• Igia

    September 2009 del3

    Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

    Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

    TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

    CaSan 5/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

    miamedknuff 5/9

  • Svar på tråden September 2009 del3
  • thildamy

    finns bild i mitt galleri , fast inte på just den men bild på "samma"


    Igia skrev 2009-03-08 17:41:02 följande:
    Det tycker ajg att du ska. Hur ser den som du har hemma ut?
  • MyochErlend
    thildamy skrev 2009-03-08 20:08:48 följande:
    finns bild i mitt galleri , fast inte på just den men bild på "samma"
    jag är i full beundran över allt som finns i ditt galleri.. du är så produktiv och duktig :) väldigt bra !!
    ang.klänning så tycker jag nr 1 eller 2...
  • Thora

    Hej!

    Ska gifta mig 5/9 så då kanske jag kan få vara med här :o)

    Vi har inte bestämt mer än datum och kyrka än.... skrivit en preliminär gästlista också, men annars har vi haft så fullt upp att vi inte hunnit med mer. Känns lite stressande att läsa att de flesta av er har hunnit så långt, men det går nog bra ändå.

    Vi har ingen solklar budget, men vet ungefär vad det max får kosta...

    Förresten... hur gör ni med barn på bröllopet? Vi har en del kompisar som har barn som kommer att vara ca 1,5-2 år i september... vi funderar på att skriva någonting om barnfritt på festen, men samtidigt reser en del av de gästerna långt och då kanske de inte kan komma om de inte får ta med sina barn...

  • Rebellen75
    Thora skrev 2009-03-08 21:26:14 följande:
    Hej!Ska gifta mig 5/9 så då kanske jag kan få vara med här :o)Vi har inte bestämt mer än datum och kyrka än.... skrivit en preliminär gästlista också, men annars har vi haft så fullt upp att vi inte hunnit med mer. Känns lite stressande att läsa att de flesta av er har hunnit så långt, men det går nog bra ändå.Vi har ingen solklar budget, men vet ungefär vad det max får kosta...Förresten... hur gör ni med barn på bröllopet? Vi har en del kompisar som har barn som kommer att vara ca 1,5-2 år i september... vi funderar på att skriva någonting om barnfritt på festen, men samtidigt reser en del av de gästerna långt och då kanske de inte kan komma om de inte får ta med sina barn...
    Välkommen alltid roligt med nya brudar.

    Ang barn vill vi ha så barnfritt som möjligt. Men kan de inte lösa barnvaktfrågan får de ta med barnen. men som sagt helst barnfritt. Finns ett rum med TV så vi ska ha videofilmer och spel så att de kan underhålla sig där inne. Man vill ju även att föräldrarna ska kunna slappna av på festen.

    Vi har inte heller någon exakt budget men vi har ca 100 000 att röra oss med till 80 gäster. Hoppas på att det går på 80.
  • Trudilutt

    Välkommen!


    Thora skrev 2009-03-08 21:26:14 följande:
    Hej!Ska gifta mig 5/9 så då kanske jag kan få vara med här :o)Vi har inte bestämt mer än datum och kyrka än.... skrivit en preliminär gästlista också, men annars har vi haft så fullt upp att vi inte hunnit med mer. Känns lite stressande att läsa att de flesta av er har hunnit så långt, men det går nog bra ändå.Vi har ingen solklar budget, men vet ungefär vad det max får kosta...Förresten... hur gör ni med barn på bröllopet? Vi har en del kompisar som har barn som kommer att vara ca 1,5-2 år i september... vi funderar på att skriva någonting om barnfritt på festen, men samtidigt reser en del av de gästerna långt och då kanske de inte kan komma om de inte får ta med sina barn...
  • Trudilutt

    Jag röstar på nummer tre *räcker upp handen*


    thildamy skrev 2009-03-08 15:00:23 följande:
    Ok Brudar nu behöver jag er hjälp!!!Min klänning var ju förstor... och känner mig så ledsen och vill inte göra något åt den utan jag ska sälja den och köpa en ny..HAr nu lagt in 3 olika klänningar...*brudnix (bild 1)*alfred angelo (bild 2)*eternity brid ( bild 3)Vilken hade du valt / inte valt och varför???
  • Trudilutt

    Vi (eller nja, värdinnan för middagen) kommer säga när de anmäler sig sig att det inte är någon direkt "barnvänlig" fest. 3-rätters, långa tal, spex och hög musik. Dessutom känner jag för egen del att kommer man bort på bröllop så vill jag också kunna njuta av maten och det andra!

    Men man kan inte tvinga nån att lämna sina barn hemma, men man kan önska att de tänker på barnen, sig själva och oss. Och då blir de kvar hemma med barnvakt!

  • Igia

    Vi kommer ha barnfri middag och fest och det skriver vi helt enkelt i inbjudan. Vi kommer oxå ha många som ska åka långt men det verkar inte vara ett problem för de att lämna de hemma.

  • alltidvi

    Det är inte så många av våra vänner som har barn än men vi kommer nog att skriva att det är barnfritt på inbjudan (i infobladet). Däremot kommer det vara minst 3 stycken alldeles nya små bebisar och de kommer självklart få följa med sina föräldrar (om föräldrarna vill komma dvs).

  • carolaj83

    Thora -välkomen, på vårt bröllop är alla barn välkomna, har ett lekrum med 4 st (barnvakter) så att föräldrar kan slappna av mer

Svar på tråden September 2009 del3