• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Hemlig, jaså så ni får det utrett på en gång, vad skönt!

  • kängu

    Sweet, javisst kan det bli för mycket, men än njuter jag
    Förresten va skönt det låter att slippa pendlingsavståndet nu! Massa mer tid hemma ju, härligt!!

    BS, klokt att kolla upp sköldkörteln. Vet flera som inte gått ner i vikt, haft svårt att få barn etc. pga underproduktion.

  • Blivande fru L

    Hej Hemlig! - Jag minns precis hur det kändes när vi började försöka! Det är en härlig och overklig känsla att det som förut "bara" varit sex plötsligt kan resultera i ett barn. Håller tummarna för fruktbara försök!

    BS - Vad bra att du fick remiss till dietist! Det måste kännas tufft att kämpa så duktigt med vikten utan att få resultat. Bra med koll av sköldkörtel också.

    Sweet - Ja, vi blev verkligen helt paffa! Nu försöker jag att inte stressa upp mig inför BIM/BOM, men det vet vi ju alla hur lätt det är...

  • Blivande fru L

    Bluebride - Hur känns det annars att vara hemma? Utom förkylning och annat jobbigt? Hur gammal är lilltjejen? Kämpa på och krya på dig!

  • BrudSommar2006

    Blivande, det är väldigt roligt att se dig här!!! Fast det är bara det att jag blir så otroligt fikasugen varje gång jag ser dig!!!

  • Hemlig2009

    Min gyn har skickat remiss två gånger redan innan till min VC. Hon testar mig och sedan tycker hon det kan vara läge för medicinering men husläkaren säger alltid att det inte är något att bry sig om. Så jag har ju tröttnat. Men om det nu kan spela in för om man blir gravid eller inte så blev det ju plötsligt jätteviktigt.

    Jag är inte överviktig direkt (har nyss gått ner 10 kg till normalvikt) men jag kan ju aldrig vräka i mig mat som vissa andra. Får hela tiden tänka på hur mycket jag äter. Men som sagt, jag kan ju gå ner i vikt utan större problem.

    Ja, det kändes så himla märkligt att ha oskyddat sex. Helknepigt! Har dock en känsla av att vi kommer få de svårt att bli gravida. Så då lär jag hänga här.

  • Blivande fru L

    Tack BS! Jag blir fikasugen av att se mig själv. Hur sjukt är inte det?

  • Bluebride
    sweetstreet skrev 2009-04-29 18:23:14 följande:
    Bluebride,jag har nog missat dig lite.Men fortatt att du har en dotter hemma fran neo????Hur gar det?Hur gammal ar hon" Viklen vecka kom hon?gar allt bra nu dar hemma forutom att du ar sjuk nu vilket jag forstar maste vara skitjobbigt med den lilla.... Hoppas du kryar pa dig!
    [/citat]

    Jo, vi kom hem från neo i torsdags. det går rätt bra, ingen skillnad mot vad vi gjorde på sjukhuset. Hon är 4 månader. hon kom i vecka 28.
    BrudSommar2006 skrev 2009-04-29 18:42:15 följande:
    [citat]
    Bluebride, ett elände att vara sjuk och ha en liten samtidigt. Det absolut värsta när man ammar är nog att vara magsjuk men allt annat är nog nära efter och när ni precis kommit hem från neo och du är extra orolig för att smitta så blir det ju än värre.
    [/citat

    Då är det tur att man inte ammar.

    Blivande fru L skrev 2009-04-29 19:04:52 följande:
    [citat]
    Bluebride - Hur känns det annars att vara hemma? Utom förkylning och annat jobbigt? Hur gammal är lilltjejen? Kämpa på och krya på dig!
    det är skönt att vara hemma
  • Telis

    Tinga, jag råkade passera PK-huset idag där Cicci sa att det fanns en massa Odd Molly-kläder så jag gick inte för att kolla om "din" blus fanns där. Det gjorde den, så jag passade på att prova den. Jag har i normala fall medium/38, jag är långt ifrån liten och smal, men jag provade en storlek 36 och jag hade definitivt inte velat ha den större. Så om du tänker beställa den på nätet, ta inte en för stor storlek, snarare en mindre än du brukar ha.

Svar på tråden Livets stora och små frågor