• viktualia

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

    Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

    Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

  • Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • MuffinsTönt

    Hohohoo!

    Här var det tomt.

    Läste på aftonbladet att melodifestivalen sket sig. Sicken tur att vi inte tittade på det. Däremot såg jag på Lets Dance. Ahhh, mina favoriter är Magnus (starkaste hunken) och Morgan Alling. - Av olika anledningar!

    Ikväll ska vi till grabbens föräldrar o käka middag. Han mor tyckte det var längesen hon såg sin käre son. Hmm... det var ju i julas.

  • nennesjuttioåtta

    hohooo
    jag håller med, det var en lam tillställning. Jag har skitsvårt för Caroline av Ugglas (så länge man slipper se henne så är väl låten helt OK, men knappast schlager)... många sjöng lite väl blekt tyckte jag också men oj vad jag skulle vilja ha några av de klänningar som *blackout* hon som var pogramledare hade. Kanske inte nunnedräkten (eller varför inte, hehehe).

    Inatt har det snöat 2 dm kanske, så nu är det dags att gå ut och skotta. Sen blir det utflykt till skogen med en ryggsäck med O'boy och alldeles nybakta piroger med köttfärs- resp renkött- och västerbottenostfyllning.

  • MuffinsTönt

    Snöskottning!?! En till fördel med hus. -Gratis träning! Guud va mysigt det låter med utflykt, oboy o piroger. Vill o flytta till vildmarken! Hahaha!

  • nennesjuttioåtta

    precis! Men snön är så lätt nu när det är kallt (-6) så man kan nästan blåsa bort den. Desto svettigare att pulsa i knähögt i skogen.

  • viktualia

    Snö - har både åkt slalom och skottat snö idag.

    Är avis på dina piroger.. supergott men pilligt att göra!

    annars är läget helt ok här

  • MuffinsTönt

    tillbaka från en mysig middag. Lövbiff som virras runt i lök o anjovis med stekta potatis på speciellt sätt. Man skär upp potatis så det är typ snittat i skivor till hälften. Ser ut som snäcka när den står i ugnen. Nåt namn som börjar på H. Första gången jag för mig o sååå gott!

    Äppelpaj med smak av äppelbrännvin. Muuums! Nästan så jag ville skrapa ur det sista från fatet.

    Som ni ser så är jag en riktig matvrak. Tur att jag är en kräsen matvrak som tränar hyfsat(säger vi! ).

  • viktualia

    Pling!

    Får meddela även här att jag är utan internetkoppling hemma och alltså just nu härjar från jobbet (fast utanför arbetstid).... Allt beror på renovering av elsystemet - som visade sig vara precis så AKUT som vi trodde... *suck*

    *vinkar till alla*

  • MuffinsTönt

    Stackars dig Vickan! Jag skulle få spader o krypa på väggarna om jag inte har internet. *beroende? Näää*

    Hittade en gaderob med en massa 80-90tals kläder. Hmm... va ska jag säga... inget man har på sig nuförtiden. Får fixa lite bilder!

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!