• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

    Hej igen! Har nu skummat tre-fyra dagars trådkonversation ?
    Fantastisk trådstart Telis! Min favoritbarnmorska på BB var förresten jättelik Telis - så pass lik att jag flera gånger kallade henne Telis? riktiga namn (för hon HETER inte Telis egentligen). 

    I övrigt har jag uppfattat ? Blusjakter (Hur går det Tinga?), sorgliga kattöden (stackars Rasmus och BS! Kram!), märkliga/positiva medicinska fenomen (Blivandes mans soldater som repat sig), Nenne som satt ner foten på jobbet och SÅ mycket annat ? Det är verkligen en härligt innehållsrik tråd det här!

    Muggles: blev rabarberchutneyn god?

    Liten: hur känns det nu ytterligare ett tag efter ögonoperationen?

    Lite ego: jag tog mig nyss vatten över huvudet och tog en liten promenad med vagnen och ?Hektor?. Jag kom ända till Sturegallerian (inte så långt?) men insåg att det verkligen gjorde jätteont i snittet (jag som skrev förut att det inte gjorde ont ? men det har det börjat göra nu. Jag tar inte värkmedicin lika ofta nu som på BB kanske ?) Fick stappla hem igen. Men det ordnar sig nog. Imorgon måste vi tillbaks till sjukhuset för viktkoll, ett blodprov och gulsotskoll så jag hoppas jag känner mig piggare då. Ska dessutom be dem titta på såret (för själv vågar jag inte).
    Hoppas ni alla får en fin valborgsmässoafton!

  • viktualia

    sovsäck - jag slog till på den där fjällrävensäcken! fick provligga den i affärn! fniss fniss

    Glasögon - jag har också sneda öron så mina glasögon sitter snett om jag inte piffar till dem. jobbade hårt på det under bröllopsfotograferingen och på de bilderna sitter de rakt

    AM - RIKTIGT häftig förlossningsberättelse!!! Ujuj! Håller med Telis om att det inte låter så läbbigt som jag trott. Och GRATTIS till sonen!

    Ego - idag har jag blivit rejält tillplattad av en idiot på jobbet. Proffset Vickan svarade dock på attacken HELT enligt regelboken. OCH gick till min chef och förklarade vad jag drabbats av. Är lite stolt över sinnesnärvaro MEN blev helt deppig när jag väl kom hem. Något som min otaktiska make INTE hade nån förståelse för... det hade kunnat bli vårt första gräl... men det blev det inte, utan ett rätt lugnt samtal som slutade i försoning...
    gaaaaaa ATT det ska vara så svårt att kommunicera... och särskilt med den man älskar... hm.....

    Snart är det dock dags för majbrasa, korv och öl i solnedgången!

  • Tinga

    AM - stort grattis till sonen och välkommen, Hektor! Vad skönt att höra att allting gick bra, och att ni mår fint båda två. Det där med att man först tycker att snittsåret inte gör särskilt ont känner jag igen; det blir definitivt värre när man börjar trappa ner på värkmedicinen. Men det onda kommer snart att gå över "på riktigt"; själv var jag igång och cyklade knappt två veckor efter snittet och det gick fint. Tack för att du delade med dig av din förlossningsupplevelse!

    Angående blusen så kan jag meddela att jag fick svar från det ställe där jag först beställt att de glömt uppdatera hemsidan och att blusen egentligen var helt slutsåld. Jag ringde runt till olika återförsäljare här i krokarna, som enligt Odd Molly-kontoret i Stockholm hade tagit hem just den här blusen, men överallt var den slut. Till slut, efter en massa googlande (saknade dig, AM ), hittade jag den på zoovillage.com . Där fanns den dessutom i alla storlekar, så jag ändrade mig till en small istället (tack för tipset, Telis - mätte på en annan blus jag har, och kom fram till att small borde passa bättre). Tack allihop för ert stora engagemang i mitt i-landsproblem!

    Piggelin - tja, är man tant så är man! Vad mysigt det låter med de stora barnen som tar hand om de små på Amandas dagis. Förstår att du blir varm om hjärtat av det. Häromdagen tippade Puff lite mot Piff när de satt på golvet i sitt rum och då pussade Piff Puff på huvudet. Sååå sött!

    Vickan - vad skönt att du handlade precis enligt regelboken; alltid skönt att veta att det är det korrekta sättet som sitter i ryggraden, för i en stressad/panikartad situation är det ju ryggradskunskapen som går in.

  • snaily

    Tillbaka från lång shoppingresa.

    Piggelin - förstår dig, jag brukar heller aldrig höra till dem som får förmånen att jobba halvdagar inför helger, men just idag för en gångs skull gick det att komma ifrån tidigt. Hoppas du får ta igen missad picknicktid imorgon och att det blir finväder då också! Kul med en till med lite Norrlandsanknytning!

    Liten - ledig hela maj, låter ju helt underbart!!!

    AM, lycka till på morgondagens koll och hoppas såret gör mindre ont SNART!

    Tinga, vad gulligt med Piffs puss!

    Vickan - grattis till sovsäcksköp! Den blir nog perfekt.

    Gjorde själv sjukt bra fynd på Lundhags idag! Det blev en superfin röd tunn fleecetröja, en grönrutig sommarskjorta, ett par tunna sommarbyxor, ett par 3/4-byxor och en täckjacka. 1900 pix för alltihopa.

  • BrudSommar2006

    AM, stort grattis till förmodligen-Hektor och vilken annorlunda förlossningsberättelse, låter både spännande och läskigt, men det låter ändå som att det är att föredra framför en vanlig förlossning så jag tror absolut att du gjort rätt val!

    Snigeln, vilken mysig liten korv! Så söt.

    Vi får hem en Ragdoll i början på juli, jippi!

  • Liten med Mindre

    BS - skoj med ny katt. Köper ni från dans-folket eller? De var väl uppfödare även till ragdoll om jag minns rätt?

  • Bluebride

    Fler som är dundersnuvig precis som jag?

    Någon som vet något som gör att snuvan försvinner, jag håller på att bli tokig, har inte tid att vara förkyld

  • viktualia

    Snaily - ååååå avis på dina fynd!!!

    Brudsommar - schysst med ny katt på g

    Bluebride - jag preppar mig med esberitox från apoteket och har klarat hela vintersäsongen utan snuva!

    Ego - har svärisarna här ett dygn och det är väl ungefär så länge de är trevliga.. ha ha ha.. nääreå.... strax dags för grillpremiär!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor