• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • melonbuske

    Fenixx: är bara en variant som är "köpekort", de andra är egengjorda... så jag har ju möjlighet att fundera vidare. :) men tycker det är så roligt att sitta och pyssla och testa saker. :) Nu är jag inne på ett vikkort som ser ut som så att den vänstra fliken är lite mindre än de andra två, den i mitten, där ska själva inbjudan sitta och på den till höger ska det vara en liten sned "ficka" där man stoppar ner ett vikt kort med praktisk information. *gillade idén*

  • makupala

    hittade supersöta placeringskort
    bild finns i mitt galleri..


    Humlan66 skrev 2009-03-10 22:09:31 följande:
    Ursäkta min nyfikenhet ;) men hittat vad på ebay . fniss
  • makupala

    föll för dem direkt, kommer bli så söta på glasen..
    så nu väntar jag med spänning på att dom ska dimpa ner i
    brevlådan.. hihi..


    pandis81 skrev 2009-03-10 22:11:17 följande:
    okej för dom var jättefina det var ju ett riktigt bra pris också.
  • Zavannah

    Hej Behöver lite synpunkter nu tror jag. Vi har ju satt vårt datum till 10 juli 2010. Nu ska tydligen brons-matchen i fotbolls-VM spelas då
    Några av våra gäster älskar fotboll...

    Vi sitter o funderar på vad vi ska göra nu. Jag vill verkligen ha det i juli, o allra helst den 10 eftersom det var då vi träffades, o 10 juli -10 är ett lätt datum att komma ihåg.

    Nu har vi ett annat alternativ isf... Och det är 11 juli 2009... Alltså redan nu i sommar. Men hinner man verkligen planera ett bröllop på 4 månader? Jag vill ju ha lång tid på mig, o njuta o längta o så... Rent praktiskt tror jag iofs att vi skulle klara det dock.

    Åååå det är så svårt För jag vill verkligen ha ett sommarbröllop, o jag vill inte bara "ta" ett datum heller utan jag vill att datumet ska ha betydelse för oss...

  • Fenixx

    hur fick du reda på att bronsmatchen är 10 juli? för när jag kollade förra året för våran del så stod det att bronsmatchen skulle spelas 3 juli(vårat datum)

    vi har ju också flera fotbollsintresserade... men jag kände ändå att vi kör på ändå...för hur stor är chansen att sverige hamnar just att spela om brons? antingen får dem åka ut tidigare eller gå direkt till final.

    men era nära kära borde ju tycka att erat bröllop ändå är det viktigaste! men jag vet precis hur du tänker..har själv funderat på det.

  • Fenixx

    zavannah>> du hade rätt! sambon hittade nån bra sajt nu om det för jag ville veta.

    är kvartsfinaler 3 juli vid vårat. och såklart då vilopaus 4-5 juli...hmm jaja.

  • pandis81

    jag vet inte om ett fotbolls vm kan styra hela planeringen, man tycker ju att familjen skulle kunna slita sig från det när man gifter sig,

    annars får ni väl dra ner en storbilds duk och projektor och visa matchen i festlokalen.
    Det hade nog jag gjort om jag hade fått samma datum om jag trodde att intresset fanns för det. Jag vet att det hade gjort det i våran familj.

    Men kan ni inte gifta er helgen efter fotbolls Vm då??
    vad blir det då 17/7 2010.

  • aikidoaasa

    Det känns så hemskt att vi som inte är ett dugg fotbollsintresserade ska behöva gå med på att släppa in fotbollen in på festen för att få gästerna att komma... urk.
    Eller så får man väl välja att ha bröllopet ett annat år eller att inte ha en smekmånad (åtminstonde inte en lång sådan) utan behöva komma tillbaka till verkligheten på direkten. Just nu känns det ruttet. Vi får väl se vad vi bestämmer oss för...

  • 28 Aug

    Trodde jag trillat in i fel tråd nu Trodde jag hittat nya tråden och så pratas det FOTBOLL Vart så fel!!

  • sarahkka76

    pandis: då hoppas vi på att du får de idag! Jag borde också få mitt idag.

    melonbuske: du får berätta om lokalen sen då. Satsa på egengjorda om du gillar att pyssla och så är det kul att ha personliga kort också

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6