• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

    GRATTIS BS!! HAHAHahahhahaha! Ta ett djupt andetag och ANDAS!

  • Telis

    Alltså, åka till ett annat apotek menar jag. Det blev lite otydligt där.

  • Fru E

    Muggles- jopp gissar på att ÄL är ungefär nu men har aldrig fått sån här blödning innan....kommer inget i trosan utan bara när jag torkar mig....skumt är det iaf!

    BS- men grattis

  • Fru E

    BS-men var det ett klart plus eller skuggigt? Tänkte varför du tvekar....

  • Tinga

    BS - åh, grattis tjejen! Hinner du inte iväg fort som attan någonstans för att köpa ett digitalt test? Du kan ju ringa och kolla att de har, så att du inte åker till flera ställen i onödan. Vad spännande och kul!

  • Tinga

    Min neggighet kom av sig lite nu när jag läste BS glada nyhet. Vägningen var nämligen ingen hit; Piff +305 g på sex veckor och Puff +330 g på samma tid. Det dubbla hade varit OK, så det är ganska mycket som fattas.

    Ja, jag kan iallafall inte göra mer än jag gör, så jag får helt enkelt försoka jobba vidare med att acceptera att det är så här lite de äter. När jag pratade med mat-psykologen att det man uppfattar det som ett avvisande av en själv som person när ens barn inte vill äta när man matar dem, och jag tror att det ligger mycket i det. T ex har jag mycket lättare att acceptera att de ätit lite ett mål om det är någon annan än jag som matat.

  • Piggelin1

    BS - håller med Telis - ANDAS!!
    Kan inte låta bli att fnissa lite åt din panik
    Det är verkligen ALLA sorters pluss här i tråden!!
    OM det är ett plus - GRATTIS, BS!

    OM det blir röntgen - jag gjorde magnetröntgen för några år sen & tyckte inte det var läskigt alls - tror faktist inte ens att jag tänkte tanken på att det skulle kunna vara läskigt

  • Tinga

    MSW ? jag har använt mig av marathon.se när jag velat ha träningsprogram att följa. På länken www.marathon.se/news/article.cfm finns bra kom-igång-tips. När det gäller motivation och att se till att komma iväg har jag inte några direkta tips, för eftersom jag älskar att springa, även i regn, brukar jag inte ha någon högre tröskel att ta mig över för att komma ut. Men det är nog bra att i förväg bestämma att den här veckan ska jag springa den och den dagen, så att man verkligen har det med i sin planering. Sen tror jag, precis som Muggles, att man inte ska vara överambitiös i början, för risken är stor att man istället knäcker sig och slutar.

Svar på tråden Livets stora och små frågor