• Tindragull

Några från Halmstad?

Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
    Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.

• Svar på tråden Några från Halmstad?
  • Hemlig2009

Vi har bokat två tjejer från Varberg som en av mina kompisar känner. De är tydligen vana att sjunga i kyrkan, har tom egen julkonsert. 1500 kr för två sånger.

• SandyT

1500 för två låtar? oj det va inte billigt heller, vårt band kostar 7000 men då sjunger dem hela kvällen 19-02

• Tindragull

Vi har bokat en tjej i bekantskapskretsen. Hon brukar sjunga på dop och bröllop. 1000:- brukar hon ta för att sjunga på ett bröllop.
    På vårt bröllop kommer hon sjunga 3 sånger och vi har fått ett kompispris på 500:-

Hon är jätteduktig och jag kan fråga henne om jag får lämna ut hennes nummer om nån är sugen på att boka henne.

SandyT skrev 2009-04-04 20:30:52 följande:
    Hej tjejer...ska ni ha någon solist till ert bröllop? Tänkte om ni kunde rekomendera någon? vi har bokat ett band till själva festen men vill ha en tjej som sjunger under vingseln
  • Hemlig2009

Ja, känner man inte någon så är 1000-3000 kr vanligt tydligen, för en person. Så jag tycker det är helt okej faktiskt.

• SandyT

Ja, fråga. det hade vart kanon, antar att priserna rör sig om 1000 och uppåt. Hur är det med instrument? Ska man skaffa det själv eller har dem egna? vi ska ha borgligt vingsel utomhus så det kommer ej finnas på plats å andra sidan kan vi lätt fixa det själva då min blivande svärfar har det mesta.

Tindragull skrev 2009-04-04 21:40:23 följande:
    Vi har bokat en tjej i bekantskapskretsen. Hon brukar sjunga på dop och bröllop. 1000:- brukar hon ta för att sjunga på ett bröllop.På vårt bröllop kommer hon sjunga 3 sånger och vi har fått ett kompispris på 500:-Hon är jätteduktig och jag kan fråga henne om jag får lämna ut hennes nummer om nån är sugen på att boka henne.
  • Tindragull

Ja, nu vet jag inte hur det är med de flesta solister, men min sjunger bara. Om man vill ha nån som spelar instrument så får man fixa det själv.

SandyT skrev 2009-04-04 22:29:07 följande:
    Ja, fråga. det hade vart kanon, antar att priserna rör sig om 1000 och uppåt. Hur är det med instrument? Ska man skaffa det själv eller har dem egna? vi ska ha borgligt vingsel utomhus så det kommer ej finnas på plats å andra sidan kan vi lätt fixa det själva då min blivande svärfar har det mesta.
  • SandyT

Fästmanens pappa kan nog alltid spela om jag ej hittar någon annan. Känns viktigt att musik finns till sång, annars blir det inte samma sak för mig

• ninni84r

va inne och kikade på dina bilder, fina de var!! är du nöjd?

Tindragull skrev 2009-04-03 20:22:51 följande:
    Idag kom min klänning från Kina! Dotterns också. Vi provade såklart direkt och vi kände oss sååå fina!Men hur sjutton rör man sig i en sån jätteklänning? Här hemma kunde jag knappt gå igenom dörrhålen...
  • Tindragull

Ja, jag är jättenöjd!
    Dottern var helt salig över sin!

ninni84r skrev 2009-04-05 10:49:03 följande:
    va inne och kikade på dina bilder, fina de var!! är du nöjd?
  • Tindragull

I morgon förmiddag ska vi åka in och köpa kläder till m2b! Sen har hela familjen fått nya kläder till bröllopet!
    Ska kika runt om jag hittar några stay-ups också. Vita.

Svar på tråden Några från Halmstad?