• Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!
  • Umbraz

    Det var ett bra tips, det ska jag ha i åtanke, tack!
    Nu efter att ha slutat bita på fingrarna så känner jag att jag vill vara fin om de. Är less på att skämmas för mina händer något mer. Och nu har jag en bra start, för de ser faktiskt helt okej ut nu. Måste nog kolla in det där med gele-naglar, har ingen aning om vad det är.


    violla skrev 2009-02-26 23:46:50 följande:
    Jag har alltid gelé naglar. Tycker det är roligt att naglarna ser bra ut. Men det är som Hempling säger, det blir bra när man går och fixar naglarna. Dock kan ett tips vara att börja smörja in naglar och nagelband med en nagelbandsolja några veckor innan bröllopet och även att smörja in händerna med en handlotion ett tag innan.
  • shia

    Är det någon av er som var på Annas fest & mat "mässa" i stöcke idag ? Missade man något intressant?

  • Hempling

    Tyvärr var inte jag på Annas fest och mat "mässa" idag, eftersom jag är sjuk, men min m2b var där. Han tyckte att det var bra, som bröllopsmässan fast mindre och bättre. De hade matprover som man fick smaka, så han tog med sig lite hem till mig. Supergott. Och bra att få smaka lite olika saker. Så har ni ännu inte bestämt mat hade det kanske varit ett bra tillfälle, annars tror jag inte du missade så mycket.

  • 010809

    Vi vär där, det var som en vanlig bröllopsmässa.. men mycket lugnare, så man hade verkligen tid och möjlighet att prata med utställarna.

    Vi var mest där för att kolla på maten och porslinet från annas fest och mat.. tyvärr hade de inte de rätter vi funderade på som samkprover..

    Men du missade inte så mycket.. alla utställare finns ju att gå till i deras vanliga lokaler, vad jag uppfattade så var det inga extra bra priser..men vi har de mesta klart, så det kanske var för att jag inte kollade så noga =P


    shia skrev 2009-03-01 14:47:16 följande:
    Är det någon av er som var på Annas fest & mat "mässa" i stöcke idag ? Missade man något intressant?
  • violla

    Vi var också på mässan.
    Tyckte det var bra, men mest för att jag fick med min m2b för första gången för att titta på saker och prova osv..
    Så var mest givande att få hans åsikt om blommor o klänning o ring och mat.

    I dag har vi varit till Skellefteå och jag hittade en klänning på Ateljé Elisabeth Victoria. Inte riktigt den jag ville ha från början, men 6000:- billigare. Så jag kommer nog vara nöjd med den. Hade först tänkt en specialsydd, exakt som jag ville ha den, men denna är helt ok. Kommer känna mig nöjd så fort jag släppt tanken på den specialsydda =)

    Det blev en nixa 458.

  • Umeå090815

    Hej allihop!

    Vi har just påbörjat vår resa mot BRÖLLOP 090815! Hoppas att det är OK att jag ansluter mig till ert forum!?!? Ser att det finns en hel del erfarenheter här

  • Umeå090815

    såg i ett tidigare inlägg att det var någon av er som skulle på Ikea och köpa lakan att använda som dukar, jag tycker att det var en bra idé.
    Vi ska själva ner till Sundsvall på Ikea i ett annat ärende, jag undrar om det är någon av er som kommit lite längre i planeringen som har några bra tips till mig att tänka på inför resan. Annars gissar jag att när man kommer längre i planerna kommer att tänka, synd att vi inte tänkte på detta när vi var på Ikea

  • SommarNoll9
    Umeå090815 skrev 2009-03-03 09:44:41 följande:
    såg i ett tidigare inlägg att det var någon av er som skulle på Ikea och köpa lakan att använda som dukar, jag tycker att det var en bra idé. Vi ska själva ner till Sundsvall på Ikea i ett annat ärende, jag undrar om det är någon av er som kommit lite längre i planeringen som har några bra tips till mig att tänka på inför resan. Annars gissar jag att när man kommer längre i planerna kommer att tänka, synd att vi inte tänkte på detta när vi var på Ikea
    Välkommen!

    Ja det gäller ju att tänka till när man väl åker till Ikea så att man inte kommer på i efterhand att det och det skulle vi köpt när vi ändå var där. Så jag tar också gärna emot tips!
  • 010809

    Hej å välkommen! =)

    Jag har inte själv varit ner på ikea och dessutom beror det ju helt på vad ni ska ha för typ av bröllop, om ni ska köpa eller hyra, om ni dukar själva osv...

    men det jag kan tänka mig är servetter, lakan till dukar (som du sa), panelgardiner till löpare, vattenkaraffer, ljuslyktor/fat, ljus, glas, presentter till dem som hjälper er, vaser, toaletthandukar att brodera något på..

    det jag tänker kan vara lämpligt att köpa på ikea är ju främst för dukningen, så funder på vad ni behöver till den.. sen finns det säkert massa andra saker oxå..


    Umeå090815 skrev 2009-03-03 09:44:41 följande:
    såg i ett tidigare inlägg att det var någon av er som skulle på Ikea och köpa lakan att använda som dukar, jag tycker att det var en bra idé. Vi ska själva ner till Sundsvall på Ikea i ett annat ärende, jag undrar om det är någon av er som kommit lite längre i planeringen som har några bra tips till mig att tänka på inför resan. Annars gissar jag att när man kommer längre i planerna kommer att tänka, synd att vi inte tänkte på detta när vi var på Ikea
  • violla

    Finns det någon här i umeå trakten som skulle vilja samåka till tyskland och handla lite sprit o öl till bröllopet?
    Om man är fler som delar på resan så kan man tjäna ganska bra...

Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!