• warren

    1 miljon steg på 10 veckor

    Hej!

    I morgon tänkte jag att jag skulle ta på mig stegräknaren och börja trampa. Samtidigt ska jag försöka i så stor utsträckning som möjligt dra ner på kakor, godis och glass.

    Om 12 veckor gifter jag mig och jag vill känna mig vacker på min stora dag. Därför sätter jag upp som mål att på 10 veckor gå 1 miljon steg. Det är knappt 15000 steg om dagen, dvs inget jätteprojekt.

    Någon som vill hänga på? Sen kan man gå in och peppa varandra när det känns tungt. Kom gärna med andra förslag på något enkelt och hälsosamt.

    kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-13 20:08
    1 vecka, 9 kvar. Kör hårt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 21:12
    Nu har halva tiden gått och det verkar som om alla har varit jätteduktiga. Kämpa på 5 veckor till så får se vem som först når miljonen.

  • Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor
  • Sommar 2010

    Jag tvivlar på min stegräknare när jag typ gått 200 steg i vår lilla tvåa den senaste timmen. Jag menar, mellan toan, köket och datorn!?!?

  • Hubba

    Är väldigt nöjd med min dag trots allt... 9000 steg... och då har jag jobbat 11 timmar...

  • Hubba

    Haha... jag var ju rätt så deppig häromdagen för att jag inte gick alls så mycket på jobbet som jag trodde men jag har kommit på en sak med min stegräknare... när jag hade min gamla uniformskjol så kunde jag inte ta så långa steg som jag har ställt in stegräknaren på vilket gjorde att den inte registrerade varje steg jag tog så det var därför det blev så dåligt resultat... nu har jag fått en ny uniform som är vidare i kjolen så nu visar stegräknaren nästan 3 gånger så mycket mot innan.... Till min STORA glädje!!! tänkte att det inte kunde stämma med ca 3000 steg på en 10-timmars arbetsdag...

  • september2009bröllop

    de va ju jättebra hubba! Men vaddå registrerar inte stegräknaren alla steg om man inte går som längden är inställd på? jag har ju inte ens ställt in min längd för hur långt jag går tycker jag är irrelevant idag är jag på latsidan igen.. Hittills ca 4500 steg, men jag har tvättstugan så har inte kommit ut på nån direkt promenad..

  • Hubba

    Min stegräknare ska man ställa in min egen steglängd och vikt så räknar den ut kalorier... men med min gamla kjol så blev inte steglängden som jag hade skrivit in den... =)

  • tonårsmorsa

    Min målsättning har varit att gå minst 10000 steg om dagen, men helst över 15000. Veckan började bra. Sen hade jag två dagar när jag gick närmare 30000 steg. Tyvärr kröp det också in två dagar då jag inte gick särskilt mycket alls. Snittet för veckan hittills blir ändå strax över 15000 steg om dagen och det blir nog ungefär där det slutar efter idag också tror jag.

    Till nästa vecka ska jag göra en tabell och sätta på väggen där jag skriver in mina resultat dag för dag. Målsättningen blir att gå minst 15000 steg varje dag och de dagar jag går mer ska direkt in på "sparkontot". Inga "krediter" får nyttjas, men jag ska heller inte ta ut något av mitt "sparande".

    Ska också försöka komma ut på en promenad före frukost varje dag. Kanske någon annan som vill hänga på med morgonpromenader? Bra när man kan peppa varandra.

  • passionsblomman

    Jag har lyckats just med morgonpromenadrutin faktiskt, men antalet steg, det sackar efter mycket den här veckan. Faktiskt mest för att min mamma varit på besök och det är inte vidare schysst att dra ut på tvåtimmarsrundor mellan matlagning och allt annat så man inte hinner ses när man inte träffats på ett år...

    Idag har jag inte gått alls ännu, men efteersom jag är mitt i en hormonbehandling och håller på att mecka med hjälp med bebis via klinik och allt, så känner jag att jag måste vara lite snäll mot mig själv. Jag orkar inte riktigt med alla känslor idag och vägrar sitta och känna mig misslyckad över "stegbrist" mitt i alla hormonsvängningar.

    Jag har dessutom ätit väsentligt mycket mer kolhydrater denna vecka OCH glass osv eftesom vi fesrtat till det med mamma, så jag har högre vikt på vågen idag än i tisdags. Det får lov att vara helt ok. Jag är på g och på rätt spår och jag gör ju det här för mitt välmåendes skull-och den bebis vi hoppas på...

    *intalar mig allt jag kan att det duger*

  • tonårsmorsa

    Passionsblomman:
    Självklart ska du känna dig nöjd med dig själv och din insats. Våra behov, mål och förutsättningar är alla olika. Och har du klarat morgonpromenader så kanske det också var det som var viktigast för dig just nu. Själv har jag insett att jag är allt för inaktiv, så för mig har grundmålet varit att få till en hyfsat ok aktivitet varje dag och jag känner absolut att jag är på G. Har också haft god hjälp av den här tråden där jag blivit taggad att gå en extra runda ibland. Nu är det för mig dags att ta nästa steg vilket blir att komma upp på morgonen. Jag har ju varit sjukskriven i nästan 3 månader, och morgontrött som jag är har det ofta blivit att jag kommit igång rätt sent om dagarna. Nu ska jag börja jobba halvtid fr.o.m. imorgon, så det är verkligen dags att försöka skapa lite rutiner igen.

  • passionsblomman

    Å jag vet precis vad du menar med rutinerna och det!
    Just att inte låta halva dagen bara försvinna har känt s oerhört skönt för mig. Dessutom är den rundan ca 4000 steg och lagom lång att ta innan frukost och en bra början inför den långa rundan sedan...
    Att den dessutom är vacker som klippt ur en sagobok ger en rätt harmonisk start på dagen. Det är så man kan gråta vad fint det är där i skogen och med sjön och vågskvalpet och alla blommor, mossan och fågelsången..

    JAG VILL VERKLIGEN KOMMA I BÄTTRE FROM OCKSÅ OCH ARTIKLARNA SENASTE TIDEN OM HUR NEGATIVT DET ÄR FÖR FOSTRET MED ÖVERVIKTIG MAMMA OSV HAR VERKLIGEN FÅTT MIG ATT VILJA VÄRNA OM MIN KROPP PÅ ETT HELT ANNAT SÄTT ÄN FÖRUT.
    nYSS OJ DÅ! caps lock visst...sorry men det orkar jag inte ändra...jag skriker inte bara klantar mig...
    Nyss, när jag satt ensam hemma och ingen såg mig, spelade det inte så stor roll med de där kilona, förutom att jag kände mig oattraktiv och orörlig och hade det jäkligt obekvämt för att byxorna skar in överallt.
    Nu känner jag "herregud, inte ett kilo mer än nödvändigt bvill jag släpa runt på om jag nu skulle bli gravid"

    Och blir jag det vill jag vara pigg, rörlig och må bra!!!

  • Sommar 2010

    Efter att ha misslyckats fullständigt med att få ihop några steg alls i helgen börjar jag om räkningen idag. Strax över 15000 steg vilket jag är mycket nöjd med.

Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor