• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

    Izzie: Kul att det verkar funka att få ihop jobb och familj på ett bra sätt! Tinga la förresten en bild på kjolen i sitt galleri...

    Huset går framåt, nu på sistonde har det känts som att mycket har blivit klart eller gått rejält framåt... Vilket är trevligt, förr eller senare kommer det väl kännas som att vi står och stampar igen.

    Angående snitt, så har jag full förståelse för er som valt det. Det är ju inte heller alltid man kan välja, och det är skönt att det finns som alternativ om det börjar gå illa. Men jag har blivit titthålsopererad i magen en gång, två pyttesnitt, men oj vad de påverkade... Jobbigare känsla än när alla magmusklerna var satta ur spel har jag nog inte varit med om. Kunde inte ens resa mig upp själv. Så snitt slipper jag helst...

    Bluebride: Är ni piggare nu därhemma, har förkylningen gått över? Vill minnas att du frågade om vad man kan göra vid täppt näsa, och här i tråden förespråkas nässköljare varmt Finns bl.a. denna, men jag vill minnas att en annan variant rekommenderats också... Kommer säkert någon och kompletterar

  • viktualia

    Izzie - skoj att höra nån som går lös på både jobb och hemmaliv!

    Ego - har varit duktig och tränat - joggade i 60 min! Synd bara att vårvärmen försvann. Dessutom har maken och jag överraskat oss själva med att köpa möbler på Jysk... men de var riktigt snygga och passar där de ska stå...

  • Lapinette

    Borde vara lika duktig som Vickan och ge mig ut och springa då vi aldrig körde vår spinning i fredags men jag är trött efter att ha tvättat fönster, duschat blommor, planterat blommor och städat lägenheten. Har även varit iväg en en runda till Hornbach då våra vinkylar höll på att störta imorse. Ut med allt vin och nu har vi förhoppningsvis avlastat golvet i garderoben så det ska hålla. När vi ändå var där så köpte vi även ekgolv till balkongen som maken för fullt håller på att anpassa till ytan. Som sagt ... tror inte vi orkar ge oss ut för att ta årets första löp.

    AM - låter som du är beredd på beach 09 !

    Vickan - förstår helt och fullt ditt tänk. Jag tänker ju på samma sätt gällande FET i juni ... vilket resulterar i BOM vid Midsommar. Hur jäkla skoj är det? Speciellt om det blir tal om MF så vill man ju bara få vara hemma och få vara ifred. Gör det som känns bäst för dig! En månad hit eller dit spelar ju ingen roll.

    Izzie - det gick bra hos brorsan. Åkte hem på natten med alla fulla tonåringar som skulle vidare in mot stan. Kände mig som en pensionär!

    Snaily - vad härligt att kalaset blev lyckat och att det kändes bra att träffa grannarna.

  • viktualia

    Lappis - näee varför utsätta sig för det på midsommar?!?! Själv har jag just räknat på saken. Om jag skippar ÄL den här gången och går på nästa så borde jag få BIM/BOM ungefär på min brorsas bröllop vilket väl ändå känns rätt ok. Ett ev missfall skulle i så fall klämmas in mellan det och att semestern börjar.

    Fast jag kan inte låta bli att tycka att resonemanget är rätt sanslöst. Hade nån annan av er haft sådana här utläggningar hade jag troligen skakat på huvudet......

    Blä!

  • Lapinette

    Vickan - visst är det skit att ens tänka så men har man varit med om det så vill man ju inte uppleva det igen och OM det händer åtminstone minimera risken för en förstörd helg/fest eller vad det nu kan vara. Jag tror att mitt BOM kommer typ dagarna efter midsommar så jag ska nog klara själva Midsommaraftonen men jag är van. Fick min mens på midsommar för 2 år sedan efter vår första insemination. Mådde skit, satt och skakade på golvet och maken satt och klappade på mig.

  • BrudSommar2006

    Här börjar BIM/BOM, jag BOM alltså, bli en trist historia, snart är det på gång igen, förmodligen när vi är i Budapest. I så fall blir det nog inga bad i alla fall för jag minns hur struligt det var att få en tampong att sitta där den ska sist vi var på spa.

    Vickan, lycka till med hoppet!

  • Bluebride

    Nej den har tyvärr inte gått över, det är snuva just nu.


    Ore skrev 2009-05-03 14:45:31 följande:
    Bluebride: Är ni piggare nu därhemma, har förkylningen gått över? Vill minnas att du frågade om vad man kan göra vid täppt näsa, och här i tråden förespråkas nässköljare varmt Finns bl.a. denna, men jag vill minnas att en annan variant rekommenderats också... Kommer säkert någon och kompletterar
  • MSW

    Godmorgon!

    Hoppas helgen har varit bra?!

    Snaily, låter juh bra att grannarna är trevliga!

    Vickan: *kram* Om man resonerar så kanske det alltid dyker upp något vid bim/bom/missfall.. Förstår juh ändå att det är svårt att våga.. *kram igen*

    Annars har jag läst i kapp under helgen men inte tagit mig tid att gå och och skriva.. Så nu kommer jag juh inte ihåg mycket mer att kommentera..

    Vår helg har varit bra, men det känns som att det varit lite väl mycket olika saker, har inte hunnit göra något hemma knappt.. Tråkigt!
    A har nu inte ammat på 4 nätter, och förutom en natt (då han vaknade en gång i timmen) verkar det funka bra! Maken tog de två första nätterna och den tredje natten sov han hos mina föräldrar.. Kändes jättekonstigt att gå där ifrån, fast att det bara är typ 100meter mellan.
    Snart ska han även testsova hos farmor och farfar (20 min bilväg), så ska vi ta beslut sedan om det blir någon 30års fest på cinderella för oss!

    Ja, just det, har mina gamla mail i en iaf-fil, och skulle vilja ha in det i outloook express, men när jag väljer "Importera-meddelanden" kan jag bara välja att importera från installerade program.. Någon som har koll på outlook som kanske vet hur jag ska få tag på mina mail...?? Annars får ni bortse från det här helt ot-inlägget...

  • Fru E

    God Morgon!

    Är alla morgontrötta liksom jag idag!?!?!

    Inget roligt att sega sig upp imorse men piggnar väl till efter lite frukost snart.

    Fuskmöhippan för tjejkompisen kunde inte blivit bättre! Vi tog henne vid lunchtid och spökade ut henne i blå målaroverall, vit underkjol med spetskant som var en strl för liten, tiara med stenar och klackskor underbar kombination och naturligtvis skumpa. Iväg med henne till en loppis där hon skulle handla en lista med saker som hon ska använda på den riktiga möhippan. På loppisen fick hon även åka barnkarusell med de andra små barnen . Sen åkte vi hem till henne igen och sa att hon kunde klä av sig och sätta på sig vad hon ville för nu skulle vi som vi hade planerat redan innan planera vad vi skulle göra på hennes bröllopsdag med dukning etc. Hon blev verkligen paff och man såg hur besviken hon blev, perfekt! Vi var väl iväg 2 timmar ca totalt men vi tar henne nästa fredag på riktigt

    Dags för möte!

  • MSW

    EA: Det är roligt med "fusk".. Hon kommer juh inte förvänta sig att det blir ngt mer! *hihi*

Svar på tråden Livets stora och små frågor