• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • berglinlindström

Muntrik skrev 2009-01-22 14:21:26 följande:
    Hoppar gärna på denna tråd om jag får!Min sambo friade till mig den 10/10-08 men har inte riktigt fattat att jag ska gifta mig än men den 10/10/10 blir det i alla fall!! Det är vår årsdag 10/10 (2001 blev vi ihop)!Ha en bra dag!

välkommen!!
    vi skulle oxså ha det datumet men det är en söndag så vi valde dagen innan istället.

• mysifer

jag har inte kunnat hålla tyst så i princip alla vet om att vi ska gifta oss. jag håller mer på detaljerna nu istället så att vissa saker blir överraskning för folk längre fram.

• haennish

vad tycker ni om guldfynd brudar? Har nån erfarenhet av dom? Våra ringar är schalins och köpta av en riktig guldsmed, och vi hade egentligen tänkt designa nya till bröllopet. Men idag var jag på stan och gick runt i lite butiker eftersom det var rea. Och vad hittar jag på guldfynd? En ring som ser ut precis som den jag tänker designa! Och billig! Men vågar man köpa nåt på guldfynd? Är det bra kvalité och sådär? Hon som jobbade där idag va ny o visste inte så mycket, men jag ska gå tillbaka imorgon o kolla igen o fråga ut dom om allt från palladiumhalt till kvalitén på diamnaterna. ;P Men tänkte höra med er först om nån av er hade erfarenhet av dom... :)

• Tinzi

Hej Hopps! :)

Någon här inne som ska ha flera tärnor & bestmans?

Min fästman vill ha sina 3 bröder, så nu är mitt problem att välja ut 3 st jag med.
    Skulle helst vilja ha 1 tärna bara men känns ojämt, och nått ska han la få bestämma helt själv :)

• molnis

Vi Kommer ha ojämt, jag två tärnor och han en bestman. Tycker inte de spelar någon roll, hellre ojämt än att det känns jobbigt att välja ut osv..bara de känns rätt så=)

Tinzi skrev 2009-01-22 18:28:54 följande:
    Hej Hopps! :)Någon här inne som ska ha flera tärnor & bestmans?Min fästman vill ha sina 3 bröder, så nu är mitt problem att välja ut 3 st jag med.Skulle helst vilja ha 1 tärna bara men känns ojämt, och nått ska han la få bestämma helt själv :)
  • MV85
    haennish skrev 2009-01-22 17:48:01 följande:
    vad tycker ni om guldfynd brudar? Har nån erfarenhet av dom? Våra ringar är schalins och köpta av en riktig guldsmed, och vi hade egentligen tänkt designa nya till bröllopet. Men idag var jag på stan och gick runt i lite butiker eftersom det var rea. Och vad hittar jag på guldfynd? En ring som ser ut precis som den jag tänker designa! Och billig! Men vågar man köpa nåt på guldfynd? Är det bra kvalité och sådär? Hon som jobbade där idag va ny o visste inte så mycket, men jag ska gå tillbaka imorgon o kolla igen o fråga ut dom om allt från palladiumhalt till kvalitén på diamnaterna. ;P Men tänkte höra med er först om nån av er hade erfarenhet av dom... :)
    Jag har många gånger köpt smycken på Guldfynd, o aldrig haft några problem med det... Men jag har alltid köpt 18k rödguld.. vitguld är jag inte insatt i alls, då jag personligen inte tycker det är snyggt.
  • molnis

När vi förlovade oss för 5 år sedan sa vi inte det till någon (vad jag kan minnas). Vi tog gemensamt beslut, köpte ringar, åkte till grekland å förlovade oss på en strand i solnedgång..mysigt=) Visst inget frieri men gjorde det till en grej eftersom vi ej hade bröllop i sikte på några år. Vi hade fixat så de kom in en annons tidningen, som faktist några st såg. (smsade vissa att de sklulle kika i tidningen) Så va först då de fick veta.

Sökte på mitt nick å hittade mina inlägg å trådar här på BT från 2003, kom ju inte äns ihåg att jag skrivit dom sakerna. Men minns spänningen med att vi höll på å fixade och ingen annan visste, så förstår er som är i samma sits!)

Nu när vi bestämt bröllop har vi ej hållt tyst alls... Men vissa detaljer kanske vi håller för oss. Men många tycker de e kul å engagerar sig å jag brukar va likadan så tycker det e kul!

• molnis

Är ju toppen om du hittat en ring du vill ha till bra pris. Har ej köpt mycket från guldfynd men tror ej att kvalitén är sämre. Är väll att de kanske ha färre modeller som de säljer mycket av å kan få ner priserna. Låter som en chans till bra fynd!

haennish skrev 2009-01-22 17:48:01 följande:
  • maj2010

haennish, jag tycker också att du ska slå till om du verkligen gillar ringen!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5