• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

    EA&MJ skrev 2009-05-06 11:24:27 följande:


    AM-men på ett strandbadlakan får du väl plats
    Inte hela långa jag!

    Precis som Nenne säger så svettas man inte i ansiktet utan från halsen till fötterna. Stackars Hektor måste lära sig simma (eller utveckla gälar) snart eftersom han sover tätt tryckt intill mig på nätterna.
  • fru AM

    EA&MJ skrev 2009-05-06 11:23:49 följande:


    Lappis-nej jag jobbar inte som konditor, jobbar ju med gröna och gula saker
    Trafikljus tror jag (fast inte de gröna)
  • Lapinette

    nenne - hur länge har du haft dessa svettningar?

    ego - förstår nu en hel del frågor hon ställde igår (gällande mitt inlägg ang levern ovan). Vissa saker stämmer verkligen in på mig medan andra inte alls ... typ känslor - ilska. Jag blir sällan arg men min livsstil är ju helt ok .

  • fru AM

    Lappis: förstår väldigt lite av Leverlistan men jag ammar ju så jag är lite dum Men på ett sätt ser den ut som en dikt!

  • fru AM

    fru AM skrev 2009-05-06 11:31:14 följande:


    Trafikljus tror jag (fast inte de gröna)
    Inte de RÖDA menar jag naturligtvis - de tillverkas nog i ett annat land
  • Lapinette

    AM - jag förstår vissa saker och speciellt efter att ha gått på akup ett tag och fått frågor ställda därefter. Men jag undrar vem är Jing Luo? Måste googla.

  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-05-06 11:31:41 följande:
    nenne - hur länge har du haft dessa svettningar?ego - förstår nu en hel del frågor hon ställde igår (gällande mitt inlägg ang levern ovan). Vissa saker stämmer verkligen in på mig medan andra inte alls ... typ känslor - ilska. Jag blir sällan arg men min livsstil är ju helt ok .
    efter att jag fick blödningen drog det igång igen. Jag hade ju en sån period alldeles innan jag brjade med akupunkturen igen. Leverlistan lät intressant!!
  • Lapinette

    Jing luo 經络 (meridians) are the channels in the body through which the qi flows.

  • Fru E

    Haha jo men visst jobbar jag med paprikor men då får de vara de avlånga då

Svar på tråden Livets stora och små frågor