• Tindragull

Några från Halmstad?

Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
    Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.

• Svar på tråden Några från Halmstad?
  • ninni84r

ja det va det jag menade :)
    från vilken tid har man tillgång till rummet då?

Hemlig2009 skrev 2009-04-09 09:20:09 följande:
    Vi har bokat Hotell Continental, mest för att de har störst och finast (enligt mig då) sviter då jag kommer ha med mig kompisar dit efter frissan. Vi ska äta lunch och "mingla" samtidigt som jag sminkas och får på mig klänningen. Det är gammeldags rum med högt i tak, precis som jag hade tänkt mig det hela.
  • Myrtos

jag tror att det lutar åt hotell tylösand.. nära från hertz minne å så! men inget är bokat ännu så vi skall kolla lite priser å så. känns som om det kan vara ganska dyrt dock. jag å min blivande tänkte nog sova två nätter på hotell då vi inte bor i halmstad längre..vet inte vad jag tycker om det egentligen.. man skall ju bo isär..(delade meningar) men men tror att det blir mysigt å lite lyxigt att bo två nätter på hotell!

mitt största problem just nu är om jag skall ha stolsöverdrag eller inte. vi har fägtema rosa,vitt å silver å stolarna är knallblåa både på sitsen å i ryggen, känns som om de förstör färgtemat helt! eller vet ni kanske var man kan hyra bättre stolar gärna utan armar??

• Hemlig2009

Vi hoppas på kl 12, men är det någon som bor där kvällen innan kan vi få vänta så länge som till 13 (om vedebörande cehckar ut kl 12). Då äter vi lunchen nere och väntar på att städningen ska bli klar. Om det inte är någon som bor där kunde vi i princip komma på förmiddagen.

Denna har vi valt: www.continental-halmstad.se/Kungasvit.htm

ninni84r skrev 2009-04-09 09:38:16 följande:
    ja det va det jag menade :)från vilken tid har man tillgång till rummet då?
  • Alinn

Myrtos - vi ska gifta oss i St Olofs Kapell och ha festen på Hertz Minne. Övernattningen på bröllopsnatten är hemlig - har dock hört att Tylösands sviter både ska vara tråkiga och dyra... Sen är det ju lika nära till stan från Hertz Minne iaf!:) Har hört gott om Continental och Clarion vid Norre Park.
    Håller med dig om stolarna på Hertz Minne - men jag har "kommit över" det. Tror inte folk tänker så mkt på det när man dukar upp fint. Kändes för bökigt att fixa stolsöverdrag eller hyra in stolar. Hur många blir ni? Jag är rädd för att det kan bli lite trångt.

• Alinn

Myrtos - vi ska gifta oss i St Olofs Kapell och ha festen på Hertz Minne. Övernattningen på bröllopsnatten är hemlig - har dock hört att Tylösands sviter både ska vara tråkiga och dyra... Sen är det ju lika nära till stan från Hertz Minne iaf!:) Har hört gott om Continental och Clarion vid Norre Park.
    Håller med dig om stolarna på Hertz Minne - men jag har "kommit över" det. Tror inte folk tänker så mkt på det när man dukar upp fint. Kändes för bökigt att fixa stolsöverdrag eller hyra in stolar. Hur många blir ni? Jag är rädd för att det kan bli lite trångt.

• Alinn

Ojdå! Dubbelt! Sorry!
    I tisdags hämtade jag min ring på Smycka! Jättenöjd! Och idag ska jag hämta ut två par skor jag beställt... får se om något av paren passar! Glad påsk på er alla!

• Tindragull

Vi ska bo på Grand. Den sviten med badkar vid fönstret mot stationen. Jättefint. Bubbel och jordgubbar doppade i choklad när vi kommer. Utcheck kl. 15 dagen efter så man inte behöver stressa...

Myrtos: Välkommen!
    Vi ska ha färgtema vitt & grönt på vårt bröllop.

• Tindragull

Ja, hoppas han har hittat på nåt fint!

ninni84r skrev 2009-04-09 08:57:06 följande:
    åh spännande :)
  • Tindragull

Nån som vet nåt bra ställe i Halmstadtrakten där man kan köpa goda praliner?
    Jag och m2b ska ha varsin favor-ask med lite exklusiva praliner hade jag tänkt...
    Förut fanns det ju på smaklyckan här i Oskarström, men den butiken finns ju inte längre. Har ingen koll på var det finns sånt i Halmstad.

• Kallemero79
    Tindragull skrev 2009-04-09 18:44:32 följande:
    Nån som vet nåt bra ställe i Halmstadtrakten där man kan köpa goda praliner?Jag och m2b ska ha varsin favor-ask med lite exklusiva praliner hade jag tänkt...Förut fanns det ju på smaklyckan här i Oskarström, men den butiken finns ju inte längre. Har ingen koll på var det finns sånt i Halmstad.
    Peter Beier (stavningen?) och Skånskan har ju väldigt goda å fina praliner. Båda ligger mitt i Halmstad
Svar på tråden Några från Halmstad?