• T0612

    Vinterbrudar

    Här hoppar vi över från den gamla tråden "vi som gifter oss i december 2009" och tar in alla vinter brudar istället =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    NOVEMBER
    14: 14e november, Borlänge. Mrsstumpan, Göteborg

    DECEMBER
    05: T0612, Göteborg,
    December 2009, Sthlm,
    linvinter, Göteborg
    12: Bittesös, Sorunda (Nynäshamn)
    19: Emmibob, Hotagen (Jämtland),
    DCL, Norrköping
    31: Teapot, Göteborg

    JANUARI
    02: Allez, Karlstad,
    JennyE82, Ljusdal
    09: Ninni84r (Halmstad, Öjasjön)
    23: Mariavw81 (Smådalarö Gård, söder om Stockholm)

    FEBRUARI
    13: Elbe, Umeå
    20: Selma2010, Övik (datum inte helt spikat)
    20: Nima2, Upplands Väsby (Norr om Stockholm)

  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • 14e november

    Ang efternamn... vi har inte enats om något nytt efternamn. Har precis bokat vår bröllopsresa ( en månad till Koh Lanta tillsammans med våra barn). Bokade resan i våra nuvarande namn, känns sååååå tråkigt.

    Försöker pyssla med inbjudningskorten. Har kört fast helt i vad det ska stå i inbjudningskorten och info-bladet - fast det borde vara så enkelt...

  • December 2009

    Jag har en svart mockakappa med fuskpälsfoder och luva med alternativet en cape i svart fusk Så är förberedd beroende på vädret

    Jag tar min karls efternamn ser det ut som

  • emmibob

    Jag kommer bli fru Johansson lämpligt till jul. Känns konstigt. Det är dock en sådan grej som både jag och m2b känner starkt för, att vi ska ha samma efternamn. Att han ska byta är inte något alternativ, göra något nytt vill han inte heller. Jag har inte kontakt med släkten som bär mitt efternamn, förrutom min mamma och pappa. Så själva namnet gör mig inte så mycket att ge upp. Däremot är det ju lite halvtrist att heta Emma Johansson, speciellt då jag tidigare haft ett lite mindre vanligt efternamn. Menmen...

    14e nov: förstår verkligen att det var lite snopet att boka resan i "gamla" namnen.

    Linvinter: lite svårt med kappor för min del- jag kommer ha en kort klänning. vet inte riktigt om det passar...

  • emmibob

    Jo just det T0612: vet inte om en rosa skinnpaj skulle gå ihop med mina lila pjux

  • Marie6891

    Hejsan! Här är en till vinterbrud. Jag var med från början men sen kom vardagen ikapp och jag han inte hänga här så mycket :)
    Vi gifter oss den 6 februari!
    Jag är just nu uppe i att fundera ut tärnklänningar (färg) och kappa till mig själv. Funderar på lila, cool effekt till vitt och grönt som är färgtemat. Alternativt kan lila vara bra färger på tärnklänningarna oxå. Vad tycker ni?

  • emmibob

    Marie: självklart tycker jag att lila har en ascool effekt till vitt, vi har lila och silver som "färgtema". Tycker helt klart att tärnklänningarna blir apbra i lila!

  • Marie6891
    emmibob skrev 2009-07-29 23:05:03 följande:
    Marie: självklart tycker jag att lila har en ascool effekt till vitt, vi har lila och silver som "färgtema". Tycker helt klart att tärnklänningarna blir apbra i lila!
    Tack för snabbt svar, ska kolla på klänningar på måndag!

    Kollade även igonom konversationen om efternamn. Själv har jag ett väldigt ovanligt namn som endast jag och en annan person delar i hela Sverige. Varav den andra har det som taget namn. Har ännu inte lyckats övertala min m2b att ta mitt eftenamn :) Men vi får se vad framtiden ger. Vi har i alla fall bokat bröllopsresan i våra "gamla" efternamn.
    Vet någon föresten om det gör någon skillnad om det står MS eller MRS på flygbiljetten till bröllopsresan? Nu står det MS på min.
  • T0612
    emmibob skrev 2009-07-29 22:55:04 följande:
    Jo just det T0612: vet inte om en rosa skinnpaj skulle gå ihop med mina lila pjux
    nej det kan jag förstå men den kommer bli jättefin till mig som har allt annat i vitt.. fick hem den idag och det kommer bli hur bra som helst =) bara klänningen som saknas nu allt annat i kläd väg är fixat för både mig och honom =) börjar bli nära nu.. 128 dagar kvar
  • December 2009

    Idag kom jag över helsvarta!! ikeapennor utan tryck på ikea perfekt till färgtemat och festhäftet!!

  • T0612

    December 2009 skrev 2009-07-30 19:45:13 följande:


    Idag kom jag över helsvarta!! ikeapennor utan tryck på ikea perfekt till färgtemat och festhäftet!!
    perfekt ju =)
Svar på tråden Vinterbrudar