• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 3

Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

Hej allihop

Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 3
  • Fröken Planera

Nä, Embo... Min bulle stoppade vi in på kanelbullens dag, den 4/10!!! Något yrkesskadad är man ju när man jobbat i bageribranschen hela sitt liv.

• Embo81

Hmmm, men då borde ju min bulle var instoppad 2 veckor tidigare och då var jag väl knappt gravid till vårt cocktail-party. Kommer du ihåg när det var exakt??? Något säger mig att dte var i början av sep? Typ 4e?

• Anja 19 juli 2008

Embo

nä för fasen vi vill INTE häva köpet. Då står vi utan bostad och detta ÄR trots allt THE home för oss! Och hon ska ju inte kunna häva köpet.

Vi ska ju kräva kompensation i form av pengar. Ville ha lite förslag från er på vad ni tycker är en rimlig summa!

Haha men du, innan man vet det så är det ju ingen fara Jag drack oxå vid ett tillfälle när jag väntade Emil, innan jag hade en aning. Men jag tänker att då försörjs ju inte bebisen utav moderkakan ännu så ingenting bör ju passera över till den lille

Gabbi

såklart du skulle stoppa in din bulle på kanelbullens dag. Självklart

Inser att det är helt galet men jag har inte träffat någon av er gravida förutom Gabbi och det var oxå jättelänge sedan. Vill ju se era stora magar! Kan vi inte hinna klämma in en fika någon gång i maj! Vore så mysigt!

Inte första helgen bara, det är då vi flyttar

• Embo81

Anja

Ni kan ju alltid hota lite med det, och hon är väl inte så intresserad av att ni häver köpte heller. Finns väl stadgar för vilket skadestånd som är rimligt. Tror vi har minst 50000 i vårt avtal om det är något som inte stämmer.

Hade du koll på vilket golv ni köpt eller?

• Anja 19 juli 2008

Förlåååt

ja forbo forshaga, heter det så? Ekparkett mattlackad trestavs, med mindre/färre skiftningar typ (alltså inte det med större skiftningar som är lite billigare om jag fattade rätt). Är jättesnyggt! Gillar mattlack, ser ju precis ut som oljat tycker jag, men utan underhåll och repor och annat syns inte som när det är vanlig lack. Perfekt!

• Anja 19 juli 2008

Embo, vet ej om vi har något sådant i vårt kontrakt! Då borde väl mäklaren ha sagt det till oss, eller? Han verkade helt okunnig om hur mycket vi skulle begära av henne.

• Fröken Planera

Shit Anja, vilken tråkig historia. Jag har inga råd att ge, har ju aldrig gjort en så stor investering.

Fika i maj vore trevligt! Säg bara när. Jag har en del resor inbokade, men jag har massvis med lediga eftermiddagar kvar.
    Jag ska förresten vara ledig den 20:e maj, om det passar.

Embo, cocktailpartyt var exakt den 27/9. Jag kommer ihåg det eftersom det var på min systers födelsedag. Vår senaste BT-träff var lördagen innan (20/9) Snacka om att ha koll!

• Anja 19 juli 2008

Jag jobbar kväll den 20 maj så jag skulle kunna på förmiddagen Om vi typ träffas kl.10 eller något så blir det ju ett par timmar att fika o snacka skit på Jag börjar kl.13, så det räcker ju om jag går kvart i eller nåt.

• Embo81

Var har ni köpt det? Pris?

Anja 19 juli 2008 skrev 2009-04-22 15:18:10 följande:

Förlåååtja forbo forshaga, heter det så? Ekparkett mattlackad trestavs, med mindre/färre skiftningar typ (alltså inte det med större skiftningar som är lite billigare om jag fattade rätt). Är jättesnyggt! Gillar mattlack, ser ju precis ut som oljat tycker jag, men utan underhåll och repor och annat syns inte som när det är vanlig lack. Perfekt!
Svar på tråden Fruar i Lund - del 3