• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Znose

    God eftermiddag alla i tråden hoppas att allt är bra med er!

    Hos mig bara regnar det och regnar det...bra att man kan titta in här och se vad som hänt

  • ingenjörsbruden

    Blommis: hahaha tur att det inte var på armlängdsavstånd....då hade du kanske kissat på dig av ren förskräckelse...
    Hans nakenövning är verkligen.....ambitiös!
    Öppnar ögonen!!! Naaaaaw! på totten.

    andbeyond: Åhh så hjärteknipande....känns verkligen som att hjärtat går isönder lite grann...

    Ankis: Härligt att första jobbedan gick bra....men väldigt surt att tåget bara körde....*sparkar hårt på tåget*

    Lanovia: Nä men det räcker väl att du frågar BM när ni ska dit....tycker ju rent logiskt att det inte borde spela roll om det är v 5 eller 6...men BM vet säkert bäst!
    Växvärk....def....för det hade jag osså de första dagarna.....elller rättare sagt....KÄNDE av det mest de första dagarna....sen kände jag inte av det lika mkt.....typ att man vande sig....men det slutade göra ont.
    Åhh gråtattack....*klappar om o kramar*....ja de är läskiga när man får dem helt utan anledning....o dessa stackars makar blir helt förskräckta.....men det är tyvärr bara att vänja sig!

    Hvidis: Vilket bröllop!!! Låter så härligt!! Klänningen verkade osså jättefin!!! Grönt borde vara super på en rödtopp!
    Nääää fy får du sådana kommentarer...va taskigt! *kramar om o försäkrar att Hvidis är supersnygg o magen är precis lagom*

    Ninnis: Va mysigt med långhelg på platsen för bröllopet!! *myser lite* Gött för själen att mysa med familjen!

    Var hos BM idag....fick lyssna på hjärtljuden som jag faktiskt spelade in med kameran så att maken ska kunna få lyssna...
    Kunde inte hålla mig så direkt när jag kom ut så ringde jag honom o spelade upp!! Hjärtslagen låg mellan 138 o 150 slag/min. Någon som har koll på skrönan om hjärtslagsfrekvens/vilket kön på barnet?
    Magen var helt inom kurvorna....så det såg bra ut!
    Tog GSB-prov på urinen...har man sådana baciller i urinen så ska man ha pencillin 2h innan bebben kommer ut.
    BM ska att det var en kaxig bebis....låg cool-lugn när hon lyssnade på hjärtljuden! *stolt*

  • Znose

    Hoppas magontet som är växtvärk går över snart då lanovia!

    Å Ninnis verkar ha haft en bra helg och Ankans första dag på jobbet gick bra...å inseminarium som närmar sig för Blommis.

    Själv var jag och åt lunch med 2 kompisar..en med en mage i månad 7 och en med en liten son på 8 veckor som är helt underbart söt..man blir allt lite sugen på att börja försöka.

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-02 13:22:54 följande:
    Ja, börja på fredag! jag ligger en dag för dig och jag ska in på kliniken för VUL och blodprov och kolla detta på fredag! Dag 13 i cykeln och så räknar vi med inseminarium i helgen..Guuu vad romantiskt...
    Åhhh vilken mysig o romantisk helg som står för dörren.....
  • Ninnnis

    Hehe, jag får väl satsa på en något mer romantisk helg kanske...

    Blommis, blev maken förnärmad när du började skratta åt hans nakenchock?

    Ingis, vad härligt det måste vara att höra fladderbusets hjärtljud

  • passionsblomman

    Jaaadu, när det är magar och alldeles nya överallt, då brukar det liksom ha en tendens att spriiiiida sig!


    Znose skrev 2009-06-02 13:54:54 följande:
    Hoppas magontet som är växtvärk går över snart då lanovia!Å Ninnis verkar ha haft en bra helg och Ankans första dag på jobbet gick bra...å inseminarium som närmar sig för Blommis. Själv var jag och åt lunch med 2 kompisar..en med en mage i månad 7 och en med en liten son på 8 veckor som är helt underbart söt..man blir allt lite sugen på att börja försöka.
  • Hvidbrud

    Ingis: en kaxig en! Härligt!
    Vi får en flicka med näsan säkerhet. Det var iallafall en kissimurra på henne idag . Moderkakan hade flyttat sig, men bara ca 1 cm, så nu är den en ½ cm från livmoderhalsen= 1½cm för nära... Ska in igen d. 2/7 och hoppas att den har flyttat sig. Annars blir det kejsarsnitt och det vill jag helst inte ha. Moderkakan ligger på bakväggen och då flyttar den sig inte lika lätt heller... Suck... Håll tummarna för mig!

    Ninnis: Låter som om det har varit en härlig helg! Sköönt!

    Oj, nu kommer klienten! Hejdå!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan