• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

    Koko, sprutet it is! (och så ortens namn före) 9 nyfikna har redan varit inne och kollat på min bild.

    Jag borde reklamera en dålig flaska vin som står öppnad i kylen, nu har den kanske varit öppnad alltför länge för jag kommer ju aldrig ihåg att ta med den till Systembolaget. Men eftersom den blivit så gammal kommer den i och för sig lukta/smaka ÄNNU mer illa när jag väl tar tag i det.

    Vickan - Jag har också såna behov. Måste bara kolla om mitt bankkonto håller med...

  • Grodan12
    snaily skrev 2009-04-29 21:19:01 följande:
    [citat]
    Koko, sprutet it is! (och så ortens namn före) 9 nyfikna har redan varit inne och kollat på min bild.

    Jag är en av dem! Såg häftigt ut! Jobbar du både med stora och små djur?
  • Grodan12

    Blivande fru L: Det var ju verkligen en oväntad vändning, men så skönt att slippa alla resor och krångel och bara försöka på hemma istället!

  • viktualia
    snaily skrev 2009-04-29 21:19:01 följande:
    Vickan - Jag har också såna behov. Måste bara kolla om mitt bankkonto håller med...
    En skaljacka... en sovsäck... och div andra viktigheter....
  • Grodan12

    Det låter så skönt nu Sweet när du har så nära till jobbet! Jag pendlar också en del, ser inte alls fram emot det när jag ska börja jobba i höst. Ska försöka hitta ett nytt jobb, men det är inte så lätt just nu när det varslars till höger och vänster.

  • kängu

    Vickan, maken (som är expert på området) har följande frågor:
    1. Hur ska du använda säcken och var?
    2. Är du generellt frusen av dig?

  • snaily

    Vickan, finns säkert massa fina skaljackor på outleten, sovsäckar vet jag inte... du får ta dig till Järpen helt enkelt
    Jag ska kolla på byxor av alla slag, och kanske en mössa, och strumpor behöver man ju alltid, en skjorta kanske, nån tjock tröja, en tunnare jacka.... osv osv. Kontot sa ja!

    Just det förresten, sovsäcken du länkade till är säkert bra - fast om man vill ha liiite varmare och liiite lättare/mer komprimerbart så är dun bäst, om man nu har samvete att köpa dungrejer längre med alla plågade gäss i världen... Den här köpte jag innan gåsplågeriet kablades ut på nyheterna: www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx
    Inte hunnit använda den så jättemycket men den är såååå skön, funkade bra på kylig sensommar.

    Grodan, ja alla storlekar faller på min lott. Fast jag föredrar de små. Alltså de som bor inomhus (eller i hundkoja för all del), och inte i stall eller lagård.

  • kängu

    Maken säger:

    * Tänk på att dun är känsligare för fukt
    * Tänk också på att komforttemp. är beräknad på att man sover med underställ, helst i merino. Också bra att sova i underställ med tanke på att man då inte behöver tvätta den, vilket försämrar komforttemp.

    Och Kängu vidarebefodrar

  • snaily

    Just det, har också läst att man ska sova i underställ för att spara säcken lite. Och förvara den hängande när den inte används, inte nerknölad i litet fodral.

Svar på tråden Livets stora och små frågor