• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • mysifer

    hmm nej det vet jag faktiskt inte..men jag tror att det går att göra på i princip hur små stämplar som helst. har sett embossade bokstäver som var väldigt små och de var snygga.
    vill/behöver du göra snart?

    jag har en vän jag kan fråga som är lite hemma på sånt där. hade jag haft varmluftspistol hade jag kunnat testa och sen återkomma men jag har inte riktigt råd med en sån nu.

    men behöver du embossa då? alltså det är ju jättesnyggt men att stämpla vanligt är ju också jättesnyggt. blev supernöjd med inbjudningskorten jag gjorde och då är det ändå bara vanlig stämpel.

  • haennish

    mysifer: Jag har inte direkt bråttom, är mest nyfiken. :) Ibjudan kommer göras av en kompis som har ett tryckeri, men jag tänkte att den kanske skulle bli lite tråkig, så då funderade jag på om man ska lämna plats för namnen och göra nåt speciellt där. Typ glitter eller embossing. Men stämpel kan ju också vara en idé. Läste nu på panduros hemsida att man kan göra det över en spisplatta ockås. :) Så jag tror jag köper lite pulver o provar. :)

  • mysifer

    aha det med spisplattan visste jag faktiskt inte..men jag ska nog investera i pistol ändå eftersom jag är sån pysselnörd. alltid kul att lära sig nya tekniker.

  • haennish

    Mysifer: Man kan ju göra upphöjda motiv med en liten typ penna med små runda ändar av metall. Kommer ihåg att jag gjorde en jultomte eller nåt på nåt julkort i högstadiet. :) Men då gjorde man med en plastmall liksom. Tror du det skulle gå att göra på fri hand?

  • mysifer

    vet inte riktigt vad du menar för penna men det låter som att det borde funka.
    du kan ju alltid göra en mall av vanligt papper och fylla i. om du har hittat nåt visst teckensnitt eller så till namnen så kan du ju skriva ut på papper (kanske lite tjockare än vanligt för en stadigare mall) och sen klippa ut själva texten.

  • haennish

    Mysifer: Prägling eller torr-embossing kallas det visst... :) Jag tror jag får ta en tripp till panduro och köpa lite smått och gott, blev riktigt pysselsugen nu. :)

  • mysifer

    ja du smittade mig med
    får nog ta mig en sväng till akademibokhandeln och spana in deras stämpelsortiment och se om de har nåt jag kan leka med.

  • berglinlindström

    igår skulle vi beställa förlovningsringar men dom hade inte dom vi skulle ha så vi skulle åtekomma när vi bestämt vilken vi skulle ha om dom andra ringarna.Men strax innan lunch så ringer guldfynd och talar om att hon hinner få fram ringarna till den 24/2 alltså dagen innan vi förlovar oss så gissa vad glada vi vart.kollade på brudkläningar igår men det var så svårt att finna nån bra så vi kommer att kolla senare för jag ville inte prova pga min son hade vägrat äta på några timmar och minna bröst kändes som en tickand bomb.


     

  • ninni84r

    jag håller på med scrapbooking... skulle rekomendera en varmluftspistol framför spisen :) blir himla fint iaf.

  • Fenixx

    ja själv kommer jag hålla mig att stämpla, då jag inte är en sån jätteduktig pysslare.
    har en stämpel här hemma, men vet inte om den är för liten, men den är väldigt fin, sambon gillade den.
    eller om vi ska leta vidare eller ha våra bokstäver eller nåt...svåårt.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5