Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

    Fruar i Lund - del 3

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 3
  • Anja 19 juli 2008

    Hej hej... hoppas att ni hittar hit. Insåg igår att gamla tråden troligtvis gått ut och att det är därför det, de senaste dagarna inte har hänt något nytt i den. Ursäkta, jag är lite vimsig. Men nu är här en ny tråd iallafall

    Kram på er alla... Har skrivit till de flesta i gästböckerna men om jag missat någon så var det inte med flit.

  • Anja 19 juli 2008

    Haha ni är för roliga...

    Ingenjörsbruden

    Vi har inte hört mer efter att vi sa att vi vil ha det flyttstädat så jag antar att det blir så?? De skulle återkomma och har ej gjort det och vi tar ju över SNART, så om de "ändrat" sig skulle de förhoppningsvis låtit oss veta det.

  • Anja 19 juli 2008

    Iiihhhh yes yes yes är allt jag kan säga idag. Om man nu går in på www.skatteverket.se så kan man se vad man får tillbaka (tvingas betala tillbaka ) och jag kan bara säga YIPPIEEE...

    Vi får (tillsammans) tillbaka 25.700 kr. Resan betald + lite till

  • Anja 19 juli 2008

    Fröken Planera

    jag måste tyvärr börja på ryggympa, pga mina fogar. Kan ju ej träna någonting. Det har blivit så mkt värre att jag funderar på att gå till en osteopat. Har hört flera styckeon som blivit av med grymma fogbesvär hos osteopat. Har ni några erfarenheter av osteopater? Fattar inte riktigt hur de jobbar. Låter skumt men de som gått dit sa att de oxå tyckte så, men blev chockade över att det hjälpte när allt annat de försökt inte har gjort någon nytta. Helt klart värt ett försök.



    Så lågintensiv träning m fokus på ryggen. Perfekt! Tyvärr så jobbar jag ju så dumt men det borde gå att få in ett pass då och då

  • Anja 19 juli 2008

    Hjälp med att rösta i min blogg alltså. Motivera gärna varför ni röstar som ni gör. Numrera gärna alla alternativ

  • Anja 19 juli 2008

    Gabbi

    fick du mitt sms??? Du smsade mig i måndags och jag svarade typ direkt. Var på jobb, jobbade till kl.22 så jag kunde ju ej följa med. Men det sms:t ligger kvar i min utkorg.

    är sååå missnöjd m min nya mobil. Detta är andra gången sen jag köpte den (precis innan bröllopsresan) som den slutar skicka iväg sms:en. Låg typ 20 sms i utkorgen och de går ej skicka.

    Kan däremot mms:a.

    någon som vet vad f..n som är problemet när en mobiltelefon gör så?? Inga inställningar är annorlunda.

    Helskumt...

    Bara så du inte tror att jag sket i att svara Gabbi

    När ska du träna nästa gång?

    kram allihop

    Flamora
    Grattis i efterskott... Härligt att ha varit i Dublin. har alltid velat dit. Avis.

    Jen82
    För min del så hinns det nog inte med någon fika denna veckan. har barnen hemma mina lediga dagar och sen jobbar jag helgen. De eftermiddagar jag har hemma är jag ensam m barn då maken renoverar järnet i nya huset. Så ingen fikatid för mig

    Om ni vill följa renoveringen så kolla in min blogg då och då

    www.anjasvardagsblogg.blogspot.com

    Dags att hoppa i sängen nu tror jag bestämt. Är så trött. Sonen har haft födelsedag i helgen. Hur häftigt somhelst för en av mina allra bästa väninnor fick sin efterlängtade förstfödding på eftermiddagen. Så våra förstfödda är båda pojkar och delar födelsedag. Inte nog med det. hennes sambo, pappan till barnet fyller oxå år den dagen. Vad är oddsen lixom, haha.

    Embo, du jobbade möjligtvis inte i lördags. Blev kejsarsnitt till slut då han ej kom ner ordentligt. Ja du träffade ju förresten Anna på bröllopet. Smal, brunhårig, söt tjej i ljusrosa klänning.

    Som sagt... sängen sängen sängen! natti natti. Ska bli bättre på att titta in här. Har varit dålig på det på sistone.

  • Anja 19 juli 2008

    hej hej allihop... ej hunnit vara inne här alls. har jobbat HELA påskhelgen (menar verkligen hela, fredag kväll + natt, lördag dag, söndag kväll + natt och måndag dag. Blir goa pengar vilket är tanken då jag tagit ledigt hela valborgshelgen pga att vi flyttar då.

    Shit alltså så mkt jobb det är i nya huset. Övervåningen hinner dock bli klar innan vi flyttar in. Köket ska vi slå ut och slänga åt skogen, sen får vi ha nya kyl och frysen i matsalen så länge och ha typ vatten i dunkar *asg*. För vi får fixa köket efter att vi flyttat in.

    Embo
    Vad roligt att ni hittat ett hus ni gillar och att ni fick det. Har du inga bilder man kan få se. Var är det? Grattis! Härligt med havandeskapspenning. Fattar inte hur jag kunde ha så svårt att få det med min foglossning och den tunga sjukhemsavdelning jag jobbade på, vi lyfte ju supertunga lyft dagarna i ända. Men så blev jag ju rejält skadad oxå. Kommer aldrig fatta hur det kunde få ske. Härligt att få vara ledig och bara boa och rå om sig själv och se fram emot att bebisen ska komma. Är en väldigt mysig tid på året oxå, att få ta det lugnt och bara njuta (blir kanske inte så lugnt om ni ska flytta visserligen men ändå).

    Gabbi
    Är superbra att få barn på midsommarafton Var ju beräknad den dagen dessutom. Pricksäker unge min minsting. Nu kan jag förresten sms:a igen. Vet inte vad som hänt m min telefon. Måste nog lämna in den. Den lever sitt eget liv.

    Flamora
    Oj så mycket ni hunnit med. Låter underbart. Ni har inte oxå passat på att göra bebis nu då Jag menar, för att följa trenden här inne Låter ljuvligt med italien. Jag betalade nu ikväll av de resterande 18.000 som var kvar på vår resa. Mindre än två månader kvar nu. Skönt!

    Har förresten börjat på VV nu i april och har gått ner 3 kg hittills. Känns så bra. Ingen annan diet, varken pulver eller GI eller något annat jag testat har ju funkat. Händer lixom inget och jag ger upp. Händer det något så går man upp dom igen för att man inte kan hålla kvar vid en sådan diet. Så galet egentligen!.

    Nu har jag framtidsperspektiv och hoppas komma i mina underbara gamla lee-jeans med 28 i midjan till nästa sommar. Är 35 kg jag ska gå ner för att bli "mitt gamla jag". Längtar mig tokig. Men det känns faktiskt för första gången MÖJLIGT. Detta är ju en livstil som GÅR att leva med och trivas med. Man får ju äta och kan välja livsmedel som gör att man kan äta MER och spara points så man kan unna sig något gott då och då. Var inte så svårt att komma in i tänket som jag trodde.

    Men jag ska erkänna att jag var uppe och vände på 99 kg för tre veckor sedan och fick panik. Tänkte att ETT KILO till så kommer jag för första gången i mitt liv att ha en TRESIFFRIG vikt och jag fixade inte tanken på det. (Vägde 79 på bröllopsdagen) Så det känns skönt att ha kommit igång. Har ju inte trivts med mig själv på så många år nu men är ju SMAL inuti, i mitt huvud, så jag har lixom inte "fått mig själv att gå ihop" på nåt sätt.

    Min idealvikt ligger runt 60 kg och där ska jag hamna igen, så det så.

    Detta blev en massa babblande, men jag har ju inte varit inne här på så länge så jag måste ju få ur mig allt. haha

    En av mina bästa väninnor fick förresten sin bebis den 4 april, på min Emils födelsedag, haha. Inte nog med det, bebisens pappa fyller oxå den dagen, så han blev pappa på sin egen födelsedag. Fattar inte hur man lyckas. Vad är oddsen

    Ska hem till dem imorgon och snusa på den lille gossen. Underbart... En liten goding på drygt 4 kg och 54 cm och mamman som är så liten. Han kunde ej sjunka ner så det blev kejsarsnitt när dom insåg det. Men allt gick bra. Härligt.

    Har köpt så mycket fiiiina kläder t honom. Hur kul är det inte, men ack vad flickläderna är fina. Myyyycket finare. Orättvist tycker jag

    Min allra bästa väninna, en av mina toastmistresses ska ha barn i september oxå. Hon har två pojkar så jag hoppas sååå på att hon ska få en tjej så att jag får shoppa flickkläder

    bla bla bla bla bla...

    Nu ska jag deklarera och betala vår mallorcaresa. Om lite mindre än två månader åker vi. Ska bli så underbart.

    kram kram

Svar på tråden Fruar i Lund - del 3