• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

    BS, (lite dålig koll men tror Rasmus var en katt?) stora kramar, vidarebefordra till Iris!

  • sweetstreet

    Men BS!!!!!
    Sa sorgligt!!!!!!!!!!

    Skickar kramar!!!!!

    Att forlora sin katt ar verkligen ngt jag kan forsta ar hemskt!
    Jag kan iten ens tanka mig att vi inte skulle ha vara katter vid liv....
    De ar verkligen en del av var familj!

  • sweetstreet

    tror det ar lite det med bilar och just risken for pakorning som gor att jag tycker det verkar laskigt med utekatter....
    Alltsa att ha dem ute.
    Aven om jag forstar att de sakert tycker det ar super sjalva. Men risken att forlora dem pa detta satt ar sa stor!

    Mina foraldrar hade aktt nar jag var liten. Han ar utekatt och blev ocksa overkord av en bil och dog. Det var dessutom grannens bil... Inte kul for nagon av dem....
    Sjalvklart VET man att detta KAN handa nar man har en utekatt, men det ar anda sooorgligt.


    Jag ar glad att vara ar innekatter.
    Fast har finns ju itne ens mojligheten att valja. Bor man mitt i smeten pa manhattan kan man definitivt inte ha en utekatt...

  • kängu

    BS- Fy vad hemskt!!! Skickar kramar och tankar till er hela familjen.

  • viktualia

    Snaily - jag har inte superlångt till Avesta.. men inte så nära att jag åker dit och shoppar... kolla din inbox!!!

  • BrudSommar2006

    Jag är både för och emot utekatter. Tjejen som brydde sig om att stanna och leta på halsbandet för att ringa oss jobbade på katthem och hon sade att han har ju i alla fall haft ett bra liv som fått vara ute men åsikterna om det går ju så klart isär också. För vår del så vill vi ju kunna ha dörrar och fönster öppna på sommaren och det går bara inte att hålla en katt inne då även om vi skulle vilja.

Svar på tråden Livets stora och små frågor