som man kan kika på!
  • andbeyond

    Alltså sommarstugan är åt "fel håll" från "ditt" hus - Figeholm. Men vi har varit runt och åkt lite bil runt i "byarna" däromkring också Mysigt!

  • ingenjörsbruden

    Blommis: Huset verkar superfint! MKT trä att måla! Hur är det med översvämningar osv.....kolla källaren noga....hahahah men det vet ni nog själva!
    Verkar vara lagom nära till allt osså!

    Här boas det för fullt! Var om IKEA igår....o satan så förbannad o sur jag blev! Tänkte köpa deras dyraste spjälsängsmadrass.....men den var slut o skulle utgå ur sortimentet....lika så med övriga madrasser....INGET besked om ny motsvarande vara skulle komma osv.....SUCK!

    Sen vårt skötbord....tänkte köpa en låg stomme ur PAX-sortimentet o montera skötbordsskiva ovanpå.....vill ha lådor i skåpet....Men tror ni DET fanns???? Nääääää det var osså slut o hade utgått ur sortimentet.....SUCK.....så vi irrade runder lite på lagret där de hade köksstommar mm....så det fick bli en köksstomme med trådhyllor o lucka istället......men nog faaaaan var luckan slut....skulle DOCK komma in igen på torsdag...phust!
    Men hittade lite andra saker....skötbädd, handdukar, sovpåse i grönt, filtar, madrasskydd o bäddmadrassb (tunn),haklappar, lakan o faktiskt så insisterade maken på att vi skulle köpa en barnstol osså! Kan ju vara bra vid besök o så i höst!
    Så helt tomhänta var vi inte när vi gick hem!

    Välkommen hit Tobiasolinda! Hur mår lilla pyret?! Växer o frodas hoppas jag!
    I nästa vecka är det ul i v 32 för oss....ska bli såååååå kul o få se battingen igen! Om bm kan ge säkra besked på könet så ska vi fråga....annars får det bli en överraskning.

    *Vinkar till de stackarna som fortfarande jobbar...ni kan iallafall glädja er med att ni har AC på jobben...hoppas jag*
    Vi har två golvfläkar som snurrar dygnet runt här....blir varmt som i en masugn annars.....maken lider mest...jag o battingen är tåligare!

    Lärde brorsdottern att kasta slängkyssar igår!! Hihihihi SÅ roligt när man verkligen känner att de SUGER in allt de ser o upplever!
    Men barnets pappa är helt hyseriskt överbeskyddande......suck.....maken får ofta höra det från mig att SÅ överbeskyddande får han INTE bli.....lagom är bäst!

    Nä nu ska jag ta o vika tvätten i torktumlaren o sen ta o bege mig för att vattna syrrans blommor o ge deras kissekotte mat! på er alla!

  • passionsblomman

    Ja mycket trä! Därför är det bra att huset är målat -07, så måste man inte göra det först av allt.

    Översvämningar är definitivt på "att-nogsamt-kolla-upp-listan!

    Uj vad du boar!

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-07-08 15:31:42 följande:
    Ja mycket trä! Därför är det bra att huset är målat -07, så måste man inte göra det först av allt.Översvämningar är definitivt på "att-nogsamt-kolla-upp-listan!Uj vad du boar!
    Hahahaha ja maken han är lite chockad faktiskt! Men snart så är allt klart o så kan jag få semester även mentalt!

    Skönt att huset är nymålat....annars vet man ju iofs vad man ska pyssla med på sommaren....höhöhöhöhö....
    Hoppas att det är lika fint irl som på bilderna!
  • passionsblomman

    Det är ju jättenära!

    Inte längre än mellan oss nu iaf!


    andbeyond skrev 2009-07-08 12:46:37 följande:
    Alltså sommarstugan är åt "fel håll" från "ditt" hus - Figeholm. Men vi har varit runt och åkt lite bil runt i "byarna" däromkring också Mysigt!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan