• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • maj2010

Det där med barn eller inte på bröllopet har jag inte hunnit reflektera över. I nuläget känner vi bara tre par som har barn. Jag vet inte riktigt hur jag känner. Å ena sidan vill jag gärna att de ska få komma eftersom jag gillar ungarna, men å andra sidan vill jag att föräldrarna ska kunna slappna av och festa loss. Och hur roligt har barn på en flera timmar lång middag egentligen?

Gjorde en första prototyp till tiara igår och blev rätt nöjd. Ska fota och lägga upp i galleriet så småningom. Har varit hos frissan och toppat håret idag, känns såå fräscht nu! Hade inte klippt mig på ett halvår bara för att det skulle bli långt nån gång... Det blir nog min vanliga frissa som får fixa mitt hår på den stora dagen, jag litar verkligen på henne. Hur gör ni andra?

• Fenixx

ja då vi ska ha vårat bröllop i en annan stad så känner jag inte riktigt till frisörena, men har spanat runt här på BT och skrivit upp lite tips. då jag gärna vill ha ett ställe som gör både frisyr och smink.

skoj att se dig här igen emmeli.

• maj2010

makupala, har du kollat underkläder hos Change? De har ALLA storlekar och brukar ha rätt fina grejer. De har butiker lite varstans i Sverige har jag för mig.

• makupala

tack för tipset, kollade upp var deras butiker finns.. men hittade tyvärr ingen i närheten av där jag bor..

maj2010 skrev 2009-01-19 21:04:33 följande:
    makupala, har du kollat underkläder hos Change? De har ALLA storlekar och brukar ha rätt fina grejer. De har butiker lite varstans i Sverige har jag för mig.
  • MV85

Wohoooo!
    Fått ur min m2b lite mera ikväll om vilka han funderar på som bestman.. även diskuterat toastmaster och liknande, något han inte riktigt velat göra innan... men tror jag fått honom att förstå VARFÖR jag vill bestämma sånt här tidigt... så nu är han mycket mer förstående :D
    Även bestämt oss för att köra barnfritt... jag ville ha det sen innan, men nu vet jag att han är med på det till 100% oxå :D

• Leilani

Vi ska nog ha utan barn. Är dock bara ett par som har barn idagsläget i varje fall. Dock så funderar jag på att bjuda familjen jag jobbar med och då vill jag att deras barn ska komma, kanske tom storrebrorsan (idag 2 år 11 mån) kan va en ringbärare om han lärt sig gå bättre själv tills dess. Så jag kanske får fundera om vi ska tillåta barn ändå :P

Vadå kluven man kan vara. Men de två barnen känns som familj så om de inte är där så är det nästan som om mina småsyskon inte är där.

• MV85
    Leilani skrev 2009-01-20 06:05:12 följande:
    Men de två barnen känns som familj så om de inte är där så är det nästan som om mina småsyskon inte är där.
    Mina syskonbarn ska inte vara med... Varför? För dom kommer inte uppskatta det ändå! De är för små!
    Den "stora" av dem är 2½ år nu, vilket betyder att han kommer vara närmare 4 då... o den lilla kommer vara ungefär 2...
    Kommer de uppskatta en 3-4 timmar lång middag? Nej
    Kommer de komma ihåg om de var med eller inte? Nej
    Kommer de ha jätteroligt hemma med sina halvsyskon(som är 16-21 idag)? JA
    Kommer min syster och hennes man ha roligare utan barnen med? JA
    Kommer det bli lugnare utan barn? JA
    Kommer det bli tystare utan barn? JA
    Kommer det bli billigare utan barn? JA (vi har ca 15 barn att bjuda om alla skulle få ha med sig barn)
    Har vi egna barn? Nej
    Vill vi ha egna barn? Nej
    Tycker vi om barn? JA

Lite av våra tankar kring det hela.... o varför vi resonerat som vi gjort... De största barnen i bekantskapskretsen kommer vara 9 år när vi gifter oss.. den minsta vet man ju inte, eftersom det fortfarande kan komma nya... men det är bara 2 som är jämnåriga, och de har aldrig träffat varandra...
  • Humlan66
    MV85 skrev 2009-01-20 08:55:16 följande:
    Mina syskonbarn ska inte vara med... Varför? För dom kommer inte uppskatta det ändå! De är för små!Den "stora" av dem är 2½ år nu, vilket betyder att han kommer vara närmare 4 då... o den lilla kommer vara ungefär 2... Kommer de uppskatta en 3-4 timmar lång middag? NejKommer de komma ihåg om de var med eller inte? NejKommer de ha jätteroligt hemma med sina halvsyskon(som är 16-21 idag)? JAKommer min syster och hennes man ha roligare utan barnen med? JAKommer det bli lugnare utan barn? JAKommer det bli tystare utan barn? JAKommer det bli billigare utan barn? JA (vi har ca 15 barn att bjuda om alla skulle få ha med sig barn)Har vi egna barn? NejVill vi ha egna barn? NejTycker vi om barn? JALite av våra tankar kring det hela.... o varför vi resonerat som vi gjort... De största barnen i bekantskapskretsen kommer vara 9 år när vi gifter oss.. den minsta vet man ju inte, eftersom det fortfarande kan komma nya... men det är bara 2 som är jämnåriga, och de har aldrig träffat varandra...
    sådär har vi diskuterat med + att VI vill ha all uppmärksamhet denna dagen.Det är en enda dag som vi hopas att folk vill respektera utan en massa gnäll
  • slottsbröllop2010
    makupala skrev 2009-01-19 20:48:55 följande:
    god kväll tjejer!sitter nu o bläddrar igenom en massa sidor i jakt på fina underkläder.. den enda bustier/korsett-liknande jag hittade var på missmarys sida:www.missmary.se/catalog/thulin_korsetter/0345...Men tyvärr kanske inte så himla snyggt.. nån som har nåt bra tips på underkläders sidor eller butiker? behöver hitta underkläder i storlek 70E eller 70F.. Kram på er alla!
    Sally och sara: www.sallyochsara.se/
    Där finns lite underkläder..
    Har du googlat efter det du söker?
  • MissMijah

det är med barn på bröllop är ju alltid ett känsligt ämne.
    men vi har också valt att ha barnfritt. dels för att barnen som i sådana fall skulle komma är så pass små att de inte skulle uppskatta ett bröllop iaf. plus att vi känner att alla ska kunna slappna av och ha roligt utan att behöva höra " mamma mamma mammaaaaaa!"
    dessutom anser jag att om det nu ska förtäras alkohol så är det ingen lämplig plats för små barn.
    Men, det allvra viktigaste är just att vår festlokal ligger precis vid havet. med en brygga ut i vattnet och det finns inga staket eller så direkt. ska alla då behöva springa och jaga ungar?
    nej, vi ska kunna slappna av allihopa. och barnen lär dessutom ha det roligare på annat håll tror jag än att få höra " nej gå inte dit, gör inte så.."

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5