• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • Mirfak

Vi tänkte skicka ut inbjudningarna närmare maj. Kanske månadskiftet april/maj eller nåt. Känns lite tidigt före det.

• MyochErlend
    september2009bröllop skrev 2009-03-04 22:04:57 följande:
    funderade just på om de fanns en ny september tråd just nu måste vi ta tag i inbjudningarna.. hade tänkt få ut dem till april men känner att de är så svårt att få tid.. den preliminär bokade lokalen måste oxå betalas.. dessutom letar vi hus och måste isf eventuellt dra ner på vissa kostnader.. men de löser sig då..vilka här har redan fått ut sina inbjudningskort?
    Vi har tänkt att få ut våra i slutet av april...
    Har skapat layout.. nu är det bara att producera alla..
    ska skriva 72 inbjudningar på skrivmaskin...
    *phu* men vill man ha det helt i stil med det andra så får
    man göra vissa uppoffringar
  • Rebellen75

Jag måste verkligen sätta igång med våra inbjudningar. Ska egentligen inte vara så komplicerad och just därför tror jag att jag skjuter upp det. Vi vill få ut dem i april och det ÄR ju snart.

SÅ här har jag tänkt

XX fyller 40 och det ska vi fira..........

Nästa sida

..... med en bröllopsfest.

Välkommen till XX kyrka kl 16.00
    Därefter blir det middag och fest på Brunnby Gård

Känns det för enkelt eller vad tycker ni? Jag är inte så högtidlig av mig och vi har varit tillsammans i 13 år och tre barn. Det är ju FESTEN vi vill ha

• MyochErlend
    Rebellen75 skrev 2009-03-04 22:33:18 följande:
    Jag måste verkligen sätta igång med våra inbjudningar. Ska egentligen inte vara så komplicerad och just därför tror jag att jag skjuter upp det. Vi vill få ut dem i april och det ÄR ju snart. SÅ här har jag tänktXX fyller 40 och det ska vi fira..........Nästa sida..... med en bröllopsfest.Välkommen till XX kyrka kl 16.00Därefter blir det middag och fest på Brunnby GårdKänns det för enkelt eller vad tycker ni? Jag är inte så högtidlig av mig och vi har varit tillsammans i 13 år och tre barn. Det är ju FESTEN vi vill ha
    tycker det känns personligt.. och det är det Viktigaste :)
  • thildamy
    september2009bröllop skrev 2009-03-04 22:04:57 följande:
    funderade just på om de fanns en ny september tråd just nu måste vi ta tag i inbjudningarna.. hade tänkt få ut dem till april men känner att de är så svårt att få tid.. den preliminär bokade lokalen måste oxå betalas.. dessutom letar vi hus och måste isf eventuellt dra ner på vissa kostnader.. men de löser sig då..vilka här har redan fått ut sina inbjudningskort?
    Mina har ju som tidigare noterats gått ut i god tid till släkten i lappland... Kiruna / älvsbyn eftersom dom längst up har 86 mil att åka + att det är älgjakt

Så 2 Januari hade alla närmast inbjudningarna
    då hade vi endast spikat datum och kyrka..
    Så nu har jag gjort "nya inbjudningar" 1 kort Än sålänge,,,
    Där vi skrivtit lite mer utförligt om vår dag.
    Så dom ska ut nu efter att osa har varit vilket vi satt till 31 mars.
    Då vi har några mer att bjuda som inte behöver åka så långt.

Men FESTPROGRAMMET äR NU KLART!!!! fixat klart det i kväll
  • Rebellen75

Nu till nästa fråga. Var hittar man bra papper och var ska man trycka dem? Själv på skrivaren eller på ett tryckeri? Skulle vilja ha någon "fest bakrund" på framsidan så det blir en överraskning när man vänder blad. Där däremot kan man ha något mer bröllopslikt.

• Trudilutt

Välkommen!

Mirfak skrev 2009-03-04 20:46:08 följande:
    Hej! Tänkte lägga till mig åxå i listan på Septemberbrudar. 19/9 är det dags för oss.Vi har hittills hunnit med:-Brudklänning, bokad och påbörjat avbetalning.-Bokat kyrka, ska ringa till den prästen vi vill ha snart åxå.-Prel.bokat lokal, vill se den först, men det låter nog som att det kommer att bli den i vilket fall som helst.-Valt färgtema (lila, olivgrön/gul och höstfärger)-Köpt blommor på prov för brudbukett, får iaf en uppfattning om hur jag kanske vill att den ska se ut ;) (Oranga rosor, mörkblå anemoner och så kängurutass)-Kommit på hur inbjudningskorten ska se ut. -Gjort en ganska så säkert lista över vilka vi ska bjuda.-Beställt skor till mig (hoppas jag får dom snart!)Jag tror att det är allt. Ska fixa lite mer på fredag, då är jag ledig och har lite tid över, typ. :)
  • Trudilutt

Men det kommer bli suuuperfint tror jag! Så det kommer nog vara värt det

MyochErlend skrev 2009-03-04 22:12:59 följande:
    Vi har tänkt att få ut våra i slutet av april...Har skapat layout.. nu är det bara att producera alla..ska skriva 72 inbjudningar på skrivmaskin...*phu* men vill man ha det helt i stil med det andra så fårman göra vissa uppoffringar
  • MyochErlend
    Trudilutt skrev 2009-03-05 07:39:40 följande:
    Men det kommer bli suuuperfint tror jag! Så det kommer nog vara värt det
    Ja... jag hoppas det *hehe*
    jag och min man gjorde ett prov i måndags (men då ska det tilläggas att jag inte kunde maskkinen och bläcket var nästan slut)... hmm.. resultatet blev sådär.. jag tror vi måste smälta det lite bara

Min jissses ThildaMy är du redan klar med festhäftet.. ???
    Så duktig du är :) Vill du dela med oss andra vad du har stoppat in där ?? ;)
  • kroppcaka

aahhh...vad långt Ni alla har kommit.

Nu fick jag lite panik, vi gifter oss den 5/9 och har inte spikat så mycket ännu.+ att nästan inga vet om något ännu.
    Men kyrka och festlokal är i alla fall bokade

Men hur har ni orkat knåpa, boka o planera så mycket så långt i förväg - full av beundran och samtidigt lite häpen.

Vi ska börja knåpa med våra inbjudningar snart, har tänkt att få ut dem i slutet av april.

Bra tråd förövrigt!

Svar på tråden September 2009 del3