• mammacatta

    Åntligen fredag del 16

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-14= 26981 inlägg
    15: 627 -> 27608 totalt

  • Svar på tråden Åntligen fredag del 16
  • Fru Hilde

    Vad roligt med besök av bästis Anne

    Här brottas jag med ett litet eventuellt gulligt, men ändock lite svårsmält problem. Min dotter tror på Gud... eller hmm jag tror hon gör det. Hon ligger i sängen på kvällarna och sjunger på de religiösa sångerna som sjungs på öppnis och igår tittade hon allvarligt på mig och sade att hon "Älskade GUD, för Gud är allas pappa" Jaha och vad svarar man på det??? Jag hoppade till inombords för jag är ju inte uppväxt i ett religiöst hem alls och har haft någon sorts naiv tro på ngn sorts Tabula Rasa vad gäller mitt barn... typ att hon kommer vara som ett oskrivet blad iallafall några år till... JAG HADE FEL

    När jag funderade på det lite så insåg jag att det nog kan vara skönt att ha en kompisgud som är allas pappa... gäller bara att se till att mitt barn också lär sig att reflektera över mer än bara kristendomen i framtiden, så inte det hon lär sig på Öppnis blir den enda sanningen.

  • mammacatta

    Å jag håller på att tuta i mina barn att de är ateister.

  • mammacatta

    Vilka häftiga lampor i bloggen anne!
    Jag fick inte skriva där, har äntligen haft tid att leta rätt på gamla adresser.

  • anne på grönkulla

    Klurigt, Hilde, men är det inte nåt att uppnå att barnen har förmåga att bilda egna uppfattningar? Även om jag skulle ha jättesvårt att förhålla mig till det du beskriver!

  • mammacatta

    Tja, jag har väldigt enkelt att hänvisa det till indoktrinering så jag säger bara att det är lögn och förbannad dikt att gud skulle finnas.
    Sån är jag.
    anne på grönkulla skrev 2009-03-03 15:35:34 följande:


    Klurigt, Hilde, men är det inte nåt att uppnå att barnen har förmåga att bilda egna uppfattningar? Även om jag skulle ha jättesvårt att förhålla mig till det du beskriver!
  • Fru Hilde

    anne på grönkulla skrev 2009-03-03 15:35:34 följande:


    Klurigt, Hilde, men är det inte nåt att uppnå att barnen har förmåga att bilda egna uppfattningar? Även om jag skulle ha jättesvårt att förhålla mig till det du beskriver!
    Ja jag blev rejält paff!
  • anne på grönkulla

    Jag minns när syrran gick i kyrkans barnkör - det var det enda köralternativet som fanns för barn i förskoleålder. I min extremt icke-religiösa familj blev hennes lovsångsskrålande hemmavid ganska udda...

  • mammacatta

    anne på grönkulla skrev 2009-03-03 15:49:12 följande:


    Jag minns när syrran gick i kyrkans barnkör - det var det enda köralternativet som fanns för barn i förskoleålder. I min extremt icke-religiösa familj blev hennes lovsångsskrålande hemmavid ganska udda...

    Jag är tvärtom den enda uttalade ateisten i hela familjen där alla springer i kyrkan titt som tätt.
    Har varit på alla aktiviteter sen barnsben och har redan tidigt slagit bakut mot all skit de säger där. Jag är också den enda vetenskapligt orienterade.

    I pappas familj är alla så, det är därför. Men jag har ju inte vuxit upp med honom, det är ganska intressant hur olik jag är de jag är fostrad av.
Svar på tråden Åntligen fredag del 16