• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

    Nu är det dags för mig att sova.
    Hoppas så att Lilltjejen sover lika bra inatt som hon gjorde natten till igår...... Annars blir det jobbigt.

    har inte alls hunnit läsa ikapp så långt utan mest skummat och därmed kommenterat det jag sett nu. Ni skriver ju som tokdårar här så man hinner inte med ifall man råkar missa en dag elller två.... eller fler...

    Nattinatti!

  • Tinga

    Sweet - har du behandlat tangetnbordet med glidmedel eller något, för det var värst vad du fick fart inatt!

    Jag menade absolut inte att jag har någon slags ensamrätt på att känna mig ledsen och nere här i tråden och inte heller att mina problem på något sätt är värren än andras, bara så att inte du eller någon annan tror det. Det är klart att det är jobbigt för dig också när Lillskruttan matvägrar; alla barn som kinkar på ett eller annat sätt ställer ju till det för sina föräldrar, även om det självklart är deras "rättighet" också, med tanke på att de bara är små barn.

    Problemet i mitt fall är ju att jag börjar känna att våra problem inte är av övergående karaktär, åtminstone inte inom överskådlig framtid. Därför känns det så himla hopplöst emellanåt. Det finns liksom aldrig någon chans till återhämtning och vila, utan man måste tänja sig själv till bristningsgränsen hela tiden, och till slut blir man helt utmattad.

    Så himla fina ord du skrev till FruLlan! Blev helt rörd när jag läste din förklaring om vad kärlek är. Hoppas nu att ni fått en god natts sömn, alla tre! Stor kram!

  • muggles

    Håller på att läsa ikapp, sid 852:


    Ore skrev 2009-07-06 19:41:23 följande:
    Skulle Livia vara ett "tacky" namn? Hmm... Namn som jag har svårt för (kan tycka är litet tacky) är sådana som Harley, River, Mercedes, Ferrari, Phoenix och liknande... Åtminstonde på barn med två svenska föräldrar. Tack för input om trappa, ska ta ytterligare en diskussion med maken ikväll, så får vi se om vi kan komma överens om något.
    Bonnie tycker jag är fruktansvärt tacky - speciellt kombinerat med ett son-namn (typ Larsson). Vår grannes son Louie ligger ju kletigt till också. Ska inte skriva ut efternamnet här för det är ovanligt men det låter inte bra ihop (tycker jag).
  • Mrs  B

    Hej hopp!!!

    Ore
    Maken har inte fått reda på något med efter det att han svimmade. Han har något test kvar att göra men det blir nog inte förrän efter semestrarna. Annars kör han på som vanligt.
    Har inte tagit tag i rapporten än.
    Känner inte att jag orkar eller har lust men jag måste snart ta tag i det hela tyvärr.

    Vickan
    Vi tittar förbi din jobbstad på semestern, möjligt att vi kan ta en avstickare till er också.....?????

    Nu bär det av till Maxi med en tröttis och en gnällis, så det kommer nog att bli skoj för mamma.
    Och ikväll blir det en stor marknad.....

  • kängu

    Hej alla!

    Frullan, blev så glad att du träffar psykolog och att det kännssom att det går framåt. Skönt också att du har bra stöd från maken!!!! Jag tänker på dig!!!! *kramar*

    Hej Sweet!!! *vinkar*

    AM- Livia tycker jag inte alls är tacky, jag gör samma koppling som du gör. Låter som att H fått riktigt bra rutiner!!

    Tinga, *kramar* Har du haft ngn kontakt med ät-teamet ang näringslösningsproblemet?

    Var säkert massa mer jag skulle kommentera...

    Ego- I morse log Ru åt mig flera ggr... och jag började lipa Har investerat i en vattenfast mascara nu, har blivit så blödig sen Ru kom in i mitt liv...

    Jag sitter och ska beställa amningslinnen, funderar på Boobs, någon som testat? Eller har tips på några andra? Vill helst ha i eko-bomull (Boobs är eko)

  • nennesjuttioåtta

    hej hej!!!
    Den där Korven hade jag gärna velat träffa också, men kanske ännu hellre matten.

    Lycka till på marknaden, Mrs B!

    Hej sweetiepajsaren!!! Jobbigt att den lilla damen sover så illa, hoppas det är en kort utvecklingsperiod bara!

    i förrgår städade vi och hittade under sängen totalt demolerade, söndertuggade förpackningar av kattgodis. Är det konstigt att katten är fet?

    åååh inte långt kvar till semester! Synd bara att chefen kom igår och sa att hon hade feber och ont i halsen. Hon är hemma idag men vem sitter här med rinnsnnuva och ont i huvet? Tack för den sommarpresenten.

    I morse glömde mannen telefonen hemma. Han skulle ut på havet och vara styrman när några kollegor skulle ta prover. Jag tänkte ringa honom och berätta det... öööh Doh! Fast han var inte bättre för han tänkte ringa mig för att be mig ta med telefonen... DOH!!!! Så han fick åka hem igen.

  • Tinga

    Kängu - nej, ät-teamet är egentligen inte inkopplade nu, utan det är neo som kör näringslösningsracet. Med Puff kämpar vi helt enkelt på med den vanliga gröten och purén och så får han näringslösning som efterrätt. Funkar varken bättre eller sämre än de senaste veckorna, så det får vara så helt enkelt. Däremot har vi slutat ge Puff lösningen när han sitter i sin stol vid bordet, så att han slutar associera stol - lösning, utan hellre stol - puré/gröt.

    Med Piff ska vi fortsätta ge honom näringslösning tills imorgon eftermiddag, när vi ska ta blodprovet för att kolla mjölkproteinallergi. Därefter ska vi ge honom Enago (om vi får tag i det), som är en mjölkproteinfri välling, för att se om det får stopp på kräkningarna. Han kräks upp massor med slem och tyvärr även en massa mat minst 10 gånger om dagen, så det börjar bli tröttsamt både för honom och oss.

  • nennesjuttioåtta

    heyy, hur gick det för er inatt? Det var ju nationella orgasmnatten för bövelen! Vi gjorde vårt bästa för att fira detta unika tillfälle i alla fall, men vet inte om första fullmånen efter midsommar hade någon större inverkan. Fast bäst resultat skulle man tydligen få utomhus men så myggbiten jag redan är så var det uteslutet. Och förresten, var det ens över 10-gradersstrecket? och regn på det. Kanske lite tidigt att bjuda grannarna på live-show också...

  • BrudSommar2006

    Vickan, har du lyckats ta dig till jobbet idag? Hm, i så fall tittar du väl inte in här förrän ikväll. Nåväl, det jag tänkte säga var att jag tror att det är precis tvärtom så att man är som mest golvad efter just sju veckor. Det var ju i vecka sju som jag blev inlagd på sjukhus förra gången tex.

    Sweet, vad du skriver och väldigt fint är det också!

    Själv börjar jag bli ruskigt nervös inför kub i eftermiddag, maken gick upp tidigt i morse för han drömde ändå bara mardrömmar, själv har jag haft en jäkla huvudvärk sedan igår och nu vill jag bara få det överstökat. Har drömt att vi blivit tvungna att skaffa större hus i natt.

    Tinga, stackars, stackars liten som kräks så mycket, det måste ju vara hemskt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor