• Tindragull

    Några från Halmstad?

    Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
    Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.

  • Svar på tråden Några från Halmstad?
  • yatzy86

    De här med lokaler är ju en djungel suck. Först var vi inne på Svarta örnshuset men där får man ju inte ta med alkohol så då skulle de ju bli jätte dyrt. Och sedan föll vi ju för fjelldalens slott. Men de skulle ju bli lika dyrt som Svarta örnshuset fast man får ta med egen dricka där. Och nu är vi inne på Snöstorps Allmogegård då. Men tycker det är svårt. Man vill ju de ska vara tipp topp och helt nytt helst och inget att störa sig på :) Men man kanske inte kan få allt.

    Vi har inte varit och tittat på den ännu men sambon ska ringa till dem idag och boka in en träff. Bara hoppas den passar oss. Annars är man ute i letandet igen.

  • Hemlig2009

    Jag hade min 30-årsfest i Snöstorps Allmogegård. Den har otroligt fint och bra kök, och det finns porslin, glas och bestick. Bra och fin entré också med toaletter. Sedan är det ju en bygdegård, det kan man inte bortse ifrån. Men den är väldigt charmig i mitt tycke!

    Vi letade också men vi kanske hade det lite lättare då vi inte ska ha dans. Vi var även på Tylebäck, men där får man inte heller ha med sig egen dricka men det är nog billigare än Svarta örnshuset tror jag.

  • yatzy86

    Snöstorp var redan bokat den 5 juni som vi har tänkt. Så typiskt. Så nu får vi leta vidare eller överväga byta datum. Inte går de som man vill. Börjar bra det här planerandet :P

  • Tindragull

    Oj! Att leta lokal så nära inpå kan ju absolut vara lite svårt. Mycket är ju uppbokat och speciellt de "bra" lokalerna.
    Hoppas du hittar nåt!

  • yatzy86

    Är 2010 :D Glömde skriva det.. Men känns ändå som det är lite nära inpå imed folk redan bokat men får hoppas på mer tur snart =) Annars får man väl börja tänka om. Men nu har man ju riktat in sig på ett datum.. Men men =)

  • Tindragull

    Jaha! Ja, då ska det ju inte vara lika svårt! Det ska ju absolut gå att hitta en lokal då tycker man! Fast det beror ju absolut på vilka krav man har!

  • Tindragull

    Idag har vi varit inne och köpt m2b:s kostym! Han blev ruggigt stilig får jag säga!
    Dessutom kom 25 meter organza i brevlådan idag! Ska ha det som löpare på borden! Mina gröna engångskameror med vita hjärtan på kom också idag! Hejja ebay!!!

  • kärleken är evig

    Hej! Tindragull hoppar in i tråden här! gluttade in i ditt galleri igen...fin klänning du köpt till dig och tösen, var hittade du dem? och var på ebay handlar du saker, haha har aldrig gjort det hört att många gör det. Köpte min klänning på tradera kom idag e så nöjd!!!!

  • Tindragull

    Hej hej!
    Min och dotterns klänningar har jag köpt på www.millybridal.com
    Dotterns klänning är exakt samma som min fast tvärtom i färg och utan släp.
    Handlar på ebay i UK. Då behöver man inte oroa sig för tull och moms och sånt skit.
    Har alldeles nyss börjat handla på ebay, för jag vågade inte riktigt förut, men det är jättekul och det är definitivt ett större utbud och bättre priser än tradera!
    Kikade in i ditt galleri och den klänningen där är ju jättefin! Har du provat din än?

    kärleken är evig skrev 2009-04-06 22:01:56 följande:


    Hej! Tindragull hoppar in i tråden här! gluttade in i ditt galleri igen...fin klänning du köpt till dig och tösen, var hittade du dem? och var på ebay handlar du saker, haha har aldrig gjort det hört att många gör det. Köpte min klänning på tradera kom idag e så nöjd!!!!
  • yatzy86

    Men vad är det här för skitsnack som de håller på med. Vi skulle ringa boka kyrkan idag men det blir bara preliminärt då de inte vet om de har vigselrätten kvar tills nästa år.

    Vad håller de på med. Suck. Man blir så trött. När man väl ska gifta sig. Helt otroligt!!

    Men annars så är Söndrums kyrka och Svarta Örnshuset bokat till den 5 Juni 2010 :D

Svar på tråden Några från Halmstad?