• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

    åååå vad ni är bra!

    - jag sover inte i underställ = orka!!!
    - jag fryser om fötter och huvud på nätterna i sovsäck = sover med yllestrumpor och mössa även på sommarn
    - jag vill ha syntet och kompakt är inget stort mål... bär inte packningen så där väldans långt.. är lat på den fronten
    - min utesovarsäsong sträcker sig väl mellan dagstemp på 10 till 30 grader varmt...
    - jag kan tänka mig att skaffa en innersäck/lakan i bomull el dylikt för att klara riktigt varma nätter

  • kängu

    Maken säger:
    Köp innerlakan till säcken KÖP INTE BOMULL!!! Det kommer leda till att du fryser ännu mer, eftersom fukten stannar kvar. Välj istället syntet. Fjällräven- säcken du länkade till är bra för dina ändamål. Haglöfs kommer komma med en säck snart för tjejer som är extra förstärkt vid fötter, kanske vore ngt för dig? www.haglofs.se/prd/prd.asp&CatNr=12010&lang=sv&nid2=1304

    I övrigt hälsar maken att du ska köpa din säck på butiken du länkade till

  • viktualia

    Snaily och Kängu - nu länkade ni till samma säck!! *fnissar förtjust*

    Kängu - aahaaaaa hm.... lär i så fall göra det i min jobbstad... så jag missar nog din make....

  • snaily

    Kängu - Anar att din make har nån slags connection till en viss butik? Lyxigt i så fall!

    Vickan - det finns en Haglöfsoutlet också! I Avesta. Har ju inte riktigt koll på exakt var du bor, men kanske inte i just Avesta tror jag...

  • viktualia

    För att sluta babbla OT:

    kära NÅN vad folk ploppar ungar till höger och vänster.. blir helt matt på alla facebook-statusrader på temat "lilla Sixten föddes i natt..." osv. Plus en kollega med magen i vädret.

    Plus att makens bror m sambo väntar barn.... första barnbarnet... och nu vill de komma och hälsa på här innan ungen tittar ut i sommar.

    Dels är jag inte på samma våglängd som dem. Dels är jag avis. Dels kommer jag jobba som en gnu under maj. Dels borde jag kanske hoppa ut för branten igen... blääääähääääääääää

  • BrudSommar2006

    Jag har deppat ihop helt, lille Rasmus blev just påkörd och dog, tänk att han satt här i mitt knä för bara drygt en timme sedan. Nu ligger han i en säck i garaget och imorgon får vi åka och lämna in honom. Stackar Iris som älskar honom så.

Svar på tråden Livets stora och små frågor