• Anja 19 juli 2008

    Fruar i Lund - del 3

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 3
  • Fröken Planera

    Embo! Japp, jag körde både till och från Blekinge. Han krävde inte ens någon förklaring..
    För er som inte vet, så fick S fortkörningsböter förra gången vi körde upp. Det passade ju bra nu när vi inte haft så mycket utgifter och heller inga stora utgifter på gång. Jag vet inte hur mycket han fick, eftersom jag körde den andra bilen. Jag har bestämt mig för att inte vilja veta heller..

    Jag kom hem ett par minuter efter avtalad tid. Han såg inte jätteimponerad ut, men långt ifrån aggressionerna efter vår utflykt efter Annes bröllop. Nä, han var lugn och fin, faktiskt.
    De körde till Mc Donalds och åt medan jag packade ihop mina grejer.

    Nu är den ena garderoben målad i huset... Det är inte klokt vad bra det blev.. Känns kul att man kan bidra med något.

    Förresten, vår granne i Blekinge har dött, så där finns ett hus till salu snart om någon är intresserad av en egen weekendvilla.

  • Jen82

    Hej på er.

    Inga nyheter här inte.

    Tränar som en tok på gerdahallen de gör jag.
    Idag blev de inget eftersom jag skulle till optikern.

    Kramar Jenny

  • Fröken Planera

    Hallå Fruar!
    Nu är jag tillbaka i Skåneigen, efter några dagar i Sthlm/Uppsala.
    Korkad som man är lyckades jag få in ännu en resa till Uppsala innan förlossningen. Varför kan man inte säga "NEJ"????

    Jaja, det blir i allafall en tågresa nästa gång eftersom jag inte får flyga då.

    Jaja, det är skönt att vara hemma igen!
    Vad händer hos alla i helgen?
    Embo, du har väl fullt upp med att packa, kan jag tänka mig. Ja, Anja åxå. Mne alla andra då? Min lilla familj ska i alla fall storstäda (Hoppas jag ialla fall, för här ser hemskt ut) Sen ska vi på motormässan i Malmö.

    Ingenjörsbruden, hur gick det på UL????

  • Fröken Planera

    Hallå Fruar!
    Nu är jag tillbaka i Skåneigen, efter några dagar i Sthlm/Uppsala.
    Korkad som man är lyckades jag få in ännu en resa till Uppsala innan förlossningen. Varför kan man inte säga "NEJ"????

    Jaja, det blir i allafall en tågresa nästa gång eftersom jag inte får flyga då.

    Jaja, det är skönt att vara hemma igen!
    Vad händer hos alla i helgen?
    Embo, du har väl fullt upp med att packa, kan jag tänka mig. Ja, Anja åxå. Mne alla andra då? Min lilla familj ska i alla fall storstäda (Hoppas jag ialla fall, för här ser hemskt ut) Sen ska vi på motormässan i Malmö.

    Ingenjörsbruden, hur gick det på UL????

  • ingenjörsbruden

    Fröken Planera skrev 2009-04-17 17:42:56 följande:


    Hallå Fruar!Nu är jag tillbaka i Skåneigen, efter några dagar i Sthlm/Uppsala.Korkad som man är lyckades jag få in ännu en resa till Uppsala innan förlossningen. Varför kan man inte säga "NEJ"????Jaja, det blir i allafall en tågresa nästa gång eftersom jag inte får flyga då. Jaja, det är skönt att vara hemma igen!Vad händer hos alla i helgen? Embo, du har väl fullt upp med att packa, kan jag tänka mig. Ja, Anja åxå. Mne alla andra då? Min lilla familj ska i alla fall storstäda (Hoppas jag ialla fall, för här ser hemskt ut) Sen ska vi på motormässan i Malmö.Ingenjörsbruden, hur gick det på UL????
    Ojojoj så du flyger o far! Enda nackdelen med tåget är tiden....men med en skön bok så kan det ju gå!

    Storstädning OCH motormässa....huvaligen vilken helg! Men det är skönt att HA storstädning avklarad.
    Denna helgen passar jag mina systerdöttrar lör-mån så för tillfället är jag Hjärupsbo! Spännande!

    Va gullig du är som kom i håg mitt UL!
    Jodå allt var bra....men det är en liten blygis som inte ville visa upp sitt kön! Hävdade direkt att det är makens gener! Men lika bra var väl det för vi hade faktiskt inte kommit fram till OM vi ville veta....så ja nu blir det vad det blir!
  • Flamora

    Anja: Vad bra för dig att du har börjat på VV och att du trivs med det. Kämpa på!

    Embo: HAr ni börjat packa? När ska ni flytta? Du har kanske skrivit det innan, men hittar inte det.

    Gabby: Att du orkar fara omkring sådär!
    Den här helgen har varit lugn som omväxling. Men jag är supersnuvig. Funderar på om jag har blivit pollenallergisk för snuvan har hållt i sig länge nu. Desssutom svider det i ögonen och jag är trött hela tiden... Inte alls kul. Har hört att det ska vara extra mycket pollen i luften i år.

    Ingenjörsbruden: Då bor vi nära varandra just nu Skönt att allt va bra på UL.

  • ingenjörsbruden
    Flamora skrev 2009-04-19 14:49:26 följande:
    Ingenjörsbruden: Då bor vi nära varandra just nu Skönt att allt va bra på UL.
    Ja det är spännande att prova på!
  • Fröken Planera

    Ingenjörsbruden, vad bra att allt gick bra! Du ska ju på fler ultraljud, så det blir nog tillfälle att ta reda på det längre fram. Men det måste ju kännas tryggt att du har ett barn på gång som inte är så glad att blotta sig i tid och otid.

    Flamora. Jag hoppas verkligen att det bara är en vårförkylning, för vad jag har förstått så är pollenallergi inget skitkul precis...

    Denna veckan är jag gräsänka hela veckan. Denna veckan var det makens tur att åka iväg och jobba. Tur att vi kan turas om att tjäna brödfödan..

  • Fröken Planera

    Nä, nu måste jag jobba! Jag har skitmycket att göra idag, så jag loggar ner igen.

    Kram på er allihop!

  • Embo81

    Hej hej Allihopa!

    Flamora; Jo, vi har köpt ett litet radhus som vi ska helrenovera och sen flytta in i Juli...dvs om alla hantverkare har gjort vad de ska! Pollenallergi är inget kul! Prova något receptfritt på apoteket. Jag har haft allergi i flera år, men känner nästan inget i år, graviditeten kanske??

    Ingenjörsbruden; Vad bra att det var bra på UL, vi ska dit i em och det ska såklart bli spännande att se på den lilla busen igen. M vill inte veta vad det är, men jag tror att jag vet..har varit på lite extra ul eftersom de behöver folk att utbilda sig på ibland och då får vi som jobbar i huset ställa upp...så jobbigt !

    Gabby; Ringde dig igår, K snackade något om att du var och hämtade pappas motorcykel !!! VAD? Hmm, så du vågar dig till stockholm en vända till, glöm inte dina mvc-papper!

    Idag eller imorgon kan ni nog kika på vår lägenhet på hemnet, tror mäklaren fått tummarna loss och lagt ut den då. Kävlinge och föreningsgatan. Lägger en länk här sen.

    Ha det gött i vårsolen!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 3