• T0612

    Vinterbrudar

    Här hoppar vi över från den gamla tråden "vi som gifter oss i december 2009" och tar in alla vinter brudar istället =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    NOVEMBER
    14: 14e november, Borlänge. Mrsstumpan, Göteborg

    DECEMBER
    05: T0612, Göteborg,
    December 2009, Sthlm,
    linvinter, Göteborg
    12: Bittesös, Sorunda (Nynäshamn)
    19: Emmibob, Hotagen (Jämtland),
    DCL, Norrköping
    31: Teapot, Göteborg

    JANUARI
    02: Allez, Karlstad,
    JennyE82, Ljusdal
    09: Ninni84r (Halmstad, Öjasjön)
    23: Mariavw81 (Smådalarö Gård, söder om Stockholm)

    FEBRUARI
    13: Elbe, Umeå
    20: Selma2010, Övik (datum inte helt spikat)
    20: Nima2, Upplands Väsby (Norr om Stockholm)

  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • Teapot

    Här har det inte hänt så värst mycket under de dagar då jag varit utanför hemmets trygga vrå Levt campingliv på Gotland, mysigt men nu är det skönt att vara hemma igen!

    Linvinter, låter som en riktigt rolig idé med tröjorna, finns risk för att jag knycker den (om det är ok såklart)

    Och angående efternamn så tar jag hans. Karlsson känns inte så sentimentalt så det är inte mycket att fundera på! Imorgon har vi precis 5 månader kvar!! Och om en månad kan vi skicka in hindersprövningen

    Hoppas få med mig min blivande ut på stan imorgon så vi kan kolla in vad han kan tänkas klä sig i på dagen B. Håller tummarna för att vi kommer iväg...

  • Mariavw81

    Tillbaka från semester, det har hänt en del här. När jag kom hem hade jag våra inbjudningskort i posten, Känns helt underbart. Nu håller jag på att fila på informationsbladet som vi skall skicka med.
    Sedan har jag problem att hitta mina skor, måste hitta ett par till vigsel (eftersom att det är en utomhusvigsel) och sedan några finare till middagen. Har ni hittat era skor?

  • linvinter

    Man kan även beställa korta.


    emmibob skrev 2009-07-29 22:51:49 följande:
    Jag kommer bli fru Johansson lämpligt till jul. Känns konstigt. Det är dock en sådan grej som både jag och m2b känner starkt för, att vi ska ha samma efternamn. Att han ska byta är inte något alternativ, göra något nytt vill han inte heller. Jag har inte kontakt med släkten som bär mitt efternamn, förrutom min mamma och pappa. Så själva namnet gör mig inte så mycket att ge upp. Däremot är det ju lite halvtrist att heta Emma Johansson, speciellt då jag tidigare haft ett lite mindre vanligt efternamn. Menmen...14e nov: förstår verkligen att det var lite snopet att boka resan i "gamla" namnen.Linvinter: lite svårt med kappor för min del- jag kommer ha en kort klänning. vet inte riktigt om det passar...
  • linvinter

    Sno du idéen!


    Teapot skrev 2009-07-30 21:37:06 följande:
    Här har det inte hänt så värst mycket under de dagar då jag varit utanför hemmets trygga vrå Levt campingliv på Gotland, mysigt men nu är det skönt att vara hemma igen!Linvinter, låter som en riktigt rolig idé med tröjorna, finns risk för att jag knycker den (om det är ok såklart)Och angående efternamn så tar jag hans. Karlsson känns inte så sentimentalt så det är inte mycket att fundera på! Imorgon har vi precis 5 månader kvar!! Och om en månad kan vi skicka in hindersprövningen Hoppas få med mig min blivande ut på stan imorgon så vi kan kolla in vad han kan tänkas klä sig i på dagen B. Håller tummarna för att vi kommer iväg...
  • emmibob
    T0612 skrev 2009-07-30 19:26:00 följande:
    nej det kan jag förstå men den kommer bli jättefin till mig som har allt annat i vitt.. fick hem den idag och det kommer bli hur bra som helst =) bara klänningen som saknas nu allt annat i kläd väg är fixat för både mig och honom =) börjar bli nära nu.. 128 dagar kvar
    Kommer att bli skitsnyggt, jag ääälskar skinnjackor.
    Hur kommer det sig att klänningen saknas, beställde du från Kina? Kommer inte ihåg vem som gör vad i den här tråden

    Teapot: håller tummarna ang. klädfronten.

    Maria: om du inte lagt ut bild på inbjudningarna, gör det. Blir ju såå nyfiken
  • T0612
    emmibob skrev 2009-07-31 14:33:55 följande:
    Kommer att bli skitsnyggt, jag ääälskar skinnjackor.Hur kommer det sig att klänningen saknas, beställde du från Kina? Kommer inte ihåg vem som gör vad i den här tråden
    den är i malaysia och har blivit försenad en månad så jag är glad att jag beställde så tidigt..den skulle vart här 25 juli men nu kommer den den 25 aug.. jag skrev absoluta sista datum den 5 sept.. man kan ju inte vara nog försiktig =)
  • December 2009

    Idag fick jag paket Bröllopsris, inbjudningskort, bordsplaceringskort och korthållare samt tårtdekorationen och marsalkens gåva !

  • 14e november

    Vad långt alla ni som gifter sig efter mig har kommit. Vad duktiga ni är.

    Jag är smått stressad nu. Lokalen vi bokat blir bara skit. De svarar svävande när vi frågar om det garanterat kommer att finnas bord, stolar och porslin till alla, och är fruktansvärt otrevliga att ha att göra med. Vi ska betala nästan 5000 för lokalen, får den inte förrän på lör fm, och ska då våra stackars föräldrar duka och allt inte finns - timmarna före vigseln.

    Ska idag iväg och kolla på en ny lokal. Håll tummarna för mig.

    December, var har du beställt ditt paket ifrån? Det var ju en massa bra.

  • linvinter

    Oj, det låter verkligen inte kul! Jag hade gjort samma sak, såna människor vill man inte ha och göra med.

    14e november skrev 2009-08-01 10:28:16 följande:


    Vad långt alla ni som gifter sig efter mig har kommit. Vad duktiga ni är. Jag är smått stressad nu. Lokalen vi bokat blir bara skit. De svarar svävande när vi frågar om det garanterat kommer att finnas bord, stolar och porslin till alla, och är fruktansvärt otrevliga att ha att göra med. Vi ska betala nästan 5000 för lokalen, får den inte förrän på lör fm, och ska då våra stackars föräldrar duka och allt inte finns - timmarna före vigseln.Ska idag iväg och kolla på en ny lokal. Håll tummarna för mig.December, var har du beställt ditt paket ifrån? Det var ju en massa bra.
  • December 2009

    24 nov: Calligraphen

    Hmm finns det inga andra lokaler? Vi ger 4300 för lokal porslin mm och får nycklar tors kväll redan! så verkar ju hemskt att för de pengar inte ens få SVAR på frågor

Svar på tråden Vinterbrudar