• T0612

    Vinterbrudar

    Här hoppar vi över från den gamla tråden "vi som gifter oss i december 2009" och tar in alla vinter brudar istället =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    NOVEMBER
    14: 14e november, Borlänge. Mrsstumpan, Göteborg

    DECEMBER
    05: T0612, Göteborg,
    December 2009, Sthlm,
    linvinter, Göteborg
    12: Bittesös, Sorunda (Nynäshamn)
    19: Emmibob, Hotagen (Jämtland),
    DCL, Norrköping
    31: Teapot, Göteborg

    JANUARI
    02: Allez, Karlstad,
    JennyE82, Ljusdal
    09: Ninni84r (Halmstad, Öjasjön)
    23: Mariavw81 (Smådalarö Gård, söder om Stockholm)

    FEBRUARI
    13: Elbe, Umeå
    20: Selma2010, Övik (datum inte helt spikat)
    20: Nima2, Upplands Väsby (Norr om Stockholm)

  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • emmibob

    Teapot skrev 2009-05-31 10:10:05 följande:


    December, urtjusig ring! Tvivlar på kyrkan alltså... men det här med Gud är ju lite själva grejen med kyrkan och kan man inte ställa upp på det så ska man nog vigas borgerligt - din magkänsla kanske är rätt då? Vi gifter oss kyrkligt, men inte för att vi troende utan för att det kändes ganska självklart att följa en tradition, och då får man liksom Gud på köpet
    Exakt så känner vi med!

    14e november: mitt tips på klänning. Titta runt, i butiker och framförallt på nätet. Jag har rätt många bröllopstidningar och min klänning finns faktiskt med i ett nommer från 2007, så mycket är inte direkt nytt. Vad vill du ha för klänning, kort, lång, hur ska den se ut upptill, haleterneck, axelbandslös, v-ringning??? Vad passar du i? Ta hjälp av någon som du vet är ärlig mot dig när du provar. Jag tog med min syster hon är brutalt ärlig och kan också komma med tips (hon "känner" min kropp).

    December 2009: Ja vad borde vara klart? Just nu är jag inne i en sån period att jag försöker tagga ner. Jag gör det jag tycker är kul just nu. Inte vad jag "borde"...Känns som om du kommit långt med planeringen! Ringen var jättefin på dig!
  • December 2009
    emmibob skrev 2009-05-31 15:05:56 följande:
    December 2009: Ja vad borde vara klart? Just nu är jag inne i en sån period att jag försöker tagga ner. Jag gör det jag tycker är kul just nu. Inte vad jag "borde"...Känns som om du kommit långt med planeringen! Ringen var jättefin på dig!
    Tänkte börja göra inbjudningarna, tar ju några kvällar att göra med cirkusne hemma
  • Bittesös

    Jag hittade min klänning av en händelse och kände att den skulle jag bara ha, den var så jag. Hade inte kikat aktivt utan bara strötittat och så var den bara där! helt otroligt.

  • Teapot
    Bittesös skrev 2009-06-02 08:24:07 följande:
    Jag hittade min klänning av en händelse och kände att den skulle jag bara ha, den var så jag. Hade inte kikat aktivt utan bara strötittat och så var den bara där! helt otroligt.
    Åh vad roligt, grattis!! Finnes bild?
  • Bittesös

    Nu ligger den inne på min sida. Denna är vit, men min är i ivory med lite mixat beige och ivory i pälsen. Kommer ha en kort slöja till och pärlor i håret samt pärlhalsband.

  • Teapot

    Bittesös, är nyfiken men du måste nog göra ditt galleri synligt!

  • Bittesös

    nu tror jag man kan gå in och kika. är inte plusmedlem än så det kanske är det som gör att det inte går.

  • Teapot

    Nu gick det utmärkt att se Bittesös! Himla fin klänning, förstår att du är nöjd

Svar på tråden Vinterbrudar