• Tindragull

    Några från Halmstad?

    Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
    Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.

  • Svar på tråden Några från Halmstad?
  • Julia78

    Någon gammal bil, men ingen "amerikanare".
    Ja Nikolai är fin, vi är inte så jätte många gäster så jag hoppas att det inte ser "futtigt" ut i bänkraderna..

    .Julia78: Vad är ni ute efter för transport då? Fint med vigsel i st:Nikolai. Pampig kyrka. :)
    [/citat]

  • Tindragull

    lillalyckan: Finns det ingen bygdegård i närheten då? De bruka ju vara billiga och man får ta med egn alkohol.

    Julia78: Om en gammal Ford Tudor passar, så kan jag fixa nummret till han som kör den om du vill. Tror han brukar ta runt 1500:- för besväret.

  • Julia78

    Vet tyvärr inte hur en sådan bil ser ut..


    Tindragull skrev 2009-01-31 18:09:29 följande:
    lillalyckan: Finns det ingen bygdegård i närheten då? De bruka ju vara billiga och man får ta med egn alkohol.Julia78: Om en gammal Ford Tudor passar, så kan jag fixa nummret till han som kör den om du vill. Tror han brukar ta runt 1500:- för besväret.
  • Tindragull

    Kommer inte ihåg vilken årsmodell et var på den, men antingen seren ut så här:
    upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/1937_Ford_Tudor_Sedan.jpg

    eller så här:

    pws.cablespeed.com/~lance_evans/29_%20The%20Model%20A%20-%20Before.jpg

    Svart är den i alla fall...

    Sen finns det en veteranbilsklubb i Halmstad säger min m2b.

    Googlade lite och hittade: Hallands Fordonsveteraner Jan-Erik Larsson 035-500 66 Östängsvägen 5 310 40 Harplinge
    Ring honom så kan han säket peka er i rätt riktning.

    Annars finns ju alltid denna sidan: www.bfm.nu/halmstad.htm där finns en hel bunt bilar i Halmstad som man kan boka.

  • Julia78

    Tusen tack Tindragull
    Här fanns många fina bilar, nu ska vi nog lösa det "problemet" med

  • lillalyckan

    finns ju snöstorps allmogegård men där har för många andra man känner varit så det blir lite som en repris så... Vi ska kolla på svarta örnshuset nästa gång vi är nere så får vi se vad min m2b säger...


    Tindragull skrev 2009-01-31 18:09:29 följande:
    lillalyckan: Finns det ingen bygdegård i närheten då? De bruka ju vara billiga och man får ta med egn alkohol.Julia78: Om en gammal Ford Tudor passar, så kan jag fixa nummret till han som kör den om du vill. Tror han brukar ta runt 1500:- för besväret.
  • ninni84r

    julia78 - åh det är en sån fin kyrka. va på dop där i höstas. tror inte det kommer se "fjuttigt" ut, tänker man nog inte på - är ju där för att titta på er :) vart ska ni ha festen sen då?

    Tindragull - har du varit inne i åleds bygdegård personligen? lite nyfiken. hoppas den är lagom stor. ska ni laga mat själva lr hur ska ni göra?

  • Julia78

    Festen ska vara på Officersmässen på regementet.


    ninni84r skrev 2009-02-01 19:04:00 följande:
    julia78 - åh det är en sån fin kyrka. va på dop där i höstas. tror inte det kommer se "fjuttigt" ut, tänker man nog inte på - är ju där för att titta på er :) vart ska ni ha festen sen då?Tindragull - har du varit inne i åleds bygdegård personligen? lite nyfiken. hoppas den är lagom stor. ska ni laga mat själva lr hur ska ni göra?
  • ninni84r

    hej tjejer. fråga: ngn av er som ska gifta er borgligt menar med vigselförrättare. Vem ska jag kontakta?

Svar på tråden Några från Halmstad?