• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-01 10:40:18 följande:
    Jab? Jabaåkerut ba...
    Hahahahah

Verkar lite kajko med tekniken idag.....men det är ju måndag....
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-06-01 10:36:41 följande:

Appropå pjosk så hörde jag om ett föräldrarpar som lämnade bort sitt barn till mormor o morfar varje gång de blev förkylda. Herregud om barnet skulle andas lite bakterier.Samma föräldrar vågade inte ta med sitt barn på tåget för småbarn mådde inte bra av att åka tåg.blommis du har så rätt så. Det går nog inte att skydda de små liven från allt.
    Du skojar....hallå liksom! Hahahaha

Nä....ett skitigt barn är ett lyckligt barn...*ser mina syskonbarn med lera upp till öronen o superflin i ansiktet*

Nä det är inte lönt att pjoska för mkt...förr eller senare så trillar de o slår sig o det tror jag bara är nyttigt....de måste ju lära sig!!
    Är glad att maken inte är lika pjoskig som sin bror....o sen kommer jag ALDRIG att tillåta att han håller på o tjafsar på hur folk håller barnet osv....ALLA gör olika....o det finns inget rätt eller fel sätt....bara mer eller mindra bra....hahahaha
  • passionsblomman

Guuu vad det är VARMT!

Jag vet, det är förbjudet att klaga på värmebölja i Sverige. ALLA andra väder får man klaga på men inte stekande sol...

Men jag fixar inte att vara ute hela tiden i detta!
    Det är dessutom en miljard bromsar eller vad det är som BITS som F*N därute!
    Och igår fick jag en fästing. Det kan omöjligt finnas ngt äckligare djur än fästingar!

Men det är ju väldigt vackert nu och min sambo är ledig och han klipper ÄNTLIGEN gräset så jag är glad!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-01 12:54:03 följande:
    Guuu vad det är VARMT!Jag vet, det är förbjudet att klaga på värmebölja i Sverige. ALLA andra väder får man klaga på men inte stekande sol...Men jag fixar inte att vara ute hela tiden i detta! Det är dessutom en miljard bromsar eller vad det är som BITS som F*N därute!Och igår fick jag en fästing. Det kan omöjligt finnas ngt äckligare djur än fästingar!Men det är ju väldigt vackert nu och min sambo är ledig och han klipper ÄNTLIGEN gräset så jag är glad!
    Livet är en fest....tralallala!
    *drömmer mig bort till Blommis trädgård med nyklippt gräsmatta..mmmmm*

Fästingar...usch...nä räligare djur än fästingar finns inte...ja jo...blodiglar....kanske...*brrr*
  • lanovia 08

Nej man får knappt klaga på fint väder. Ialla fall inte om man är mina kollegor för dem blev jag less på förut. De är experter på att gnälla när det regnar, blåser, mulet etc. Tror ni inte att de kom idag med o gnällde för att det var för varmt. Men hallå!?!?!?!
    Men ibland kan det bli för varmt även i detta land, jag vet Blommis. Fästingar är ingen hit!

Kommer ni ihåg att jag började med TBEvaccin för snart en månad sedan o att sköterskan där sa att jag skulle hålla bena i kors så jag inte blev gravid?? Nu är min stora fråga hur jag skall göra med dosen jag skall ta efter en månad. Den skall jag helst ta nästa tisdag (skulle ev funka imrogon kanske, då har det gått 4v men inte en månad).
    Men frågan är om jag får ta den nu??? Eller om det är så tidigt i graviditen att det är ok???

• lanovia 08

Nej tyvärr tror jag inte att det var ett skämt.
    Håller med, lite lera mår barnen bra av. Skit behövs för att hålla sig frisk.

ingenjörsbruden skrev 2009-06-01 11:41:27 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-06-01 10:36:41 följande:
    Du skojar....hallå liksom! HahahahaNä....ett skitigt barn är ett lyckligt barn...*ser mina syskonbarn med lera upp till öronen o superflin i ansiktet*Nä det är inte lönt att pjoska för mkt...förr eller senare så trillar de o slår sig o det tror jag bara är nyttigt....de måste ju lära sig!! Är glad att maken inte är lika pjoskig som sin bror....o sen kommer jag ALDRIG att tillåta att han håller på o tjafsar på hur folk håller barnet osv....ALLA gör olika....o det finns inget rätt eller fel sätt....bara mer eller mindra bra....hahahaha
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-06-01 14:04:17 följande:

Nej tyvärr tror jag inte att det var ett skämt.Håller med, lite lera mår barnen bra av. Skit behövs för att hålla sig frisk.
    O så är lera superroligt....när man är liten!
  • passionsblomman

Nu har jag klippt ner en hel jättebuske som skymde sjöutsikten i sin vildvuxenhet.

När jag vred på huvudet för att fråga sambon om det nu var bättre utsikt, så har han slängt av sig ALLA kläder, duschat med vattenslangen-vi har sjövatten upp på tomten så vi lever så på sommaren, och sedan lagt sig ner ute på kanten på altanen. Allts, han sattförst ute på kanten, och bara la si g bakåt.

Vår tomt är i terrasser och rätt stora höjdskillnader...

...jag fick en överraskande utsikt själv kan jag säga!
    BARA underredet var det man såg, och ben.

Snoppar är inge vidare snygga hörni.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan