• T0612

    Vinterbrudar

    Här hoppar vi över från den gamla tråden "vi som gifter oss i december 2009" och tar in alla vinter brudar istället =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    NOVEMBER
    14: 14e november, Borlänge. Mrsstumpan, Göteborg

    DECEMBER
    05: T0612, Göteborg,
    December 2009, Sthlm,
    linvinter, Göteborg
    12: Bittesös, Sorunda (Nynäshamn)
    19: Emmibob, Hotagen (Jämtland),
    DCL, Norrköping
    31: Teapot, Göteborg

    JANUARI
    02: Allez, Karlstad,
    JennyE82, Ljusdal
    09: Ninni84r (Halmstad, Öjasjön)
    23: Mariavw81 (Smådalarö Gård, söder om Stockholm)

    FEBRUARI
    13: Elbe, Umeå
    20: Selma2010, Övik (datum inte helt spikat)
    20: Nima2, Upplands Väsby (Norr om Stockholm)

  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • akms

    Hej!
    Får jag vara med?

    Vi har bestämt datum,6 Februari 2010, och bokat bröllopsresan, men vi har inte bestämt vart bröllopet ska hållas ännu

    Det började med en liten mini cermoni borgligt, med föräldrarna och våra barn, men nu har det vuxit till sig lite och vi har plötsligt 45 personer som vi vill /"måste" bjuda.. Så då kanske vi kör på ett kyrkbröllop istället.

    Jag planerar och drömmer medan min m2b ojar sig över vilken summa detta ska sluta på, hehe.

  • finni

    Jag kommer med här :)
    En annan som också ska gifta sig 6 februari, va kul.
    Vi har kyrkan bokad, och en budget, men resten får vänta en tid ännu.

  • Selma2010

    Har varit lite inaktiv senaste tiden här men inte glömt er, läser allt varje dag!

    Har hänt en del,
    - Kyrka bokad
    - Budget klar
    - Inbjudningskort har fått ett första utkast som känns bra
    - Gästlistan har kapats så vi nu ryms i lokalen vi vill ha
    - Sambons smoking är köpt
    - Jag har hittat 2 drömklänningar i totalt olika stil, beslutsångest!! (men ska prova mammas klänning om några helger, hoppas mest på den)
    - Skickat efter tiara från e-bay, jättefin
    - Tärnor, marsalkar, värdpar, brudnäbbar och toasmaster tillfrågade och alla superglada
    - Fått beviljat semester 4v i mars så bröllopsresan undersöks, fått massa förslag så nu bara boka snart (bästa av allt!)

    Säker en massa som jag glömt så säkert är fixat men viktigast nu är att få klart med lokal men lite svårt då vi gifter oss 55 mil bort.

  • ninni84r

    Åh vad skönt att du fick semester! skoj, skoj


    Selma2010 skrev 2009-06-12 08:42:56 följande:
    Har varit lite inaktiv senaste tiden här men inte glömt er, läser allt varje dag! Har hänt en del, - Kyrka bokad- Budget klar- Inbjudningskort har fått ett första utkast som känns bra- Gästlistan har kapats så vi nu ryms i lokalen vi vill ha- Sambons smoking är köpt- Jag har hittat 2 drömklänningar i totalt olika stil, beslutsångest!! (men ska prova mammas klänning om några helger, hoppas mest på den)- Skickat efter tiara från e-bay, jättefin- Tärnor, marsalkar, värdpar, brudnäbbar och toasmaster tillfrågade och alla superglada- Fått beviljat semester 4v i mars så bröllopsresan undersöks, fått massa förslag så nu bara boka snart (bästa av allt!)Säker en massa som jag glömt så säkert är fixat men viktigast nu är att få klart med lokal men lite svårt då vi gifter oss 55 mil bort.
  • Selma2010

    Har lagt in bilder på mina favoritklänningar, säg gärna vad ni tycker. De är i helt olika stil men båda känns ändå väldigt bra. Tyvärr glömde vi ta kort på den ena när jag provade den men den satt helt perfekt!

  • December 2009

    Tittar in och säger hej Postade vår inbjudan igår. 18 juli 14:45 säger vi ja i stadshuset till varandra med bara närmaste familjen Är ungefär vad mitt psyke orkar.. all planering mm knäckte mig helt

    Kul att se hur ni har det och era planer dock Ska kika Selmas klänningar nu!

  • Mrsstumpan

    Selma2010, båda klänningarna var verkligen fina! Jag gillar verkligen när det är lite snygga och annorlunda detaljer så jag röstar nog för den med brodyr (fast i silver). När jag provade runt var det flera jag verkligen gillade men när jag kom hem och kände efter var det en som kändes mer speciell. Jag tror att man får gå på magkänslan.

    Hur går det med bröllopsreseplanerna? Har du fått massa bra tips? Skulle bli toppenglad för lite fler roliga idéer på vad man bör uppleva i australien!! Vi har bokat flygbiljetten och ska nästa vecka boka hotell, seglebåt i whitsundays m.m.

  • T0612

    December 2009 skrev 2009-06-12 09:15:43 följande:


    Tittar in och säger hej Postade vår inbjudan igår. 18 juli 14:45 säger vi ja i stadshuset till varandra med bara närmaste familjen Är ungefär vad mitt psyke orkar.. all planering mm knäckte mig helt Kul att se hur ni har det och era planer dock Ska kika Selmas klänningar nu!
    Vad kul! det blir ju jätte bra ändå =P så länge ni blir herr och fru =)
  • Selma2010

    Mrssstumpan, Tack! Ja det lutar åt den med brodyr, fast ska prova mammas klänning innan jag bestämmer mig helt.

    Åh så roligt att ni också ska till Australien! Vi har inte kommit så mycket längre än till standard grejerna man läser om överallt. Min sambo har Australienska vänner som bor i Sydney, Canberra och utanför Mellbourne så vi hoppas att de kommer med lite tips.

    Har fått tips om några fantastiska (men dyra!) öar som skulle vara underbart att ha några nätter på. Tex Heron island (~1000 /pers/natt) och då i kombination med Wilson island (~3000 /pers/natt). Sedan finns också Lizard island som verkar helt otrolig men ännu dyrare. Vi ska backbacka runt i 4 v Sidney, Mellbourne, Brisbane, Cairnes och sedan stop-over i Hong Kong, så vi tänkte leva fattigt större delen av tiden för att sedan lyxa till ordentligt några dagar, är ju ändå bröllopsresan. Hur länge ska ni vara där och vilken tid på året?

  • Mrsstumpan

    Vi åker nov/dec i tre veckor, börjar med två dagar i hongkong och sen blir det cairns med turer till regnskog och barriärev. sen ska vi ta buss ner till airlie beach för att segla ut på whitsundays och därefter bo på någon ö. Funderar på hamilton island eftersom den ligger nära airlie beach och har flyg till sydney dit vi ska sen några dagar. Vi har inte bokat ännu, men planen börjar väl bli rätt klar i alla fall med vad vi vill. Men vi är rätt flexibla om olika roliga tips dyker upp. Allt är ju svindyrt bara, det finns så mycket att lyxa till och uppleva så det är svårt att begränsa sig... när man väl är där vill vi liksom inte hoppa någon rolig utflykt eller upplevelse. När ska ni åka? ska ni ta hotell på plats när ni är där eller ska ni förboka? Hur får man reda på allt hemmifrån, tar gärna emot tips på bra internetsidor där man kan söka hotell eller aktiviteter m.m. Jag bokar gärna något hemmifrån =)

Svar på tråden Vinterbrudar