• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • FruHögstadius

    vi kommer att ha vitt, orange och brun som tema , vi gifter oss i september...

  • pandis81

    Vad skönt att du har blivit av med din tand. Nu kanske du kan återgå till att bli "normal" igen.
    måste kännas riktigt skönt.


    Krystal skrev 2009-03-18 22:22:54 följande:
    Nu..efter tre månader och tre veckor har visdomstanden lämnat mig. Fick i november veta att tandläkaren tyckta jag skulle dra en visdomstand (uppe) for det var hål i den och det skulle vara lättare att dra den än att laga. Så jag fick en ny tid, tre månader senare. Så för tre veckor sedan var det var det dags. Då lyckade tandläkaren sticka bedövningen i en blodkärl så jag svullnade upp i hela västra kinden (såg ut som Lina i Emil i Lönneberga) och ett handflat stort blåmärke i regnbågens alla färger prydde käken. Hade tid veckan efter men fick avboka för jag var öm, svullen och blå/lila/grön. Fick en ny tid två veckor senare = idag.Denna gång tog bedövningen som det skulle, och efter 20-25 minuter av knak, knaster och tryck i käken och ett "det var värst vad den satt hårt" ifrån tandläkaren kom tanden ut (i två delar)Två alvedon efter det att bedövningen släppte så känner jag mig rätt okej. Känns inte att tanden saknas, om man bortser ifrån att det ömmar lite i tanköttet där den en gång sattVille bara skriva av mig lite
  • makupala

    hej tjejer!
    va tyst det har varit i tråden idag då..
    trodde jag hade massor att läsa ikapp, då jag inte haft
    möjlighet att sitta så mycket vid datorn idag..

    längtar något enormt efter min klänning nu, den borde
    dyka upp vilken dag som helst! håller tummarna nu för att
    den är välgjord och användbar för den billiga penningen den
    kostade.. hihi.. och skulle den vara en total katastrof,
    ja då har jag ju tid på mig att hitta en annan..

    så himla skönt att få bubbla av sig lite härinne!
    tack för att ni lyssnar (läser)..
    Kram på er!

  • Fenixx

    åh vad spännande att klänningen kommer snart, kan tro att du längtar.

    visst är det skönt att skriva av sig här inne, annars hade nog min sambo blivit helt knas på mig och mitt bröllopssnack.

  • Fenixx

    såg precis att Kosta Boda ska öppna ett Glashotell nu i sommar, men där vill man väl inte spendera bröllopsnatten.

  • pandis81

    Jag har inte heller haft så mycket tid att sitta här inne idag. Så skönt att klänningen borde dimpa ner vilken dag som helst, jag hoppas verkligen att den är som du har tänkt dig. Ska bli kul att se bild på den sen.

    Idag har jag tvättat tre maskiner med kläder, tvättat tre fönster på balkongen och balkongdörren, samt köksfönstret utvändigt.
    Imorgon ska jag till ikea och få vårinspiration.
    Hoppas på att kunna handla en del växter och liknande till balkongen så att man kommer igång med det nu när våren är påväg med stormsteg. Nästa månad fyller m2b år också och då vill jag ha det mesta klart så att släkt och vänner kan komma hit och se hur fint vi har det.

    Sen är det ju helg också. Och då ska jag och min toastmadame ut och överraska en väninna. Det ska bli jätte trevligt.
    Längtar som bara den.


    makupala skrev 2009-03-19 20:38:47 följande:
    hej tjejer!va tyst det har varit i tråden idag då.. trodde jag hade massor att läsa ikapp, då jag inte haftmöjlighet att sitta så mycket vid datorn idag..längtar något enormt efter min klänning nu, den bordedyka upp vilken dag som helst! håller tummarna nu för attden är välgjord och användbar för den billiga penningen denkostade.. hihi.. och skulle den vara en total katastrof,ja då har jag ju tid på mig att hitta en annan..så himla skönt att få bubbla av sig lite härinne!tack för att ni lyssnar (läser).. Kram på er!
  • pandis81

    Dom var riktigt fina.
    Det tycker jag låter som en bra idé.


    Ananias skrev 2009-03-19 22:25:15 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60113179fina va? ska nog köpa gröna o vita att ha att servera vinet i =)
    Jag är också glad att ni tjejer finns här inne så att man kan prata av sig lite. Alltid lika skönt.
  • Sussii

    som vanligt har jag inte vart här på några dagar. *skäms* men jobbat som en dåre och sitter nu på jobbet och är dööö trött.
    Hoppas allt i era planeringar går bra, jag ska läsa tillbaka så fort kroppen är stabil igen. har några arbetsdagar kvar. (måndag igen) så inte mycket bröllops planering här inte.

    MEN i onsdaags hämta jag ut mina näbbklänningar jag beställde förut och i'm in love ska ni veta. helt perfekta är dom. finare i verkligheten.

    Jag vill beställa min dröm klänning redan nu :( men den får vänta ska träna magen lite innan först. 2 barn efter och magen är i buller form :P

    Har märkt en rätt rolig sak i tråden och det är nästan varje dag slutar det att skrivs hära runt 22 tiden hihi *nästan*

    Godnatt på er som redan sover :P

  • Fenixx

    åh vad roligt med näbbklänningarna och du blev nöjd.

    själv vågar jag inte beställa våra för tidigt då jag får se vilken storlek dem har nästa år, växer ju som ogräs.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6