• Tindragull

    Några från Halmstad?

    Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
    Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.

  • Svar på tråden Några från Halmstad?
  • Snoddasen

    Vi har kollat runt lite på bfm.nu, och det är ju inte direkt billigt. 4500:- känns lite hutlöst, men hittade en annan bil för 1900:- men gillar den inte allt för mycket. jag kanske måste vänja mig vid den..haha..vem vet.


    Hemlig2009 skrev 2009-03-29 13:43:21 följande:
    Min sambo jobbar på det. Han har tidigare varit i bilbranchen och även kört med egna fina bilar. Och då pratar vi Porsche mm så han vill inte ha en "vanlig 997:a" som en kompis nu har. Suck, vem mer än han vet att det inte är den dyraste Porschen?! Det ordnar sig säger han, och det är nog viktigast för honom. För min del tycker jag den kostnaden är ganska onödig.
  • Tindragull

    Vi kommer åka i en gammal veteranbil från hemmet till kyrkan och från kyrkan till lokalen. Den kommer även finnas med på vår fotografering.
    En ford fordor årsmodell 38 eller nåt sånt. (är inte bergsäker på året)


    Snoddasen skrev 2009-03-29 13:32:52 följande:
    hej på er!Hur gör ni med transport från kyrkan till festen?Kram alla brudar =)
  • Tindragull

    Han med "vår bil" brukar ta 1000:- och 1500:- för att man ska få ha den bilen. (fast m2b tror att vi kommer slippa betala för han känner han som äger bilen och tror att vi kommer få det som bröllopspresent)
    Han som har den brukar köra den vid balen och såna tillfällen, så jag kan ge er nummret till honom om ni är intresserade.
    Han kanske har tid & lust med fler bröllopsturer.

  • Alinn

    Jag hittade information om en Jaguar -64 här på bröllopstorget,jättefin och vi ger inte alls lika mycket som för bilarna på bfm.nu. När vi skulle titta på den visade det sig att det är vår granne som äger den! Smidigt och bra! Om någon är intresserad har jag numret till ägaren!

  • Tindragull

    Hahaha! Ibland är världen bra liten!


    Alinn skrev 2009-03-30 09:57:12 följande:
    Jag hittade information om en Jaguar -64 här på bröllopstorget,jättefin och vi ger inte alls lika mycket som för bilarna på bfm.nu. När vi skulle titta på den visade det sig att det är vår granne som äger den! Smidigt och bra! Om någon är intresserad har jag numret till ägaren!
  • ninni84r

    jag frågade min pappa om han visste ngn med en fin bil, och dagen efter hade han bokat en limo. så det är fixat. mig spelar det ingen roll och inte min m2b heller så det blev ju toppen!

  • Alinn

    Ni som ska gifta er kyrkligt, har ni träffat prästen än? Funderar på att kontakta vår - hoppas att personkemin kommer att stämma!

  • Hemlig2009

    Vi kommer ha egen präst (släkting till min fästman) och vi har inte haft vigselsamtalet än.

  • Tindragull

    Ja, vi träffade vår för länge sedan och gick igenom vigseln.
    Igår träffade vi honom igen och gav honom hindersprövningen och vigselintyget.
    Vi passae även på att prata om hur viktigt det är att han postar vigselintyget direkt, så han lovade att göra det samma dag.


    Alinn skrev 2009-04-01 09:58:23 följande:
    Ni som ska gifta er kyrkligt, har ni träffat prästen än? Funderar på att kontakta vår - hoppas att personkemin kommer att stämma!
  • Alinn

    Varför är det så viktigt att han postar vigselintyget direkt?
    Ska någon iväg på bröllopsresa "direkt" efter bröllopet? Vi åker på måndagmorgon efter bröllopet. Bokade i mitt nuvarande namn efter rekommendation från researrangören. Så lämnar in om namnändring till prästen vid vigseln... gör jag rätt då?!

Svar på tråden Några från Halmstad?