• warren

    1 miljon steg på 10 veckor

    Hej!

    I morgon tänkte jag att jag skulle ta på mig stegräknaren och börja trampa. Samtidigt ska jag försöka i så stor utsträckning som möjligt dra ner på kakor, godis och glass.

    Om 12 veckor gifter jag mig och jag vill känna mig vacker på min stora dag. Därför sätter jag upp som mål att på 10 veckor gå 1 miljon steg. Det är knappt 15000 steg om dagen, dvs inget jätteprojekt.

    Någon som vill hänga på? Sen kan man gå in och peppa varandra när det känns tungt. Kom gärna med andra förslag på något enkelt och hälsosamt.

    kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-13 20:08
    1 vecka, 9 kvar. Kör hårt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 21:12
    Nu har halva tiden gått och det verkar som om alla har varit jätteduktiga. Kämpa på 5 veckor till så får se vem som först når miljonen.

  • Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor
  • Hubba

    Om du skäms för det... så gömmer jag mig för de få steg jag gick igår... 1885... men idag har det blivit mer än 9000 iaf...


    tonårsmorsa skrev 2009-05-04 13:40:30 följande:
    Usch, igår var jag jättelat. Blev bara 2625 steg. Skäms. Men idag har jag redan gått 13319 steg. Lite ojämna resultat, men jag kämpar på. Heja, heja på er andra också.
  • passionsblomman

    Här skäms vi väl inte! Här peppar vi bara tycker jag!

    Jag rusade ut i skogen efter styrelsemötet nu och det blev mörkt alltmedan jag gick så fy vad nära det varatt jag stukade foten.
    Gjorde mitt bästa för att skrämma livet ur en grävling också. Han hade inte vätat sig en tvåbening, det syntes...

    Så, idag blev det bara mina 4000 steg plus lite målmedvetna steg inne på ica...

  • september2009bröllop

    Huvudsaken är att vi försöker röra på oss lite mer än vanligt men inte för den sakens skull få dåligt samvete för vi vilar en dag eller två...

  • Äntligen är det min tur

    Hoppas jag hittar en ny stegräknare idag. Jag hann aldrig iväg igår.
    Men gick ca 10.000 steg + att jag va i badhuset med dottern. Jag va helt slut igårkväll....

    Hitils är det 4769 steg. Nu e jag på G igen. Snart ska jag börja min färd mot miljonen på 10 v!!!!!!!

  • tonårsmorsa

    Den här veckan har börjat bra:
    Måndag ca 16000
    Tisdag ca 13500
    Hittills idag 11089 och tänker hinna passera 15000 innan dagen är slut.

  • Äntligen är det min tur

    Bra jobbat!!!


    tonårsmorsa skrev 2009-05-06 11:44:21 följande:
    Den här veckan har börjat bra:Måndag ca 16000Tisdag ca 13500Hittills idag 11089 och tänker hinna passera 15000 innan dagen är slut.
  • sagasmamma

    Var ju ett tag sedan jag skrev att jag gärna ville vara med i tråden. Har gått en jäkla massa steg sedan dess kan man säga =). Förra veckan gick jag i genomsnitt 15600 steg om dagen men denna vecka har jag varit/är svinförkyld så jag har inte orkat med nåt alls. Får försöka ta igen det i slutet av veckan.

  • september2009bröllop

    Oj vad duktiga ala är.. Vilket dåligt samvete jag har för att jag legat på latsidan i två dagar.. Igår blev det bara 9466 steg.. Men det är svårt att komma upp i högre antal steg när man tar bilen till jobbet.. Hoppas på att solen skiner imorn.. Idag har jag bara tagit 3500 steg.. blir en lång promenad sen efter middagen tror jag..

  • passionsblomman

    Jag har bara gått ca 4500 idag, så... MEN jag har plockat en massa nyttiga nässlor som just nu torkas i ugnen för fulla muggar, och så har jag lagat en massa mat och umgåtts med min mamma...

    Nu är jag så mätt att går jag nu så kräks jag nog. *vilar litegranna*


    september2009bröllop skrev 2009-05-06 19:12:03 följande:
    Oj vad duktiga ala är.. Vilket dåligt samvete jag har för att jag legat på latsidan i två dagar.. Igår blev det bara 9466 steg.. Men det är svårt att komma upp i högre antal steg när man tar bilen till jobbet.. Hoppas på att solen skiner imorn.. Idag har jag bara tagit 3500 steg.. blir en lång promenad sen efter middagen tror jag..
Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor